راه معمول برای بهبود کنتراست تصاویر، استفاده از ابزار Curve است. اما استفاده از این ابزار نیاز به دقت فراوانی دارد تا از ایجاد آثار ناخواسته در تصاویر جلوگیری کنیم. چنین آثاری به وفور در عکسهایی که با این ابزار اصلاح شده‌اند، مشاهده میگردد.
راه ساده تر، بخصوص برای کسانیکه وقت و اطلاعات کافی جهت سرو کله زدن با Curve را ندارند، استفاده از کانالهای رنگی است. در این روش از کنتراست موجود در یک کانال رنگی، برای افزایش کنتراست کلی تصویر استفاده میشود.
ابتدا باید ببینید که در تصویرتان کدام کانال رنگی کنتراست بیشتری دارد. برای این منظور وارد پالت کانالهای رنگی شوید و هر کانال را به طور جداگانه از لحاظ کنتراست بررسی نمایید.

سپس روی‌‌ بهترین کانال از لحاظ کنتراست، کلیک کرده و انتخابش کنید. با CTRL+A کل کانال را انتخاب کرده و با CTRL+C‌ یک کپی از آن بگیرید. سپس روی کانال RGB‌ کلیک نمایید. حال با CTRL+V ، کپی تهیه شده را روی تصویر اصلی قرار دهید.

برای ترکیب این کپی با تصویر اصلی میتوانید از حالات ترکیبی مختلفی استفاده کنید. حالاتی که معمولا استفاده میشوند، Soft Light، Overlay و Hardlight هستند. ( از قسمت Blending mode در بالای پلت لایه). Soft Light‌معمولا نتایج متعارفتری به همراه دارد. اگر میزان کنتراست ایجاد شده زیاد بود، با استفاده از کنترل Opacity شدت‌آن را کم کنید.
مزیت این روش، همانگونه که اشاره شد، آثار جانبی کمتر درتصاویر است. این مطلب را میتوانید با مقایسه هیستوگرام تصویر نهایی با هیستوگرام تصویر نهایی حاصله از ابزار Curve‌ مقایسه کنید. هر هیستوگرامی که کمتر دندانه‌‌ای شده باشد، نشانه پردازش موفقتر است.

مقالات مرتبط با بهبود کنتراست:
افزایش کنتراست تصاویر دیجیتال
اصلاح کنتراست تصاویر دیجیتال با ماسک کنتراست
مقایسه کاربردی ابزارهای Level و Curve