اختصاصی «سایت عکاسی» – فلاش‌متر و نورسنج Sekonic Speedmaster L-858D جدیدترین مدل حرفه‌ای سکونیک با اسپات‌متر یک درجه است که در آن نیازهای مهم عکاسانی که با دوربین‌های حرفه‌ای جدید دیجیتال عکاسی می‌کنند گنجانده شده است. صفحه‌ی لمسی ۲/۷ اینچی، بالا بردن حساسیت تا ایزوی ۱۳.۱۰۷.۲۰۰ (بالاتر از سیزده میلیون)، تنظیم سرعت شاتر برای فلاش تا ۱/۱۶۰۰۰ ثانیه و برای نور موجود تا ۱/۶۴۰۰۰ ثانیه، چندین مورد از قابلیت‌های این نورسنج جدید است.

   این نورسنج، مدل خاص سینمایی (cine) جداگانه ندارد بلکه تمام پارامترهای نورسنجی سینمایی و ویدیویی مانند زاویه‌ی شاتر، سرعت فریم در ثانیه (تا ۱۰۰۰ فریم در ثانیه در حالت فول اچ دی) و پارامترهایی مانند لوکس و فوت کندل در این دستگاه گنجانده شده است. از مهمترین قابلیت‌های استثنایی این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
 

 

– اندازه‌گیری زمان تخلیه‌ی فلاش Flash Duration Measurements:
   این پارامتری است که همیشه برای عکاسی‌ مُد، ورزشی، طبیعت و افکت‌های خاص مهم بوده و آگاهی از آن مستلزم داشتن یک دستگاه دیگر با هزینه‌ی زیاد است، ولی با این دستگاه به سادگی و به سرعت می‌توان زمان تخلیه‌ی فلاش را بصورت نمایش دو بعدی و رنگی مشاهده نمود که استفاده از حالت فلاش «هایپر سینک» را به سرعت و به سادگی امکان‌پذیر می‌سازد.



 

– اندازه‌گیری حالت همگام‌سازی سرعت بالا (های سینک) HSS Measurements:
   فلاش‌متر‌های معمولی قادر به اندازه‌گیری زمان استروبوسکوپی یا تریگر فلاش پشت سرهم نیستند، این دستگاه می‌تواند به عکاسانی که «های سینک» عکاسی می‌کنند، اندازه و زمان خروجی نور را حتی برای استفاده‎ی همزمان از چندین فلاش، نشان دهد.
 


 

– آنالیز نور فلاش یا تعیین درصد نور فلاش نسبت به نور موجود در تصویر:
   مقداری نور فلاش در محیط‌های باز، برای پر کردن سایه‌ها و به عنوان نور تکمیلی علاوه بر نور اصلی موجود اثرات قابل توجهی روی سوژه می‌گذارد، در این نوع عکاسی با تغییر شدت فلاش می‌توان نور دلخواه روی سوژه و سایه روشن‌های مورد نظر را ایجاد کنیم و از طرف دیگر با ثبت نور محیط نیز به تصویرمان بعد زیبایی بدهیم. در این حالت رسیدن به سرعت و دیافراگم ایده‌ال با روش تصحیح و خطا و تست، مستلزم اتلاف وقت و در نتیجه هزینه می‌باشد. در این مدل با استفاده از حالت «در صد فلاش» اینکار به راحتی انجام می‌شود.
 

– ایجاد پروفایل نورپردازی Exposure Profiling:
   چون هر دوربین و لنز و نرم‌افزاری در عکاسی دیجیتال منحصر بفرد بوده و مشخصات خاص دریافت و تجزیه و تحلیل نوری خودشان را دارند، با آگاهی از حدود عملکرد توانایی دوربین‌ها، ما قادر خواهیم بود عکس دقیق‌تری بدست آورده و برای پردازش‌‌های بعد از عکاسی زمان کمتری صرف کنیم. در این مدل جدید نیز سیستم DTS یا سیستم انتقال داده‌های دوربین و فلاش‌متر وجود دارد، یعنی کسانی که چند دوربین و لنز دارند می‌توانند قدرت توان نوری دوربین خود را (تا ده دوربین) توسط نرم‌افزار مربوطه ذخیره کرده تا بهترین بازده را برای آنها داشته باشد. این سیستم با کارت‌های اندازه‌گیری شرکت‌های ایکس‌رایت و دیتا کالر منطبق است.
 


 


 

– قابلیت نصب فرستنده برای گیرنده فلاش‌های مختلف Optional Radio Transmitter:
   با نصب جداگانه‌ی فرستنده‌های «پاکت ویزارد» (Pocket Wizard) در داخل دستگاه می‌توان تمام مدل‌های رادیوهای آن را فعال نمود، علاوه بر این فلاش‌های «الینکروم» (Elinchrom) و «فوتیکس» (Phottix) نیز می‌توانند با استفاده از فرستنده‌ی مخصوص که در داخل دستگاه قرار می‌گیرد، فعال شوند و از امکاناتی مانند تریگر کردن یک یا چندین کانال، تنظیم قدرت، حالت‌های لامپ مدل و بسیار موارد دیگر استفاده کنند.


برای تهیه این فلاش‌متر و نورسنج اسپیدمستر سکونیک مدل L-858D می‌توانید با نماینده رسمی این محصول در ایران شرکت رنگ سیستم با شماره تماس ۰۲۱۶۶۴۲۰۹۰۰ بگیرید. کانال تلگرام رنگ سیستم اطلاعات آموزشی و کارآمدی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.