بهترین دوربین‌ها برای بلاگرها مناسب کسانی هستند که در فضای وب به تولید محتوا مشغول اند و موضوعات مختلفی را در محیط‌های گوناگون ثبت می‌کنند. این دوربین‌ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند، از دوربین‌های قابل‌حمل اکشن برای ماجراجویان تا سیستم‌های بزرگتر بدون آینه برای فیلم‌سازان. در این مقاله منتخبی از انواع مختلف دوربین‌های ویدئوبلاگری یا ولاگ برای نیازهای مختلف را معرفی می‌کنیم.

از آنجایی که در حوزه ولاگ نیازهای مختلفی وجود دارد، توصیه می‌کنیم که همه فهرست را بخوانید. اکثر مردم ولاگری را با دوربین‌های بدون آینه‌ی قابل‌حمل و متمرکز بر ویدئو می‌شناسند، اما گستره‌ی محتوای ویدئویی و سبک‌های کاری تولیدکنندگان محتوا با سرعت سرسام‌آوری در حال رشد است. بنابراین، ما فهرست‌مان را سازگارتر و گسترده‌تر کرده‌ایم تا انواع مختلف دوربین را شامل شود.

از این نظر، ما منتخبی از دوربین‌های کامپکت و اکشن را نیز معرفی می‌کنیم. در برخی از کارهای ویدئویی، حتی کوچکترین دوربین‌های بدون آینه هم می‌توانند بیش‌ازحد سنگین، گران و آسیب‌پذیر باشند. با آن که شاید دوربین‌های کامپکت یا اکشن امکانات پیشرفته‌ی دوربین‌های بدون آینه را نداشته باشند، اما با آنها می‌توان به جاهایی رفت که با دوربین‌های بدون آینه امکانش وجود ندارد.
‌‌

بهترین دوربین برای ولاگرها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

۱. لرزشگیر: اگر قرار است دوربین‌تان را بیشتر اوقات روی سه‌پایه قرار دهید یا با لرزشگیر گیمبال کار کنید، شاید لرزشگیر دیگر اهمیت زیادی نداشته باشد. اما اگر می‌خواهید روی دست فیلمبرداری کنید، با لرزشگیر به ویدئوهای نرم‌تری دست پیدا خواهید کرد.

۲. سه‌پایه: اگر قصد دارید دوربین را در جایی ثابت قرار دهید هر نوع سه‌پایه‌ای مناسب خواهد بود، اما اگر می‌خواهید سه‌پایه را تکان دهید یک هد ویدئویی نرم بسیار بهتر است.

۳. صدا: اگر کیفیت ضبط صدای بالایی می‌خواهید باید یک میکروفون جداگانه خریداری کنید. میکروفون‌های درون دوربین معمولاً بهترین کیفیت را ندارند، نمی‌توان آنها را به جهات خاصی هدایت کرد و صدای باد را ضبط می‌کنند.

۴. رکوردرهای اکسترنال: بیشتر دوربین‌ها دارای محدودیت رکورد هستند بنابراین اگر بخواهید بیش از ۳۰ دقیقه ویدئو ضبط کنید، رکورد متوقف می‌شود. رکوردرهای اکسترنال نه‌تنها دارای صفحه نمایش بزرگتری برای دیدن آنچه دارد ضبط می‌شود هستند، که فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارند و با آنها می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت بالاتر ضبط کنید.

بهترین دوربین‌ها برای بلاگرها در سال ۲۰۲۲

بخش اول: دوربین‌های بدون آینه

دوربین‌های میرورلس یا بدون آینه بهترین گزینه برای ولاگرهای جدی هستند. این دوربین‌ها امکانات ویدئویی قوی‌تر و قابلیت تعویض لنز دارند—که امکان تغییر فاصله کانونی و کنترل کامل روی جنبه‌های خلاقانه‌ای مثل عمق میدان را می‌دهد. ما دوربین‌های تک‌لنزانعکاسی از جمله کانن EOS 250D را رد نمی‌کنیم، اما باید بگوییم که در حال حاضر دوربین‌های بدون آینه سردمدار حوزه ویدئوبلاگری هستند.

