barg_majid.jpg

از روز شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۴ نمایشگاه عکسهای انتزاعی مجید محرابی در سه مجموعه: برگ – شهر من و لوله بخاری در گالری باران به نمایش در خواهد آمد. مجید محرابی در اولین تجربه نمایشگاه انفرادی خود ۳۰ عکس ۴۰×۳۰ سیاه و سفید را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه تا ۱۷ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ آماده بازدید علاقه مندان است.

در کاتالوگ نمایشگاه به قلم مازیار زند – گرافیست آمده است:
«… مجید محرابی ار جمله عکاسان خود آموخته ایی است که آموزش بصری اش از طریق مشاهده و مطالعه شخصی بوده است. به گمان من کادر بندی های جدید و ترکیب بندی آوانگارد عناصر در عکس ها که گامی فراتر از اصول اکادمیک است، گواه آشنایی درونی او با قوانین بصری و زیبایی شناختی می باشد.
مجید محرابی عضو انجمن عکاسان ایرانشهر و یکی از اولین فتوبلاگرهای عکاسی ایران است. او تا به حال در چند نمایشگاه گروهی عکاسی از جمله نمایشگاه گروهی عکس در خانه هنرمندان ایران، تابسستان ۸۳، نمایشگاه گروهی عکس در تبریز، پاییز ۸۳، و نمایشگاه گروهی عکس در رومانی، خرداد ۸۴، شرکت کرده است. نمایشگاه پیش رو اولین تجربه برپایی نمایشگاه انفرادی او می باشد. او در این نمایشگاه با سه مجموعه عکس با عناوین “لوله بخاری”، “برگ” و ” شهر من ” اقدام به بیانی انتزاعی از عناصری محدود کرده است. کادر بندی بدیع و حرکت نور در مجموعه ” لوله بخاری” بازی نور در مجموعه “برگ” و استفاده مناسب از عمق میدان در مجموعه “شهرمن” که به غرابت تصویر کمک کرده است، از مشخصات بارز ارایه شده در این نمایشگاه هستند.
اگر لکوربوزیه، معمار بزرگ عصر مدرن می گوید: معماری بازی احجام است در نور، عکسهای محرابی هم بازنمایی عناصری ساده (چون لوله یا برگ) و دگرگونی فرم آنها در بازی نور است.
تصاویر این سه مجموعه با دوربین دیجیتال برداشته شده است و عکاس در رایانه آنقدر به ویرایش آنها پرداخته است تا به تصویر ذهنی خود برسد. …»

گالری بارن.درکه.خیابان شهید احمدپور.شماره ۷