سونی در کنفرانس خبری خود در اولین روز از نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶ در شهر کلن آلمان، که مصادف با دهمین سال معرفی دوربین‌های سری آلفا این شرکت است، دوربین Alpha ۹۹ Mark II بامانت A را معرفی کرد. این دوربین دارای لرزه گیر تصویر ۵ محوره و عکاسی ۴K بدون تخریب پیکسل است. بدنه این دوربین ۳۲۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار است.

این دوربین قادر به عکاسی پیوسته ۱۲ فریم بر ثانیه در حالت ردیابی AF/AE است. این دوربین روی حسگر PDAF اختصاصی خود ۷۹ نقطه فوکوس خودکار دارد که همراه با ۳۹۹ نقطه PDAF دیگر که روی حسگر هستند کار می‌کنند. این دو روش فوکوس خودکار همراه باهم کار می‌کنند و نتیجه عملکردشان چیزی است که سونی "نقاط فوکوس خودکار Hybrid Cross" می‌نامد. این سیستم فوکوس قادر است تا -۴EV هم به خوبی وظیفه‌اش را انجام دهد.

اما سونی هم از قافله لرزه گیر داخلی عقب نمانده و این دوربین را به این سیستم جدید مجهز کرده است؛ سیستمی که طبق تست CIPA تا ۴.۵EV (جبران نوری) را به خوبی پوشش می‌دهد. عمر شاتر این دوربین بیش از ۳۰۰۰۰۰ عکس تخمین زده می‌شود. علاوه بر این، بدنه نیز تا اندازه مدل a77 II کوچک شده است.

حسگر دوربین از فناوری BSI CMOS با سیم کشی مسی بهره می‌برد که نتیجه آن خوانش فوق سریع است. این دوربین همچنین یک LSI (پردازنده) توسعه یافته کاملا جدید و به روز دارد تا هیچ مشکلی با سرعت حسگر پیش نیاید.

و اما کارکرد ویدئو در این دوربین مطابق انتظار، می‌تواند از تمام پهنای حسگر به خوبی استفاده کرده و ویدئویی با کیفیت ۴K UHD ضبط کند، یا ویدئویی در حالت Super35 تولید کند.
دوربین امکانات وسیعی از جمله شیار دوتایی کارت حافظه دارد که مورد پسند حرفه‌ای‌ها است. منو هم باز طراحی شده و گزینه‌ها هر کدام یک کد رنگی دارند که کار گشت و گذار در منو را راحت‌تر می‌کند.