۱. Fujifilm X-S10

یک دوربین سبک و جمع‌وجور و پرازامکانات، با قابلیت‌های ویدئو ۴K

مشخصات
نوع دوربین: بدون آینه
حسگر: APS-C
قدرت تفکیک عکس: ۲۶.۱ مگاپیکسل
مانت لنز: Fujifilm X
صفحه نمایشگر: ۳ اینچی، با قابلیت تغییر به زوایای مختلف، صفحه لمسی، ۱.۰۴۰.۰۰۰ نقطه‌ای
منظره‌یاب: الکترونیکی، ۲.۳۶۰.۰۰۰ نقطه‌ای
حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۳۰.۸ فریم بر ثانیه
حداکثر رزولوشن ویدئو: ۴K
رده: میانه / متخصص

نکات مثبت

  • اندازه کوچک و کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با قابلیت تغییر به زوایای مختلف
  • لرزشگیر درون‌دوربینی

نکات منفی

  • قیمت نه‌چندان ارزان

فوجی‌فیلم X-S10 دوربینی فوق‌العاده است که حتی در رتبه اول بهترین دوربین‌های فوجی‌فیلم ما نیز قرار گرفته. این دوربین دایل‌های نوردهی فوجی‌فیلم X-T4 را ندارد که شاید برای طرفداران دوآتشه‌ی فوجی مأیوس‌کننده باشد. اما به هر حال، این دوربین هنوز هم فوق‌العاده است.

فوجی‌فیلم X-S10 مجهز به نمایشگری با قابلیت تغییر به زوایای مختلف است (که آن را برای ویدئوبلاگری مناسب می‌کند)، می‌تواند ویدئو ۴K ضبط کند و دارای لرزشگیر درون‌دوربینی ۶ استاپه است.

این دوربین همچنین به‌لطف حسگر APS-C با قدرت تفکیک ۲۶.۱ مگاپیکسلی‌اش برای عکاسی فوق‌العاده است و می‌تواند عکس‌هایی زیبا و باکیفیت بگیرد. با توجه به ویژگی‌ها، اندازه و هندلینگ، این دوربین احتمالاً بهترین دوربین APS-C است که در این قیمت می‌توانید بخرید.

۲. Sony A6400

اگرچه شاید طراحی‌اش کمی از مد افتاده باشد اما ویژگی‌های خوب زیادی دارد که آن را برای ولاگری ایده‌آل می‌کند.

مشخصات
نوع دوربین: بدون آینه
حسگر: APS-C
قدرت تفکیک عکس: ۲۴.۲ مگاپیکسل
مانت لنز: Sony E
صفحه نمایشگر: ۳ اینچی، با قابلیت تغییر زاویه، صفحه لمسی، ۹۲۱.۰۰۰ نقطه‌ای
منظره‌یاب: الکترونیکی
حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۱۱ فریم بر ثانیه
حداکثر رزولوشن ویدئو: ۴K

نکات مثبت

  • کیفیت تصویر و رزولوشن
  • ویدئو ۴K
  • فوکوس خودکار پیشرفته

نکات منفی

  • طراحی ازمدافتاده
  • نمایشگر فقط بالا و پایین می‌شود و به زوایای مختلف نمی‌رود.

دوربین سونی A6400 برای ضبط ویدئو با یک دست و کسانی که می‌خواهند مستقیماً رو به دوربین صحبت کنند عالی است. این دوربین دارای یک صفحه نمایشگر با قابلیت تغییر زاویه ۱۸۰ درجه‌ای و روبه‌دوربین است که به زوایای مختلف نمی‌چرخد اما اگر فقط می‌خواهید خودتان را ببینید، دیگر چندان مهم نیست.

اگر یک تولیدکننده‌ی محتوای چندرسانه‌ای هستید، A6400 برای عکاسی و نیز ضبط ویدئو ۴K عالی است. طراحی این دوربین چندان چنگی به دل نمی‌زند، این طراحی عملاً همان طراحی دوربین A6000 است و کمی ازمدافتاده به نظر می‌رسد. به هر حال، با توجه به سیستم فوکوس عالی و عملکرد فوکوس خودکار تشخیص چشم تأثیرگذارش، می‌توانیم از این مشکل چشم‌پوشی کنیم.

سونی از زمان معرفی این دوربین، مدل کمی ارزان‌تر A6100 و مدل پیشرفته‌تر A6600 را نیز روانه بازار کرده، اما به نظر ما A6400 از نظر قیمت و کیفیت مناسب‌ترین گزینه برای ولاگرهاست.

