پنجمین گردهمایی عکاسی (فوتومیتینگ) فیاپ در کشور چین پس از ۱۷ روز برگزاری، روز شنبه ۱۹ آگوست ۲۰۱۷ همزمان با روز جهانی عکاسی به پایان رسید.

   فوتومیتینگ فدراسیون بین المللی هنر عکاسی به عنوان یک رویداد بین المللی که به «المپیک عکاسی» هم شهرت دارد و هر ۲ سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای عضو فیاپ برگزار می شود، امسال با حضور ۴۵۰ عکاس از بیش از ۵۰ کشور جهان در چین به کار خود پایان داد.

   در این رویداد بین المللی، علی سامعی، نماینده فیاپ در ایران به همراه سه عکاس ایرانی به نام‌های سعید عرب زاده، فرزاد حمیدی منش و سهند بادلی حضور داشتند و همچنین در حاشیه این رویداد، مجمع عمومی سالانه فدراسیون بین المللی هنر عکاسی با حضور نماینده کشورمان برگزار شد.

   قرار است آثار ۴ عکاس ایرانی حاضر در این رویداد به همراه آثار ۱۱ عکاس مطرح بین المللی در نمایشگاهی در ایران در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

   در طول برگزاری این گردهمایی چندین نمایشگاه عکس در محل موزه هنرهای شاندونگ و سایر موزه‌های چین برگزار شد که  از جمله آنها می توان به  نمایشگاه عکس‌های گنجینه اساتید فیاپ و نمایشگاه ۱۵۵ اثر «یوسف کارش» به عنوان استاد پرتره جهان اشاره کرد. در این نمایشگاه عکس‌های معروف یوسف کارش از وینستون چرچیل، ارنست همینگوی، پابلو پیکاسو، آلبرت انیشتین و فیدل کاسترو به نمایش در آمد.

   از دیگر برنامه‌های این گردهمایی امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی چین و فیاپ و تاسیس سازمان همکاری بین المللی عکاسی راه ابریشم نیز بود.

   شایان ذکر است ۶ خرداد ۹۶ مرکز نمایشگاه‌های فیاپ در ایران توسط دکتر ریکاردو بوسی، رئیس فیاپ از ایتالیا و رومین نرو، مسؤول جشنواره‌های فیاپ از لوگزامبورگ ، مهمانانی از سفارت‌های مختلف و هنرمندان ایرانی در محل گالری ایده پارسی در تهران افتتاح شد.