890803_2.gif

یک سال پس از به بازار آمدن دوربین کامپکت Premium (پیشرفته) G11، کانن در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۰ مدل G12 را نیز معرفی کرد.
G12 بیشتر ویژگی‌های پایه را از G11 به ارث برده است. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به پیچ کنترل جلو شبیه به دوربینهای  EOS، سیستم لرزش گیر Hybrid-IS برای بهبود کاهش لرزش‌ها در مود عکاسی ماکرو و توانایی فیلم برداری ۷۲۰p HD اشاره کرد. به علاوه اکنون با G12 می‌توان در نسبت‌های تصویر مختلف عکاسی کرد و این عکس‌ها می‌توانند بر روی کارت حافظه‌ی SDXC ذخیره شوند. دیگر ویژگی‌ها چون لنز ۲۸-۱۴۰ میلیمتر، نمایشگر ۲.۸ اینچی چرخان، کنترل‌های manual و امکان عکاسی در فرمت RAW دست نخورده باقی مانده‌اند.

کانن پاورشات G12 نخستین دوربین سری G کانن است که از سیستم HS بهره می‌برد. با بهره گیری از سیستم HS کیفیت عکس‌ها به خصوص در شرایط ضعیف نوری و ایزوهای بالا بسیار افزایش یافته است. در مورد سیستم لرزشگیر جدید Hybrid-IS نیز باید گفت که بیشترین تاثیر خود را در عکاسی ماکرو و از فواصل بسیار نزدیک می‌گذارد. از آن جایی که لنز دوربین G12 توانایی فوکوس از فاصله‌ی بسیار نزدیک ۱ سانتی متر را دارد بنابراین ممکن است با لرزش کوچک دست عکس گرفته شده تار بیفتد. اکنون با استفاده از این فن آوری می‌توان عکسی با ۴ گام سرعت شاتر پایین‌تر گرفت، در حالی که لرزش دست در عکس گرفته شده ثبت نمی‌شود.

g12_front.jpg

هر دو دوربین‌های G12 و G11 دارای سنسور ۱۰ مگاپیکسلی CCD هستند در حالی که G12 توانایی عکاسی در نسبت‌های مختلف تصویر از قبیل ۴:۳، ۱۶:۹، ۳:۲، ۱:۱ و ۴:۵ را نیز دارد. مدل جدید توانایی ضبط ویدیویی ۷۲۰p HD را دارد در حالی که مدل G11 این امکان را نداشت و با رزولوشن VGA فیلم برداری می‌کرد. فیلم برداری ۷۲۰p HD دوربین G12 در ۲۴ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. لنز این دو دوربین دقیقا مثل هم است و توانایی زوم ۵X را دارد. با این حال همانطور که گفتیم G12 از سیستم لرزش گیر Hybrid-IS بهره می‌برد. حساسیت سنسور یا ایزو هر دو دوربین از ۸۰ تا ۳۲۰۰ است ولی در دوربین G12 تنوع بیشتری برای انتخاب اعدادی میانی وجود دارد، برای مثال در این دوربین می‌توان ایزو ۱۰۰۰ یا ۱۲۵۰ را نیز انتخاب کرد. سرعت عکاسی پیاپی دوربین G12 کمی بیشتر و در حدود ۲ فریم بر ثانیه است در حالی که دوربین G11 توانایی عکاسی ۱ فریم بر ثانیه را داشت. نمایشگر هر دوی آن‌ها ۲.۸ اینچی و از نوع Vari-angle PureColor II VA است که کیفیت ۴۶۰,۰۰۰ نقطه را ارایه می‌کند و در نوع خود بسیار با کیفیت است. هر دوی آن‌ها خروجی مینی HDMI و PictBridge نیز دارند و از انواع کارت‌های حافظه SD, SDHC, SDXC, MMC, MMCplus, HCMMCplus پشتیبانی می‌کنند.
ابعاد و وزن این دو دوربین نیز دقیقا یکی است. در کل G12 نیز همانند دیگر دوربین‌های سری G کانن می‌توان مورد توجه عکاسان حرفه‌ای قرار بگیرد که از آن به عنوان دوربینی جیبی استفاده کنند.

g12_back.jpg