۳. Panasonic Lumix G100

یک دوربین جمع‌وجور با حسگر میکرو چهار سوم، با کیفیت فوق‌العاده در ویدئو و عکس

مشخصات
نوع دوربین: بدون آینه
حسگر: میکرو چهار سوم
قدرت تفکیک عکس: ۲۰.۳ مگاپیکسل
مانت لنز: MFT
صفحه نمایشگر: ۳ اینچی، با قابلیت تغییر به زوایای مختلف، ۱.۸۴۰.۰۰۰ نقطه‌ای
منظره‌یاب: الکترونیکی، ۳.۶۹۰.۰۰۰ نقطه‌ای
حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۱۰ فریم بر ثانیه
حداکثر رزولوشن ویدئو: ۴K UHD
رده: مبتدی / علاقه‌مند

نکات مثبت

  • ویدئو و عکس باکیفیت
  • قابلیت‌های ضبط صدا

نکات منفی

  • نداشتن لرزشگیر
  • ویدئو ۴K کراپ

پاناسونیک لومیکس G100 دوربین جمع‌وجوری است که استفاده از آن راحت است. سادگی کار با این دوربین برای آن دسته از بلاگرهایی که چیزهای خیلی پیچیده نمی‌خواهند مزیت بزرگی است. این دوربین همچنین ویدئویی با کیفیت ارائه می‌دهد و ویژگی‌های خوبی مثل منظره‌یاب دارد که برای عکاسی مناسبش کرده و به‌علاوه با دستگیره‌ی خوش‌دستش حس «یک دوربین مناسب» را القا می‌کند.

با آن که این دوربین قابلیت ضبط ۴K دارد، با ضریب برشش اجازه نمی‌دهد از حسگر حداکثر استفاده را بکنید. صفحه نمایشگرِ با قابلیت تغییر به زوایای مختلفِ آن بسیار به کار ضبط ویدئو از خودتان یا فیلمبرداری از بالای سر یا از پایین می‌آید. به هر حال، بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشیم که G100 فاقد لرزشگیر درون‌دوربینی است، بنابراین در صورتی که با دست فیلمبرداری می‌کنید باید به فکر خرید بهترین گیمبال هم باشید.

روی‌هم‌رفته، لومیکس G100 یک دوربین جمع‌وجور، دوست‌داشتنی و ارزان است که کاری که می‌خواهید را انجام می‌دهد اما همه امکانات را هم ندارد.

۴. Panasonic Lumix S5

ابزاری جدی با توجه به قیمت، فوق‌العاده برای ویدئو و عکاسی

مشخصات
نوع دوربین: بدون آینه
حسگر: فول‌فریم
قدرت تفکیک عکس: ۲۴.۲ مگاپیکسل
مانت لنز: L-mount
صفحه نمایشگر: ۳ اینچی، با قابلیت تغییر به زوایای مختلف، ۱.۸۴۰.۰۰۰ نقطه‌ای
منظره‌یاب: الکترونیکی، ۲.۳۶۰.۰۰۰ نقطه‌ای
حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۷ فریم بر ثانیه
حداکثر رزولوشن ویدئو: ۴K UHD کراپ‌نشده تا ۶۰/۵۰p
رده: میانه / متخصص

نکات مثبت

  • بهترین عملکرد ویدئو در کلاس خود
  • بدنه منیزیومی و نمایشگر چرخان
  • دو اسلات کارت حافظه

نکات منفی

  • پورت HDMI فول‌سایز نیست.
  • تنها فوکوس خودکار تشخیص کنتراست دارد.

دوربین پاناسونیک لومیکس S5 شاید برای یک دوربین ولاگری بزرگ باشد، اما با حسگر فول فریم، لرزشگیر ۶.۵ استاپی و بدنه مقاوم در برابر عوامل آب و هوایی، به نظر ما لایق این جایگاه است. با این که پاناسونیک GH5 II دوربین جدیدتری است، با همان پول امکانات خیلی بیشتری در لومیکس S5 می‌یابید. این دوربین همچنین در نور کم عملکرد خیلی بهتری دارد. نمایشگر پیشرفته‌ی این دوربین برای ضبط ویدئو از خودتان عالی است. لومیکس S5 علاوه بر دامنه پویایی بیش از ۱۴ استاپی، قابلیت ضبط ویدئو ۴K نیز دارد.

