یک مجموعه‌دار ایرلندی به‌تازگی عکس‌هایی از یک فیلم باقی‌مانده در یک دوربین قدیمی لایکا را کشف کرده است. به نظر می‌رسد این تصاویر، سفر یک زوج به اروپا را نشان می‌دهند.

حدود هفت سال پیش، ویلیام فاگان (William Fagan) یک دوربین لایکا، که قدمت آن به سال ۱۹۳۵ برمی‌گردد، خریداری کرد. او از وجود فیلمی درون آن اطلاع پیدا می‌کند و در نهایت در تابستان ۲۰۲۰ تصمیم به ظهور آن فیلم می‌گیرد.

فاگان فیلم هفتاد ساله را با این امید که  عکسی از آن را بازیابی کند، نزد ملا تراورس (Mella Travers) که مهارت لازم در فرآیند ظهور و چاپ داشت، می‌برد. تراورس و فاگان فیلم را با دقت بسیار و در طی یک فرآیند یک‌ساعته و با استفاده از یک داروی رقیق ظاهر می‌کنند و از ظهور تصاویر با وضوح مناسب، بسیار خوشحال می‌شوند.

از ۳۶ فریم آن فیلم، ۲۲ فریم در دسترس است که ۲۰ عدد از آنها با کیفیت خوبی قابل استفاده هستند. فاگان از سپتامبر ۲۰۲۰ در تلاش برای پیدا کردن این زوج یا خانواده‌های ایشان است. او می‌گوید در جستجوی عکاس با استعدادی است که هرگز نتایج کارش را ندیده است. با وجود این‌که عکس‌ها نور و گرین زیادی دارند، قاب و ترکیب‌بندی آنها نیز بسیار خوب است. بیشتر این عکس‌ها مناظری از کوه‌های سوئیس و اطراف دریاچه‌های این کشور را نشان می‌دهند. البته ممکن است بعضی از مناظر بیابانی مربوط به ایتالیا باشند.

ظاهراً وسیله‌ی نقلیه‌ی این زوج برای سفر یک کابریولت BMV315 مربوط به اواسط دهه‌ی ۱۹۳۰ بوده که در بعضی از عکس‌ها نیز قابل مشاهده است. گرچه پلاک خودرو به وضوح دیده می‌شود اما ممکن است دیگر سوابق آن موجود نباشد. باتوجه به سن این زوج در زمان عکاسی، احتمالاً دیگر آنها زنده نیستند اما این مجموعه‌دار معتقد است گزینه‌ی دیگری جز پیداکردن نشانی از آنها، برایش وجود ندارد. او این داستان را در سراسر دنیا منتشر کرده و امیدوار است که به نشانه‌ای از این زوج دست پیدا کند.

منابع