روز جمعه، ۸ دی ماه ۱۳۹۶، نمایشگاه گروهی عکس و شعر در گالری دنا گشایش خواهد یافت.



این نمایشگاه  به کیوریتوری و مدیریت هنری مریم اسدی خوانساری گردآوری شده و شامل آثاری از بکتاش آبتین، کبوتر ارشدی، منیره پرورش، مژگان پارسا مقام، رویا تفتی، مریـم حسین‌زاده، آزیتا سمناک، نازلـی عباسپور، فرشاد عسگری کیا، بهاره فریس آبادی، بنفشه فریس آبادی و گیتا منتظر است.



کیوریتور در بخشی از بیانیۀ این نمایشگاه نوشته است: «دغدغهٔ ذهنی بررسی این فرضیه به ویژه در سال‌های اخیر – یعنی بررسی امکان تحقق روشی خلاق و غیر تصنعی و ساختگی، برای زمینه‌سازی آفرینش‌های گسترده، مداوم و پویای ادبی و هنری – با آزمایش آن در عمل و راستی‌آزمایی امکان یا عدم‌امکان تحقق این فرض بود که مرا واداشت پروژهٔ «همروایی» را با گروهی از شاعران و عکاسان، آغاز کنم.



کار گروهی شبکه‌وار بسیار دشوار و جذابی که نزدیک به یک سال طول کشید و اشعار سروده شده و آثار عکاسی یا عکس ـ پایهٔ آفرینش یافته در نمایشگاه حاضر، بر اساس فرض‌های نخستین و طی برنامه‌ای مشخص و تفکیک شده به مراحل گوناگون و در عین حال با حفظ رهایی و خلاقیت کامل هنرمندان و شاعران شرکت کننده در این پروژه صورت گرفت.



امروز نتیجهٔ این تلاش و تجربهٔ‌‌ رها و خلاق را با شما و همراه شاعران و هنرمندان جسوری که این دعوت دشوار را پاسخ گفتند و راه پیچیده را با موفقیت به پایان بردند، به نگاه نشسته‌ایم. باید بیفزایم «همروایی» پروژه‌ای است که دغدغه‌اش بیشتر پروسه بوده است تا محصول نتیجه شده، هرچند که این عبارت به هیچ روی، ارزش داوری آثار آفرینش یافته را مد نظر ندارد.»



تدوین ویدیوی این نمایشگاه بر عهدۀ آرش زاهدی بوده و حامد شهیدی به عنوان آهنگساز و پیانیست و بهرنگ معتمدی به عنوان نوازندهٔ ویلنسل این نمایشگاه را همراهی کرده‌اند. همچنین صدابرداری این پروژه بر عهدۀ احسان عابدی (استودیو رود)، رضا اسدپور و مهدی جاویدنیا (پویش فیلم) بوده است.

 

افتتاحیه: روز جمعه ۸ دی ماه ۱۳۹۶ از ساعـت ۱۶ تا ۲۱

بازدید از نمایشگاه: از ۱۰ تا ۱۸ دی ماه ۱۳۹۶، از ساعت ۱۶ تا ۲۰

آدرس گالری دنا: خیابان سپهبد قرنی بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، واحد۲

شماره تماس: ۸۸۹۳۱۷۴۴