شاید تنها نقطه ضعف لومیکس S5 این باشد که برای فوکوس خودکار خود به‌جای سیستم تشخیص فاز از سیستم تشخیص کنتراست استفاده می‌کند که معمولاً آن‌قدر سریع و حساس نیست.

اگر دوربینی می‌خواهید که برای عکاسی و فیلمبرداری خوب باشد، لومیکس S5 می‌تواند عکسی با کیفیت ۹۶ مگاپیکسل در قالب RAW+JPEG به دست‌تان دهد. اگر فیلمساز جدی هستید شاید ویژگی‌های لومیکس GH5 بیشتر وسوسه‌تان کند اما به نظر ما لومیکس S5 برای پولی که خرج می‌کنید امکانات بیشتری در اختیارتان خواهد گذاشت.

۵. Sony A7C

راستش در این انتخاب کمی دودل بودیم، اما A7C نقاط قوت خودش را دارد.

مشخصات
نوع دوربین: بدون آینه
حسگر: فول‌فریم
قدرت تفکیک عکس: ۲۴.۲ مگاپیکسل
مانت لنز: Sony E mount
صفحه نمایشگر: ۳ اینچی، با قابلیت تغییر به زوایای مختلف، صفحه لمسی، ۹۲۱.۰۰۰ نقطه‌ای
منظره‌یاب: الکترونیکی، ۲.۳۵۹.۰۰۰ نقطه‌ای
حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۱۰ فریم بر ثانیه، ۱۱۵ فایل RAW، ۲۲۳ فایل JPEG
حداکثر رزولوشن ویدئو: ۴K 30p  
رده: علاقه‌مند

نکات مثبت

  • بدنه کوچک
  • لنز جمع‌شونده‌ی فوق‌العاده
  • صفحه نمایشگر با قابلیت تغییر به زوایای مختلف

نکات منفی

  • ویژگی‌های نه‌چندان تأثیرگذار ویدئو
  • کیفیت ساخت غیرجذاب نقره‌ای و سیاه
  • قیمت نه‌چندان ارزان
    ‌‌

با آن که سونی A7C و سونی A7 III در حال حاضر از نظر قیمت خیلی نزدیک به هم هستند، صفحه نمایشگر سونی A7C آن را برای ولاگینگ گزینه‌ی بسیار جذاب‌تری می‌کند. سونی A7C بهترین دوربین سونی نیست اما عملکرد و سیستم فوکوس خودکارش آن را به دوربین خوبی تبدیل کرده. سونی A7C فاقد آن کیفیتی است که در سایر دوربین‌های آلفا سون احساس می‌شود اما وزن سبک‌تری دارد و بنابراین شاید برای کسانی که در حال حرکت تصویربرداری می‌کنند جذاب باشد.

حسگر فول فریم این دوربین همچنین به این معناست که این دوربین در نور کم کارایی بسیار خوبی دارد. سونی A7C همچنین مجهز به لرزشگیر درون دوربینی است که کمک می‌کند هنگام فیلمبرداری با دست به نتایج نرم‌تری دست پیدا کنید.

این دوربین به هیچ وجه ارزان‌ترین دوربین این فهرست به حساب نمی‌آید و اگر که قصد خرید نمایشگر اکسترنال دارید، شاید بهتر باشد به سراغ سونی A7 III بروید. به هر حال، اگر دنبال دوربینی می‌گردید که برای فیلمبرداری از خودتان به هیچ لوازم جانبی دیگری نیاز نداشته باشد، سونی A7C همچنان گزینه‌ی بهتری است.

۶. Olympus OM-D E-M5 Mark III

ویدئو ۴K، صفحه نمایشگر چرخان و لرزشگیر فوق‌العاده—عالی برای ولاگینگ!

