scan_digital_logo.jpg

مطمئنا بسیاری از عکاسان دیجیتال فعلی، از عصر عکاسی غیر دیجیتال خود، سرمایه‌های با ارزشی دارند که چندین جعبه نگاتیو و اسلاید، از مهمترین آنها است. شکی نیست که باید این سرمایه‌ها نگاهداری شود اما شرایط نگاهداری، در اغلب موارد رضایت بخش نیست و خطر نابودی همواره این سرمایه ها را تهدید می‌کند. از سوی دیگر میل به داشتن نسخه‌ دیجیتال و با کیفیت بالا از آنها، در شرایط فعلی در اکثر عکاسان وجود دارد.
اگر کیفیت کار به عنوان یک اصل، در نظر باشد، دیگر نمی‌توان به اسکن‌های خانگی رضایت داد. حتی داشتن اسکنر‌های حرفه ای هم کاملا مشکل گشا نیست: صرف وقت فراوان و نیاز به پردازش های دقیق فایلها پس از اسکن، مواردی هستند که این کار را بسیار دور از دسترس می‌کند، بخصوص وقتی آرشیو بزرگ باشد.

این مقدمه چینی برای آن بود که بگوییم برای این نیاز، که منحصر به ایران نیست، در خارجه راه‌حل جالبی ابداع شده است: یک سرویس آنلاین (+) ایجاد شده است که کاربران می‌توانند در خواست اسکن را در آن ثبت کنند و پیش پرداخت را به صورت آنلاین بپردازند. سپس یک برچسب به کاربر داده میشود که باید پس از چاپ، بر روی بسته نگاتیو‌های خود بچسباند و بسته را پست نماید. اسکن عکسها با کیفیت عالی همراه با پردازشها و اصلاحات لازم انجام می‌شود. سپس فایلها بر روی DVD به همراه نگاتیوهای کاربر، به آدرسش پست می‌شود. همچنین یک گالری آنلاین از فایلها در حساب کاربر ایجاد می‌شود که کاربر می‌تواند در صورت نیاز سفارش چاپ هم بدهد.

کل فرایند ساده اما بسیار مفید است و از آن استقبال فراوانی نیز شده است. چنین سرویس‌هایی براحتی می‌تواند در ایران نیز پیاده شود و مطمئنا مورد استقبال کاربران بسیاری واقع خواهد شد.