نمایشگاه گروهی عکس «هرم واژگون» از روز جمعه ۲۷ مردادماه ۹۶ در گالری نَک گشایش می‌یابد.

   طاهر تاتاری، مسعود ثابت‌زاده، پویا صدیقی، المیرا علی‌اکبری و علیرضا فاتحی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند. فرزاد عظیم‌بیک در توضیح این نمایشگاه می‌نویسد:

   «عکس‌های پیش ‌رو برش‌هایی از جهان اطراف ما در شکل هرروزشان هستند. صحنه‌های طبیعی، منظره‌ها، خیابان‌ها، جاده‌ها، درختان و نمای ساختمان‌ها. همه بخش‌هایی از عرصه‌ی عمومی زندگی هستند، عرصه‌ای که همه‌ی ما آن را تجربه‌ می‌کنیم، می‌سازیم، خراب می‌کنیم و دوباره می‌سازیم.

   جایی که زندگانی ما در آن و با آن معنایی می‌یابد، با مکان‌ها و نمادهایی که چشم را از دیدن آن گریزی نیست. آن‌قدر تماشای‌شان کرده‌ایم که دیگر نمی‌بینیم. این‌جا همه‌چیز عیان است و رازی درمیان نیست. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. زیرا زندگی دیگر چیزی برای مخفی ساختن ندارد.

   هنرمندانی که عکس‌هایشان را در معرض دید ما قرار داده‌اند، در عین مشابهت‌ها و تفاوت‌های ظاهری و فنی، در یک چیز مشترکند، و آن پیوند ناپیدای‌شان به رومانتیسیسم است.

   ممکن است در ظاهر امر چنین ارتباطی محسوس نباشد، اما آنچنان که یفتوشنکو در شعر معروف خود اشاره می‌کند این پیوندها وجود دارد؛ هرچند که دیده نشود. پیوندهایی مفهومی و حسی که به اعتباری امتداد فکر رومانتیک است از قرون نوزده میلادی تا امروز.

   روح جاری در لحظه‌های ثبت شده از جنس همان روحی است که در مکتب رومانتیک در جستجوی آن بودند. گویی هرمی است که هر طبقه‌اش و هر گوشه‌اش منزل لحظه‌ای از گذر جهان است، هرم تصاویری که زیبایی‌اش در واژگونیِ آن نهفته است.»

گشایش: جمعه ۲۷ مرداد، ساعت ۱۶ تا ۲۱
بازدید از این نمایشگاه تا روز پنجشنبه ۹ شهریورماه ۹۶ از ساعت ۱۲ تا ۱۸ ادامه دارد.
گالری روزهای شنبه تعطیل است
گالری نَک: تهران، مدرس شمال، خیابان ظفر، کوچه ناجی، خیابان فرزان، کوچه پیروز شرقی، کوچه سینا، پلاک ۷