مشخصات
نوع دوربین: بدون آینه
حسگر: میکرو چهار سوم
قدرت تفکیک عکس: ۲۰.۴ مگاپیکسل
صفحه نمایشگر: ۳ اینچی، با قابلیت تغییر زاویه، صفحه لمسی، ۱.۰۴۰.۰۰۰ نقطه‌ای
حداکثر رزولوشن ویدئو: ۴K
رده: علاقه‌مند

نکات مثبت

  • لرزشگیر درون دوربینی عالی
  • فوکوس خودکار تشخیص فاز فوق‌العاده

نکات منفی

  • نداشتن جک هدفون
  • نداشتن گزینه ۴K 60p

سومین نسخه از دوربینی که الیمپوس را وارد حوزه دوربین‌های بدون آینه کرد حقیقتاً گزینه‌ی جذابی برای ویدئوبلاگرهاست. اگر چه این دوربین فاقد قابلیت ۴K 60p میکرو چهار سوم‌های رقیبش مثل لومیکس GH5 II است، اما ۴K 30p برای اکثر ویدئو بلاگرها کفایت می‌کند و الیمپوس از نظر فوکوس خودکار عملکرد بهتری دارد چرا که به‌جای سیستم تشخیص کنتراست DFD که هنوز هم پاناسونیک از آن استفاده می‌کند از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز روی حسگر بهره می‌برد.

این مورد برای فیلمبرداری معمولی شاید مشکل‌ساز نباشد (چرا که فیلمبرداری «خوب» بهتر است با فوکوس دستی انجام شود)، اما ویدئوبلاگرها برای در فوکوس ماندن به خود دوربین متکی هستند—سیستم فوکوس تشخیص کنتراست DFD پاناسونیک مستعد پالس و نوسان است.

الیمپوس E-M5 Mark III ویدئو ۴K باکیفیت و تمیزی به دست می‌دهد و با داشتن لرزشگیری خوب و فوکوس خودکار تشخیص فاز هیچ‌گاه شما را ناامید نخواهد کرد—و البته، عملکردش در عکاسی هم عالی است!

۷. Canon EOS M50 Mark II

سبک و همه‌کاره و عالی برای کسانی که به ویدئو ۴K نیاز ندارند.

مشخصات
نوع دوربین: شبه‌کامپکت CSC
حسگر: APS-C
قدرت تفکیک عکس: ۲۴.۱ مگاپیکسل
مانت لنز: Canon EF-M
صفحه نمایشگر: ۳ اینچی، با قابلیت تغییر زاویه، صفحه لمسی، ۱.۰۴۰.۰۰۰ نقطه‌ای
منظره‌یاب: الکترونیکی، ۲.۳۶۰.۰۰۰ نقطه‌ای
حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۱۰ فریم بر ثانیه
حداکثر رزولوشن ویدئو: ۴K  
رده: مبتدی / میانه

نکات مثبت

  • صفحه نمایشگر خوب
  • سبک و قابل حمل
  • فوکوس خودکار Dual Pixel عالی در حالت ۱۰۸۰p

نکات منفی

  • ویدئو ۴K سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel ندارد که باعث می‌شود فوکوس خودکار در حالت ۴K عملکرد چندان خوبی نداشته باشید.
  • ویدئو ۴K کراپ قابل‌توجهی دارد.

دوربین کانن EOS M50 Mark II آن به‌روزرسانی بزرگی که بسیاری انتظارش را داشتند نیست، اما هنوز هم یک دوربین بدون آینه‌ی هیبریدی عالی است که در عکاسی و فیلمبرداری عملکرد خوبی دارد. قابلیت ضبط ویدئو ۴K در این دوربین کمبودهایی دارد از جمله این که سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel عالی کانن وقتی فیلمبرداری در حالت ۴K قرار می‌گیرد به سیستم تشخیص کنتراست تغییر می‌کند، و همچنین فیلمبرداری ۴K به ضریب برش قابل توجهی می‌انجامد. بنابراین، اگر قصد ضبط ویدئو ۴K را دارید نمی‌توانیم این دوربین را به شما پیشنهاد کنیم.

اما اگر فیلمبرداری در حالت ۱۰۸۰p برایتان کفایت می‌کند و دنبال دوربینی قوی، راحت با فوکوس خودکار عالی برای فیلمبرداری در حال حرکت، ویدئوبلاگینگ و تولید محتوا برای تیک‌تاک و اینستاگرام هستید، M50 Mark II همان چیزی است که می‌خواهید.

مسلماً کانن دوربین‌های APS-C قوی‌تری نیز دارد، از جمله کانن EOS M6 Mark II، که از نظر عکاسی و ویدئو (به‌ویژه در حالت ۴K) نتایج بهتری به دست می‌دهد. اما برگ برنده‌ی M50 Mark II عملکردش نسبت به قیمتش است. کانن M50 Mark II دوربینی مقرون‌به‌صرفه، قوی، جمع‌وجور و راحت است که آن را گزینه‌ی ایده‌آلی برای عکاسی سفر و عکاسی روزمره می‌کند، و نیز هر گونه تولید محتوا.

