انجمن جهانی صرع به مناسبت بزرگداشت روز جهانی صرع (۱۲ فوریه) در سال ۲۰۱۸ مسابقهی عکسی با عنوان «زندگی زیباست» را برگزار خواهد کرد. انجمن صرع ایران نیز در نظر دارد در همین تاریخ (۲۳ بهمن ۱۳۹۶) در ایران این مسابقه را برگزار کند.

اهداف مسابقه:
   هدف از انتخاب این موضوع به شکلی گسترده و کلی این است که به شرکت کنندگان اجازه‌ی انتخاب معنای زندگی را بدهد. اینکه بیماران مبتلا به صرع دریابند با وجود این بیماری باز هم زندگی زیباست. این که با خانواده یا دوستان اوقات خوشی داریم، یا گاهی یک منظره ی طبیعی می تواند زیبایی زندگی را به ما نشان دهد و

   شرکت‌کنندگان می‌توانند با ثبت زیبایی های زندگی از زوایای مختلف و با نوع نگاه های متفاوت، به افرادی که مبتلا به صرع هستند یادآور شوند که می‌توانند در کنار این بیماری از زیبایی‌های زندگی خود، محیط اطرافشان و طبیعت لذت ببرند.

مقررات مسابقه:
– این مسابقه در دو گروه سنی پایین تر و بالاتر از ۱۲ سال برگزار خواهد شد
– شرکت‌کنندگان باید آثار خود را حداکثر تا پایان روز ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۶ (غیر قابل تمدید) به آدرس iranepi@gmail.com  ارسال کنند. هر عکس لازم است عنوان، محل عکاسی و در صورت عکاسی از اشخاص حقیقی، اجازه نامه از فرد مذکور را دارا باشد.
– شرکت‌کنندگان می‌توانند آثارشان را با دوربین، گوشی های هوشمند و یا تبلت گرفته باشند.
– هر شرکت‌کننده لازم است مشخصات کامل خود شامل: نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات، آدرس، تلفن و آدرس ایمیل ضمیمه را در قالب یک فایل (PDF) یا به صورت ایمیل ارسال کند. 
– هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۱۰ عکس ( به صورت تک عکس و یا مجموعه ی عکس ) به ایمیل دبیرخانه ارسال کند. عکس‌ها باید به صورت فایل JPEG با حالت رنگی RGB که اندازه ضلع بزرگ آن ۱۰۲۴ پیکسل، رزولوشن (Dpi) عکس‌ها حداکثر ۷۲ پیکسل بوده و حجم فایل ارسالی از ۹۰۰ کیلو بایت تجاوز نکند. 
– لازم به ذکر است تراز نور و کنتراست، تنظیم و کنترل رنگ، اعمال یا کاهش گرین، تقویت شارپنس به شرط این که جنبه‌ی اسنادی آثار را از بین نبرد آزاد است. 
– بازه‌ی زمانی موضوع عکاسی شده حداکثر مربوط به دو سال اخیر باشد. 
– آثار ارسالی توسط هیأت داوران مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
– آثار پذیرفته شده نباید در جشنواره‌های دیگر عکاسی پذیرفته شده باشند. چنانچه مشخص شود عکسی در جشنواره‌ی دیگری پذیرفته شده است، در هر مرحله از مسابقه باشد، حذف خواهد شد. 
– به تمام شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت در مسابقه اهداء می‌شود. 
– انجمن صرع ایران حق استفاده از آثار پذیرفته شده را در نشریات، سایت انجمن و به نمایش گذاشتن آنها در سایر مکان‌ها برای خود محفوظ نگه می‌دارد. 
– پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر، فایل اصلی جهت نمایشگاه و چاپ در کاتالوگ مسابقه از عکاس مطالبه می‌شود و بدیهی است عدم تحویل فایل اصلی، منجر به حذف عکس از مسابقه و نمایشگاه آثار خواهد شد.
– تمامی آثار بدون داوری برای شرکت در مسابقه‌ی انجمن جهانی صرع نیز ارسال خواهد شد. 

جوایز:
   انجمن صرع ایران در نظر دارد به ۳۰ عکس پذیرفته شده به بخش نمایشگاهی مبلغ پانصد هزار ریال  به عنوان حق انتشار پرداخت کند و در هر بخش به سه نفر از برگزیدگان  به ترتیب سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه  اهداء خواهد شد. 

تقویم مسابقه: 
– آخرین مهلت ارسال آثار : حداکثر تا پایان روز ۲۷ آذر ۱۳۹۶ (تمدید نخواهد شد)
– داوری : هفته اول دی ماه ۱۳۹۶
– دریافت فایل اصلی آثار : ۱۴ دی ماه ۱۳۹۶
– اعلام اسامی پذیرفته شدگان، افتتاحیه نمایشگاه و اهداء جوایز برگزیدگان : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

هیات داوران:
فرهاد سلیمانی ، کتایون قدس راد و مهدی مقیم نژاد

راه‌های ارتباطی و تماس:
– دبیرخانه مسابقه: تهران، سید خندان،  اول بزرگراه رسالت، نرسیده به خیابان شهید کابلی، پلاک ۱۳۵۲، طبقه اول
– تلفن : ۸۸۴۶۹۱۵۳ و ۸۸۴۶۳۲۷۱
– نشانی ایمیل: iranepi@gmail.com
وب‌سایت مرتبط و تلگرام