مراسم اختتامیه دومین دوره‌ی اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران عصر دیروز ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷، در خانه هنرمندان برگزار شد.

   در این مراسم که از سوی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران برگزار می‌شود، علاوه بر تقدیر از پیشکسوتان و گرامی داشت یاد عکاسان برزرگ عکاسی ایران، برندگان دوربین طلایی عکس سال مطبوعاتی ایران در بخش‌های مختلف اعلام شد:

در بخش محیط‌زیست:
تک عکس: مجتبی اسماعیل‌زاده
مجموعه عکس: مهدی پدرام‌خو (مجموعه عکس «ریزگردها»)



در بخش عکس خبری:
تک عکس: یلدا معیری (برای تک عکس خبری «اعتراضات دی‌ماه»)
مجموعه عکس: حسین ولایتی (برای مجموعه عکس «آزادسازی حویجه عراق»)



در بخش عکس مستند اجتماعی:
تک عکس: سمیه فرضی
مجموعه عکس: سحر فعله‌گری (برای مجموعه عکس «دور از خانه»)



در بخش عکس ورزشی:
تک عکس: جاوید نیکپور
مجموعه عکس: آریا جعفری (برای مجموعه عکس فوتبال بانوان)



در بخش عکس پرتره:
تک عکس: مقداد مددی
مجموعه عکس: اصغر خمسه (برای مجموعه عکس «ژنتیک»)



و در بخش مالتی مدیا:
ابوالفضل نسایی (برای مالتی مدیای «بابا اسید ریخت»)



   علاوه بر یازده دوربین طلای برگزیدگان بخش اصلی، از طرف شرکت ایراسو به عنوان اسپانسر مراسم، جایزه‌ی سه میلیون تومانی عکاس سال به حامد راستی اهداء شد و یک ربع سکه به عنوان جایزه‌ی منتقد سال به نوا جمشیدی تعلق گرفت.

   در این مراسم  یاد و خاطره‌ی عکاسان تازه درگذشته‌ی ایران  شاهرخ حاتمی، منوچهر یگانه‌دوست و عباس عطار با پخش قطعه فیلم‌‌هایی کوتاه و ذکر خاطرات‌شان توسط سخنرانان،گرامی داشته شد.

   همچنین در بخش دیگری از مراسم  با انتخاب کمیته‌ی ویژه‌ی تقدیر از پیشکسوتان، جهانگیر رزمی، عباس ملکی و محمد اسلامی‌راد به عنوان عکاسان پیشکسوت مورد تقدیر قرار گرفتند و قطعه فیلم‌هایی کوتاه درباره‌ی فعالیت حرفه‌ای آن‌ها به نمایش در آمد و از یک عمر فعالیت حرفه‌ای اسماعیلی عباسی به عنوان مدرس پیشکسوت عکاسی تقدیر شد.

   همراه با برگزاری مراسم اختتامیه‌، عکس یادگاری عکاسان حاضر در دومین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران توسط بهنام صدیقی در مقابل ورودی خانه‌ی هنرمندان ثبت شد.