بخش دوم: دوربین‌های کامپکت/اکشن

معمولاً ما برای ولاگرهای جدی‌تر دوربین‌های بدون آینه را پیشنهاد می‌کنیم، اما تعدادی از دوربین‌های کامپکت نیز هستند که به‌لطف اندازه‌ی کوچک، نمایشگر چرخان و قابلیت‌های فیلمبرداری‌شان جذاب به نظر می‌رسند. گذشته از این، بعضی دوربین‌های اکشن می‌توانند ویدئوبلاگینگ شما را به مسیر کاملاً جدید ببرند.

همچنین ببینید: بهترین دوربین‌های کامپکت در سال ۲۰۲۱

۸. Sony ZV-1

سونی با اقتباس از طراحی RX100 یک دوربین عالی برای ولاگینگ ساخته

مشخصات
نوع دوربین: کامپکت
حسگر: یک اینچی
قدرت تفکیک عکس: ۲۰.۱ مگاپیکسل
لنز: ۷۰-۲۴ میلی‌متر (معادل‌سازی‌شده) f/1.8-2.8
صفحه نمایشگر: ۳ اینچی، با قابلیت تغییر به زوایای مختلف، صفحه لمسی، ۹۲۱.۰۰۰ نقطه‌ای
حداکثر رزولوشن ویدئو: ۴K  
پورت میکروفون: دارد
رده: علاقه‌مند

نکات مثبت

  • بادگیر میکروفون
  • فوکوس خودکار بسیار سریع
  • صفحه نمایشگر با قابلیت تغییر به زوایای مختلف

نکات منفی

  • نمایشگر کوچک که نسبت ۱۶:۹ ندارد

با این که مدل جدیدتر سونی ZV-E10 روی کاغذ جای ZV-1 را گرفته، اما این مدل همچنان گزینه‌ای عالی است که هزینه‌ها و دردسرهای تعویض لنز را هم ندارد. شاید برخی ZV-1 را یک نسخه‌ی دیگر از سونی RX100 بدانند، اما این مدل بسیار فراتر از چنین چیزی است. حسگر و لنز شاید مشابه باشند اما بدنه، کنترل‌ها، صدا و نمایشگر همگی جدید هستند و به‌شکل خوبی برای ولاگرها بهینه‌سازی شده‌اند.

البته این دوربین مشکلاتی هم دارد. تغییر بسیار زیاد در فاصله‌ی حداقلی فوکوس زمانی که زوم می‌کنید آزاردهنده است و لرزشگیر SteadyShot Active برای ما چندان خوب کار نکرد. اما فوکوس خودکار این دوربین فوق‌العاده و کار با این دوربین لذت‌بخش است، حداقل به این دلیل که بالآخره دوربینی داریم که مشخصاً برای ولاگرها طراحی شده، با صفحه نمایش چرخان و بادگیر صدای میکروفون، که خیلی خوب کار می‌کند.

این دوربین همچنین بسیار ارزان‌تر از سونی RX100 VII است، و با این وجود گزینه‌ی بهتری برای ولاگرهاست!

۹. Canon PowerShot G7 X Mark III

با صفحه نمایشگر چرخان، حسگر خوب ۱ اینچی و بدنه جمع‌جور—ایده‌آل برای ولاگرها

مشخصات
نوع دوربین: کامپکت
حسگر: یک اینچی
قدرت تفکیک عکس: ۲۰.۱ مگاپیکسل
لنز: ۱۰۰-۲۴ میلی‌متر (معادل‌سازی‌شده) f/1.8-2.8
صفحه نمایشگر: ۳ اینچی، با قابلیت تغییر زاویه، صفحه لمسی، ۱.۰۴۰.۰۰۰ نقطه‌ای
حداکثر رزولوشن ویدئو: ۴K  
پورت میکروفون: دارد
رده: مبتدی

نکات مثبت

  • ویدئو ۴K بدون کراپ
  • امکان لایو‌استریم و فیلمبرداری عمودی

نکات منفی

  • کمی گران
  • بدون منظره‌یاب

وقتی کانن PowerShot G7 X Mark II در میان بلاگرها به محبوبیت رسید، کانن به‌طرز عاقلانه‌ای روی این جنبه تمرکز کرد و کانن G7 X Mark III را به ما داد، دوربینی کامپکت که از همه نظر برای فراهم کردن یک کامپکت عالی برای ولاگرها بهبود یافته است.

