890725.gif

کانن بالاخره دوربین SX30 IS را در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۰ معرفی کرد.
این دوربین پس از مدل SX20 IS که سال گذشته به بازار آمده بود معرفی شده است. اکنون SX30 IS دارای بالاترین زوم در بین دوربین‌های سوپرزوم جهان (در رده‌ی خود) تا به این تاریخ است و لنز ۲۴-۸۴۰ میلی متر آن توانایی زوم ۳۵X  (دقیقا ۱۵X بیشتر از دوربین SX20 IS) را دارد.
این دوربین نمایشگر ۲.۷ اینچی کاملا چرخان و سنسور ۱۴.۱ مگاپیکسلی CCD دارد. بعلاوه از موتورهای زوم و فوکوس فراصوت USM و VCM نیز بهره می‌برد که عمل زوم و فوکوس سریع‌تر و بی صداتری را برای دوربین به ارمغان می‌آورد. این دوربین توانایی فیلم برداری ۷۲۰p HD را نیز دارد و همچنان قابلیت تنظیم مودهای عکاسی به صورت دستی در حالات P/A/S/M نیز مقدور است. به دلیل توانایی بالای زوم دوربین SX30 IS، در این دوربین یکی از موثر‌ترین لرزش‌گیرهای اپتیکال کانن به کار گرفته شده است که تا ۴.۵ گام نوردهی را می‌توان اصلاح کند.
890725_1.jpg

اگر بخواهیم دوربین‌های SX20 IS و SX30 IS را مقایسه کنیم نخست به سنسور تصویر برخورد می‌کنیم که تقریبا از یک نوع در هر کدام استفاده شده ولی در مدل جدید به جای ۱۲.۱ مگاپیکسل، رزولوشن ۱۴.۱ مگاپیکسل را ارایه می‌کند. دوربین SX20 IS نیز همانند SX30 IS می‌توانست فیلم‌برداری ۷۲۰p HD کند. بیشترین تفاوت در لنز آن‌ها است که در مدل جدید هم واید‌تر است و هم قدرت زوم کاملا بیشتری دارد. مدل جدید لنز ۲۴-۸۴۰ میلیمتر دارد ولی SX20 IS لنز ۲۸-۵۶۰ میلیمتر داشت. هر دوی این دو دوربین چشمی الکترونیک دارند و این در حالی است که کیفیت چشمی الکترونیک SX20 IS با ۲۳۵,۰۰۰ نقطه کمی بیشتر از کیفیت ۲۰۲,۰۰۰ نقطه‌ای چشمی SX30 IS است. با اینکه نمایشگر SX30 IS بزرگتر شده است (۲.۷ اینچ در برابر ۲.۵ اینچ) ولی کیفیت آن همان ۲۳۰,۰۰۰ نقطه ثابت مانده و همچنان توانایی پوشش ۱۰۰% میدان دید را دارد.
خوشبختانه دوربین SX30 IS از باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ بهره می‌برد، این در حالی است که در مدل قبلی می‌بایست از چهار عدد باتری قلمی معمولی استفاده می‌شد که در صورت استفاده از مدل‌های یک بار مصرف آن‌ها، عکاسی کمی از نظر اقتصادی غیر قابل توجیه می‌شد. دوربین SX30 IS با وزن ۶۰۱ گرم کاملا از SX20 IS که ۵۶۰ گرم وزن داشت سنگین‌تر است و البته ابعاد آن‌ها نیز متفاوت است و SX30 IS دوربین قطور‌تر و بلند قدتری است.