اختصاصی «سایت عکاسی»-در دوربین Sony a7R III تکنولوژی جدیدی تعبیه شده است به نام Pixel Shift که با استفاده از این امکان، می‌توان رزولوشن تصویر را ۴ برابر کرد. البته این بدان معنی نیست که ابعاد تصویر ۴ برابر بزرگ‌تر می‌شود، بلکه جزییات و وضوح عکس ۴ برابر می‌شود.

در دوربین‌های دیگر، هر پیکسل حاوی اطلاعات یک رنگ (قرمز، سبز یا آبی) است و از پیکسل‌های اطراف، اطلاعات رنگ‌های دیگر ساخته می‌شود. اما با استفاده از Pixel Shift و ترکیب ۴ عکس، هر پیکسل حاوی تمام سه رنگ اصلی خواهد بود. با استفاده از این تکنولوژی تصاویر دارای وضوح بسیار بیشتری خواهند بود و در بزرگ‌نمایی، جزییات تصویر به خوبی حفظ خواهند شد.

همچنین تصویر دارای Noise، Moire و Aliasing کمتری بوده، دقت و شفافیت رنگ‌ها هم بسیار بیشتر خواهد بود. این کار با تغییر مکان سنسور به اندازه یک پیکسل به ۴ جهت مختلف انجام می‌گیرد.وقتی این مد را فعال ‌کنید، دوربین چهارعکس پی در پی می‌گیرد. می‌توانید فاصله زمانی بین هر عکس (Interval) را تعیین کنید که به طور پیش‌فرض روی یک ثانیه است و کمتر از این زمان مقدور نیست اما می‌توان فاصله زمانی بیشتری بین هر عکس در نظر گرفت. بعد از فشار دادن دکمهٔ شا‌تر، دوربین به طور اتوماتیک هر ۴ عکس را در حالت Silent Mode (به خاطر لرزش کمتر) می‌گیرد. به دلیل تغییر مکان یک پیکسلی، بسیار مهم است که دوربین بدون حرکت و لرزش باشد و از سه‌پایه ثابت و محکمی استفاده شود. حال شما ۴ عکس فشرده نشدهٔ خام ۴۲ مگاپیکسلی دارید.

برای ترکیب این ۴ عکس شما نیاز به نرم‌افزاری مخصوص دارید که سونی اخیرا آن را معرفی کرده است. نرم‌افزار Imaging Edge software suite که می‌توان آن را از اینجا دانلود کرد. این نرم‌افزار برای ویرایش فایل‌های خام دوربین‌های سونی، اتصال دوربین به کامپیو‌تر و انتقال تصویر Live view به نمایش‌گر نیز به کار می‌رود و در واقع نرم‌افزاری با همهٔ امکانات لازم برای دیدن، ویرایش و خروجی گرفتن از فایل‌های خام دوربین‌های سونی است.

عکس سمت راست، کراپ ۱۰۰٪ از تصویر اصلی با استفاده از Pixel Shift و عکس سمت چپ در حالت عادی تهیه شده است.

در محیط نرم‌افزار، ۴ عکس تهیه شده را انتخاب کرده، بعد از کلیک راست روی عکس‌ها و انتخاب Create and Adjust Px، Shift Multi Shoot و Composite Image نرم‌افزار ۴ تصویر را با هم ترکیب کرده و یک فایل با فرمت ARQ تحویل می‌دهد که می‌توان از آن خروجی مورد نظر به فرمت دلخواه را گرفت.

با استفاده از این تکنولوژی جزییات، بافت و رنگ تصویر به خوبی ثبت می‌شود و برای هر نوع عکاسی می‌تواند مفید باشد. اما باید توجه داشت به دلیل ثبت چهار عکس و تاخیر زمانی یک ثانیه‌ای بین هر عکس، عکاسی از سوژه‌های متحرک در این حالت می‌تواند مشکل‌ساز باشد. همچنین بهتر است از سه‌پایه محکم و ریموت برای کاهش لرزش استفاده کرد.