این دوربین قابلیت ضبط ویدئو ۴K کراپ‌نشده، یک پورت میکروفن، و حتی امکان لایواستریم در یوتیوب دارد! همچنین گزینه‌ای برای استخراج عکس‌های باکیفیت از ویدئو ۴K مهیا شده است. سیستم فوکوس خودکار عالی به‌خوبی با لنز ۱۰۰-۲۴ میلی‌متر (معادل‌سازی‌شده) f/1.8-2.8 و حسگر CMOS یک اینچی کار می‌کند و ویدئوهایی بسیار باکیفیت به ارمغان می‌آورد.

با این دوربین حتی امکان فیلمبرداری به‌صورت عمودی هم فراهم است که برای اشتراک‌گذاری ویدئو در تلفن‌های همراه و استوری اینستاگرام بسیار کاربردی است. این دوربین با این که تا حدی تحت‌الشعاع معرفی سونی ZV-1 قرار گرفته، همچنان دوربین خوبی است.

۱۰. GoPro Hero10 Black

تنها دوربین اکشن با قابلیت ضبط ویدئو ۵K!

مشخصات
نوع دوربین: اکشن
وزن: ۱۵۸ گرم
ضد آب: تا عمق ۱۰ متر
قدرت تفکیک عکس: ۲۳ مگاپیکسل
صفحه نمایشگر: ۲.۲۷ اینچی
رزولوشن ویدئو: ۵K تا ۶۰ فریم‌برثانیه، ۴K تا ۱۲۰ فریم‌برثانیه، ۱۰۸۰ تا ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه، ۷۲۰ تا ۲۴۰ فریم‌برثانیه
عمر باتری: ۱ تا ۳ ساعت

نکات مثبت

  • صفحه نمایشگر جلوی دوربین
  • عکس‌های ۲۳مگاپیکسلی
  • عکس‌های ۱۴.۷ مگاپیکسلی از ویدئو

نکات منفی

  • نسبت به گوپروهای اولیه اندازه‌ی بزرگتری دارد.
  • ویدئو ۵K حجم زیادی از حافظه را می‌گیرد.

این شما و این جدیدترین و بهترین گوپرو حال حاضر! با آن که Hero10 Black با سروصدای زیادی منتشر نشد و کمابیش از همه جهات شبیه Hero9 Black است، اما می‌توان آن را یک به‌روزرسانی مهم به حساب آورد. همه چیز به استفاده از پردازنده‌ی جدید GP2 برمی‌گردد که هم رابط کاربری را سریع‌تر کرده و هم نرخ فریم را دو برابر، و از بهترین فناوری لرزشگیر تصویر حال حاضر بهره می‌برد.

نمایشگر بزرگتر ۲.۲۷ اینچی و نمایشگر بسیار کاربردی جلوی دوربین همان چیزی است که این دوربین را برای ولاگرها عالی می‌کند—به‌ویژه اگر بخواهید در حال حرکت فیلمبرداری کنید، مثلاً هنگام کوهنوردی یا حتی سواری با موتورسیکلت!

نکته جذاب در مورد این دوربین قابلیت ضبط ویدئو ۵.۳K 60 فریم‌برثانیه و لرزشگیر جدید HyperSmooth گوپرو است. این لرزشگیر در تمامی حالت‌ها کار می‌کند و در کنار دوربین ۲۳ مگاپیکسلی، بهترین عکس‌ها را حاصل می‌کند کما این که بهترین عملکرد در نور کم را در میان تمامی گوپروها دارد.

محتوایات این دوربین را می‌توان به‌شکل بسیار سریعی از طریق یک کابل منتقل کرد. این دوربین همچنین دارای قابلیت آپلود خودکار است که هنگام شارژ به‌صورت خودکار عکس‌ها و ویدئوها را به فضای ابری اضافه می‌کند. البته بعضی از به‌روزرسانی‌ها آنقدرها هم جذاب نیستند اما Hero10 Black قطعاً ارزش انتظار را داشت!


اگر تازه عکاسی را شروع کرده‌اید، بهترین دوربین‌ها برای شروع عکاسی را بخوانید.