در لایت روم امکان پردازش RAW وجود دارد. در فتوشاپ نیز با استفاده از Adobe Camera RAW امکان پردازش RAW وجود دارد. اگر تاکنون دقت کرده باشید، وقتی یک فایل RAW را پردازش می‌کنید، در مراجعه بعدی تمام تنظیمات و ویرایشهای شما به قوت خود باقی میمانند. علت این مساله، ذخیره شدن این تنظیمات به صورت تگ هایی در متادیتا فایلهای RAW شما است. این متادیتاها به دو صورت قابل ذخیره سازی است، یکی به صورت فایلهای مجزایی با پسوند XMP و دومی به صورت متادیتا در بطن فایلهای RAW .

با توجه به این پیش زمینه، سوالی ممکن است پیش آید: آیا فایلهای RAW ویرایش شده در لایت روم را میتوان در فتوشاپ باز کرد و ادامه پردازشها را در ان محیط انجام داد؟‌آیا فتوشاپ پردازشهای لایت روم را میشناسد؟

برای ایجاد این سازگاری بایستی شرایط و مقدمات زیر را فراهم نمایید:

– ابتدا پلاگین Adobe Camera RAW خود را به روز نمایید. نسخه ۳.۷ آن برای این منظور الزامی است.( از طریق لینک ارائه شده و یا از طریق گزینه Updates در منو Help فتوشاپ)

– لایت روم را باید مجبور کنید که ویرایشهای شما را علاوه بر بانک اطلاعاتی خود، به صورت متادیتا در فایلها نیز ذخیره کند. برای این منظور در ماجول library از طریق مسیر Metadata > XMP > Export XMP Metadata to file اقدام نمایید.

– در Adobe Camera RAW از طریق Setting > Preferences ( پیکان کنار setting ) ، گزینه save Image setting in Sidecar XMP files را انتخاب نمایید.

– برای آنکه ویرایشهای Adobe Camera RAW را در لایت روم مشاهده کنید بایددر ماجولLibrary از طریق مسیر Metadata > XMP > Import XMP Metadata from file را انتخاب کنید.

با این اقدامات سازگاری مورد بحث حاصل خواهد شد.
اما :
– ویرایش Reِd Eye Removal و Spot Healing لایت روم را نمیتوانید در Adobe Camera RAW داشته باشید.
– در حال حاضر ویرایشهای زیر نیز در adobe Camera RAW پشتیبانی نمیشوند بلکه باید منتظر نسخه های بعدی ACR‌ باشید:

Recovery
Fill Light
Vibrance
Parametric tone curve
HSL
Grayscale
Split toning