اخیرا نیکون دوربین جدیدی  از سری دوربین‌های بدون آینه خود موسوم به سری Nikon 1 system را با  تغییرات عملکردی و تکنولوژیک در مدل V3 تولید و در قالب دوربین ارزانی در این سری به نام J4 عرضه کرده است.

    دوربین J4 در بدنه‌ای الومینیومی و جمع و جور با نمایشگر ۳ اینچ LCD  لمسی با کیفیت ۱.۰۴ میلیون نقطه تولید شده است. این دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰/۶۰p و نیز ۷۲۰/۱۲۰p بوده و از حافظه  microSD استفاده می‌کند.

J4_1

     Nikon 1 J4 دارای سنسور ۱۸ مگاپیکسل در سایز CX  (احتمالا همان سنسور  استفاده شده در V3) همراه با سیستم فوکوس خودکار ترکیبی بهبود یافته است. سیستم فوکوس خودکار اکنون دارای ۱۷۱ نقطه تشخیص کنتراست و ۱۰۵ نقطه تشخیص فاز بوده و تقریبا صد درصد کادر را پوشش می‌دهد.

   این مشخصه با برخورداری از پردازنده Expeed 4 امکان عکاسی پیاپی با سرعت ۲۰ fps همراه با فوکوس خودکار (و ۶۰ fps بدون فوکوس خودکار) را فراهم کرده است. محدوده ایزو دوربین بین ۱۶۰ تا ۱۲۸۰۰ بوده و در دو ایزوی آخری از روش کاهش نویز ترکیب چند  عکس استفاده می‌کند.

J4_2


        برخورداری از سیستم وای-فای داخلی امکان اتصال، به اشتراک‌گذاری و عکاسی از راه دور را فراهم می‌کند. این دوربین با لنزهای سری ۱ NIKKOR هماهنگ بوده و لنز کیت جدید ۱ NIKKOR VR 10–۳۰mm f/3.5–۵.۶ PD-ZOOM با در اختیار داشتن موتور زوم برای فیلمبرداری گزینه بسیار مناسبی است. این لنز دارای پوشش روی لنز با کنترل الکترونیکی بوده که عکاسی سریع و نیز حمل و نقل راحت را برای دوربین فراهم می‌کند.

   کیت استاندارد این دوربین در سایت آمازون به قیمت ۸۴۰ دلار ارایه شده و  قرار است در رنگ‌های سفید، نقره‌ای ، مشکی و نارنجی متالیک عرضه شود.

J4_3


خلاصه مشخصات فنی:

– سنسور CMOS 18.4 MP بدون فیلتر Low-pass برای ثبت دقیق الگوها و شارپنس بالا.
– ایزو ۱۶۰-۱۲۸۰۰. حالت ایزو اتوماتیک بین ۱۶۰ تا ۶۴۰۰.  استفاده از دو الگوریتم پیچیده برا ی کاهش نویز در ایزوهای ۶۴۰۰ و ۱۲۸۰۰.
– پردازنده Expeed 4A
– Wi-Fi داخلی برای اتصال، به اشتراک گذاری و خلق تصاویر از راه دور.
– نمایشگر ۳ اینچ (۴.۵ سانتیمتر) با ۱۰۳۷هزار نقطه با قابلیت کنترل لمسی
– سیستم ترکیبی فوکوس خودکار . ۱۷۱ نقطه فوکوس خودکار. ۱۰۵ نقطه تشخیص فاز برای تشخیص حرکت و تغییر فوکوس
– سرعت عکاسی پیاپی ۲۰fps همراه با فوکوس خودکار یا سرعت ۶۰fps با فوکوس ثابت.
– قابلیت فیلمبرداری Full HD با سرعت ۶۰p/30p . قابلیت عکاسی در حین فیلمبرداری و فیلم‌های HD 120 fps برای فیلم‌های با حرکت بسیار آهسته
– بدنه کوچک و سبک آلومینیومی در رنگ‌های سفید، نقره‌ای، مشکی و نارنجی متالیک

J4_4


کیت‌های لنز و بدنه ارایه شده:

– بدنه Nikon 1 J4 (مشکی/ سفید)
– کیت استاندارد دوربین Nikon 1 J4   همراه با لنز VR 10-30mm (رنگ‌های مشکی / نقره‌ای/ نارنجی/ سفید)
– کیت دو لنزی شامل Nikon 1 J4 و لنزهای VR 10-30mm+30-110mm (مشکی / سفید)