کلن یک شهر خرید واقعی است در هیچ یک از مراکز خرید ایالت راین، خرید‌کردن تا بدین حد لذت بخش نیست. عرضه محصولات نه تنها در مرکز شهر بلکه در تمام نقاط کلن بسیار متنوع است.

koln3.jpg


Südstadt
در مرکز قسمت جنوبی شهر، خیابان Severinstrasse با فضایی کاملا کلنی با خرده‌فروشی‌های جنوب آلمان، بوفه‌ها و بوتیک‌های لباس و هدیه قرار دارد. اطراف کلیسای Sankt Severin و دروازه Severin، حال و هوایی رنگارنگ و بین‌المللی حاکم است.

Hohestrasse/Schildergasse
خیابانHohestrass یکی از قدیمی‌ترین پیاده‌روهای اروپا است. در دو طرف خیایان پیاده‌روهای عریض سنگفرش مخصوص عابران، طراحان بنام مد، معروف‌ترین مراکز بزرگ خرید، مارک‌های مطرح لباس و عطر و بوتیک‌های شیک گردهم آمده‌اند. برای هر نوع سلیقه‌ای چیزی وجود دارد، در تمام طول مسیر اسنک‌فروشی‌ها، کافه‌‌تریاها  برای رفع خستگی و سرحال ‌آمدن وجود دارد. این خیابان بوسیله خیابان Schildergasse کلیسا را به بازار جدید Neumarkt وصل می‌کند. 
این خیابان Hohestrasse/Schildergasse رویائی برای خرید بدون خستگی است.


Neumarkt
در مرکز شهر، Olivandenhof، مرکز خرید و گالری Nuemarkt قرار دارند. دو کتاب فروشی بزرگ، بوتیک‌ها، عرضه‌کنندگان دکوراسیون داخلی مدرن، کفش فروشی‌ها، گالری‌ها و رستوران‌های ممتاز، در کنار هم تلفیقی سطح‌بالا و جذاب را ایجاد می‌کنند که فضا را بسیار لذتبخش می‌کند. حتی در هوای بارانی هم، این محل برای گردش وخرید، با ارزش است.


Ehrenstrasse
مغازه‌های مدی که به شما توصیه می‌شوند را می‌توان در این خیابان در منطقه Friesenviertel پیدا‌کرد. دلیل محبوبیت این قسمت از شهر بوتیک‌های مد و دست دوم  فروشی‌هاست. مغازه‌های کوچک هدیه، موسیقی و کتابفروشی ، کالاهای استثنایی و تکی را عرضه می‌کنند در کافه‌های این خیابان ممکن است با مشاهیر کلن هم روبرو شویم.

Pfeilstrasse/Mittelstrasse
کلن تجربه خرید را در بالاترین سطح ارایه می‌دهد. این را بوتیک‌های سطح بالا و ممتاز در Mittelstrasse ثابت می‌کنند. در دو طرف امتداد خیابانPfeilstrasse  بوتیک‌ها، آثار نفیس هنری و مبلمان لوکس ارایه می‌شود.

Deutz
در کمترین فاصله به محل نمایشگاه محدوده عابر پیاده دیگری وجود دارد. لباس و خرت‌و پرت و همچنین کافه تریاها در این خیابان برای خرید راحت و سنتی گردهم آمده‌اند.

Nippes
این قسمت شهر،یعنی Nippes بیش ازهمه مرکز خرید مورد علاقه جوانان است. خیابان Neusser به یکی از پر جنب و جوش‌ترین خیابان‌های فروشگاهی شهر تبدیل شده است. همچنین اینجا از دوشنبه تا جمعه از صبح تا ظهر قدیمی‌ترین و بزرگترین بازار سنتی کلن برپا است. از کفش‌های ارزان قیمت و لباس مدرن گرفته تا مواد غذایی و … اینجا پیدا می‌شود.