نمایشگاه عکس‌های سعید فلاح‌فر با عنوان «جایی که هیچکس نیست» از روز جمعه ۲۷ مردادماه ۹۶ در گالری نگر برگزار می‌شود.

   در این نمایشگاه ۲۴ عکس سیاه و سفید و رنگی از فضاهای شهر تهران که در طول سه سال از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ گرفته شده، به نمایش گذاشته می‌شود. فلاح‌فر همه این عکس‌ها را به عمد با لنز واید گرفته تا مجبور باشد به دل موضوع برود و چیدمان نمایشگاه هم متناسب با این ایده است.

   «جایی که هیچکس نیست» مجموعه‌ای از روایات ساده و ممتنع زندگی در شهر از دریچه دید خالق اثر است. قاب آثار در مرکزیت ایران بسته شده است اما روایتی فراتر از یک شهر، یک فرهنگ و یا قوم و ملیت را در بر می گیرد. سعید فلاح فر در یادداشتی برای این نمایشگاه نوشته است:

   «در این نمایشگاه، من هم مثل بقیه بازدیدکننده هستم و برداشتی که از عکس‌ها دارم، به هیچ قرائت دیگری، ارجحیت ندارد.

   تابلوهای این نمایشگاه، نه به معنی رایج کلمه «مجموعه عکاسی» است و نه «تک عکس». نه پیوسته است و نه منفصل. شما بخوانید تلاشی برای رسیدن به آوازی که بی‌کلام است. شاید با تعریف سنتی اصلا نباید این نمایشگاه‌ها را در گروه نمایشگاه‌های عکس قرار داد.»

   سودابه کردی که گردآورنده این نمایشگاه است می‌گوید: «دوری جستن از تکنولوژی ـ با علم و تسلط بر آن ـ کنار گذاشتن فنون و ترفندهای روایی معمول در عکاسی و ارائه آثار با تمام خلوص و سادگی، این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌های عکاسی متمایز می‌کند.

   این بار صدای سکوت است که با بلندترین آوا به گوش می‌رسد. روایتی متفاوت در تهران با گفتگوهای عمیق و مصوری که عکاس انتخاب کرده و در میانشان زیسته است. آثاری که شاید به زعم عکاس؛ مدعی اتفاق تازه‌ای نیستند، اما به شدت طعم شخصی این هنرمند از شهروندی و همزیستی با شهروندان را در خاطره‌ها به جا می‌گذارند.»

گشایش: جمعه ۲۷ مردادماه – ساعت ۱۶
بازدید از این نمایشگاه تا روز چهارشنبه یکم شهریورماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری روزهای شنبه تعطیل است.
گالری نگر: تهران، قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ سوم