نشست نقد و بررسی نمایشگاه «این ما هستیم، نه آن‌ها» با حضور حمید سوری، مهران مهاجر، صیاد نبوی و بهنام صدیقی روز چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۵ تا ۷ عصر در گالری آریانا برگزار می‌شود.

   نمایشگاه «این ما هستیم، نه آن‌ها» دورنمایی از گسست‌ها و پیوندها در عکاسی مستند ایران به کیوریتوری بهنام صدیقی، روز جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ در گالری آریانا گشایش یافته و تا جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ برپاست.

   در این نمایشگاه که با رویکردی پژوهشی‌انتقادی به عکاسی مستند ایرانِ پس از جنگ پرداخته است، آثار بیست عکاس مستند به روی دیوار رفته است. نیوشا توکلیان، محسن راستانی، حامد سوداچی، محسن شاهمردی، بهرام شعبانی، نجف شکری قبادی، امید صالحی، مزدک عیاری، محسن یزدی‌پور، جاسم غضبانپور، حسن غفاری، علیرضا فانی، فرزانه قدیانلو، میثم محفوظ، عباس مرادی، تهمینه منزوی، مهدی منعم، ابراهیم نوروزی، مهدی وثوق نیا و حامد یغمائیان از عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

   هم‌چنین در بخشی از نمایشگاه، کتاب‌های عکس عکاسان حاضر در نمایشگاه و عکاسان برجسته و تاثیرگذاری هم‌چون بهمن جلالی، یحیی دهقانپور، نصرالله کسرائیان و کاوه گلستان در معرض دید مخاطبین قرار گرفته است.

   کتاب این نمایشگاه نیز با نوشته‌هایی از بهنام صدیقی با عنوان «این ما هستیم، نه آن‌ها»، زانیار بلوری «عکاسی مستند ایران در افق پیشِ رو» و فرشید رحیمی با عنوان «عکاسی مستند، به مثابه‌ی نقد ایدئولوژی» و نیز عکس‌ها و شرح مختصری از فعالیت حرفه‌ای عکاسان حاضر در نمایشگاه و به دو زبان فارسی و انگلیسی در گالری آریانا در دسترس علاقمندان است.

   علاقه مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه، ساعت ۱۷ به گالری آریانا به نشانی تهران، الهیه (فرشته)، خیابان مریم شرقی، خیابان فیاضی (نرسیده به چناران)، پلاک ۹ مراجعه کنند.