نمایشگاه انفرادی امیر قادری با عنوان «کارگران نفت» از روز یکشنبه ۲۸ خردادماه ۹۶ در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش می‌یابد.

   این نمایشگاه شامل ۲۵ عکس در قالب ۶ مجموعه عکس با موضوعات مرتبط با کارگران و محیط کارشان است. ۱۹ عکس از این نمایشگاه در ابعاد ۳۰×۴۵ سانتی‌متر و ۶ عکس نیز در ابعاد ۵۰×۷۰ سانتی‌متر به نمایش گذاشته می‌شوند.

   امیر قادری در بیانیه‌ی این نمایشگاه می‌نویسد: « در میان هنرهای مختلف، هنر عکاسی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است؛ یکی از این ویژگی‌ها ارتباط میان دیدگاه شخصی با دستگاه عکاسی چیزی نیست غیر از دستیابی به لایه‌های درونی سوژه‌ها.

   با این دیدگاه، همیشه انسان و دغدغه‌هایش را سالهاست که موضوع عکس‌های خود کرده ام.

   اورهال یا تعمیرات اساسی اتفاقی است که در پالایشگاه شازند یا هر پالایشگاه دیگری به‌صورت سالیانه می‌افتد اتفاقی که آرامش و سکون لوله‌های در هم تنیده شده را به یک‌باره فرو می‌ریزد. عیب‌یابی و دوباره‌سازی می‌کند تا چرخه صنعت و ماشین کشور از حرکت نایستد و تمام این مراحل توسط انسان‌هایی صورت می‌گیرد که در میان این لوله‌ها با سخت ترین شرایط دست و پنجه نرم می‌کنند؛ آدم‌هایی که دیده نمی‌شوند و کمتر از آنها و مشکلاتشان صحبت می‌شود و چهره آنها در میان لوله‌ها و برج‌های بی‌روح گم شده است.

   در نمایشگاه حاضر سعی شده است با کمترین توجه به مقوله کار که در لحظه اول به چشم هر بیننده‌ای خودنمایی می‌کند، بیشترین توجه را به لحظه دوم اتفاق که همانا کارگران نفت هستند را داشته باشیم.»

   بازدید از این نمایشگاه تا ۲ تیرماه ۹۶ از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ در فرهنگسرای آیینه واقع در فاز یک اراک ادامه دارد.