معرفی Canon EOS-1D Mark II

يكشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۲

دوربین Canon EOS-1D Mark II جانشین Canon EOS-1D است که در اواخر سال 2001 به بازار عرضه گردید. در مدل جدید این دوربین SLR دیجیتال، رزولوشن تقریبا دو برابر شده و سنسور CMOS آن به 8 مگاپیکسل افزایش یافته است. حافظه موقت دوربین (بافر) دوبرابر شده و سرعت عکاسی پیوسته اندکی افزایش یافته است. این دوربین می تواند تصاویر 8 مگاپیکسلی را با سرعت 8.5 فریم در ثانیه گرفته و تا 40 عکس را قبل از وارد شدن به مرحله عکاسی با سرعت کمتر در حافظه موقت خود جای دهد. در این دوربین سنسور می تواند اطلاعات را با سرعت تقریبی 100 MB/s در حافظه موقت ذخیره نماید که نسبت به دوربین قبلی (canon EOS-1D) که 50 MB/s بود دوبرابر شده است. با این حساب، احتمالا حافظه موقت دوربین حدود 512 مگابایت می باشد.



بی شک EOS-1D Mark II جواب کانن به رقیب خود، Nikon D2H می باشد که می توانست با سرعت بالایی عکاسی نماید. ولی کانن توانسته رزولوشن را هم بالاتر ببرد و امید است که از لحاظ نویز نیز این دوربین به پای EOS 10D برسد.
به غیر از اندازه حافظه موقت و رزولوشن، این دوربین بهبودهای دیگری نیز یافته و نسبت به EOS-1D تغییراتی نموده است. از این جمله می توان به استفاده از یک نسخه جدید پردازنده DIGIC، حساسیت ISO قابل انتخاب توسعه یافته، پشتیبانی کارت حافظه SD و نیز CF و اضافه شدن درگاه USB اشاره نمود.



مشخصات Canon EOS-1D Mark II

سنسور تصویر: 28.7x 19.1 mm CMOS ، تعداد پیکسلهای موثر 8.2M
پردازنده تصویر: DIGIC II
لنز: محل نصب لنز EF (به غیر از لنزهای EF-s)

فوکوس
سیستم فوکوس: فوکوس 45 نقطه ای،
محدوده کاری فوکوس: EV 0-18 در ( C° 20 & ISO 100)
مدهای فوکوس: تکی، پیوسته AI Servo
انتخاب نقطه فوکوس: خودکار، دستی، ضبط شده
فوکوس دستی، میله نمایش فاصله، قفل فوکوس و ...
کنترل نور
مدهای نورسنجی: نورسنجی از میان لنز (TTL 21نقطه ای)
نورسنجی سنجشی، نورسنجی متوسط گیری مرکزی، نورسنجی نقطه ای، نورسنجی منطقه ای
محدوده نورسنجی: EV 0-20 در (at 20°C with 50mm f1.4 lens ISO 100)
قفل نورسنج: اتوماتیک، دستی
جبران نوری: +/-3 EV با گام 3/1
روشهای محدوده بندی: یک سرعت شاتر یا دیافراگم، 2 سرعت ISO
حساسیت ISO معادل: 100-1600
دارای مد حساسیت پایین (50) و بالا (3200)
شاتر
نوع: شاتر در صفحه کانونی با کنترل الکترونیکی
سرعت: 30 - 8000/1 ثانیه با افزایش گام یک سوم، شاتر باز (Bulb)، سرعت شاتر یک ثانیه یا بیشتر با کاهش نویز

تراز سفیدی
نوع: تراز سفیدی خودکار با تنظیم های سنسور تصویر اتوماتیک، نور روز، سایه، ابری، نور تنگستن، نور فلورسانت، فلاش، تنظیم کاربر، تنظیم دمای رنگ، تنظیم تراز سفیدی شخصی (تا 3 تنظیم قابل ضبط است)
محدوده بندی تراز سفیدی: +/-3 د رگامهای قابل انتخاب بر روی مدهای 1-آبی/زرد 2-بنفش/سبز 3- تصویر محدوده بندی شده در هر شاتر

منظره یاب با نمایش تمام کنترلها، فوکوس، عمق میدان و ...
مانیتور LCD: 2 اینچی با 5 تنظیم درخشش نور و 230 هزار پیکسل

فلاش
مدها: خودکار، دستی ، E-TTL II
دارای هات شو و ترمینال PC
جبران نوری فلاش: +/-3 EV با یک سوم گام
دارای محدوده بندی نور فلاش
قفل نور فلاش
دارای مد همزمانی فلاش با پرده دوم شاتر
فلاش خارجی: E-TTL با نورهای استودیویی سری EX، پشتیبانی چند فلاش بی سیم

عکاسی
مدهای برنامه ریزی شده، اولویت شاتر، اولویت دیافراگم، دستی
عکس برداری: تکی، پیوسته با سرعت پایین و سرعت بالا
عکاسی پیوسته: 8.5 فریم بر ثانیه تا 40 عکس (JPEG)

و صدها مشخصه قابل توجه دیگر
قیمت (بدنه تنها): 4500 دلار


نمای فیزیکی



نویسنده مترجم: محمدرضا شهبازی


ارسال نظر

در پاسخ به نظر زیر :

نظرات

پاسخ به این نظر

خیلی خوب کار کردید این وبلاگ رو ، آدرستان را برای یکی از دوستان عکاسم فرستادم

پاسخ به این نظر

من از اینها می خواااااااااااااااااااام

پاسخ به این نظر

آقا یعنی چی آخه ! همین چیزا رو می نویسین مغزا پا میشن در میرن از مملکت دیگه ! در مورد وب کم کریتیو توضیح بدین که آدم بره سر کوچه بخره !! ولی انصافا کف کردم. راستی 10D از نظر نویز بهتر از 1D است مگه ؟ چیزای دیگه ایش هم هست که بهتر باشه ؟! (به جز قیمت البته!)

محمدرضا
پاسخ به این نظر

از راهنماییتان متشکرم

سلیم
پاسخ به این نظر

عالی

مطالب مرتبط

تازه‌های عکاسی

وبلاگ در سایت عکاسی

وبلاگ و فتوبلاگ

انجمن‌های عکاسی

سایت عکاسی

سایت عکاسان ایرانی

فروشگاه کتاب عکاسی

  • عکاسان جنگ، مریم کاظم‌زاده، خشتی
  • عکاسان جنگ، اباصلت بیات، خشتی
  • دلاوران
  • مجموعه فیلم آموزشی:  آموزش منوی دوربین‌های سری ۵۰۰۰ نیکون
  • تکنیک‌های فتومونتاژ
  • ترکیب بندی در عکاسی - دیوید پرکل
  • حرفه: هنرمند شماره ۶۷
  • در ستایش امر واقعی (۲جلدی)
  • نگاه‌ها به ایران
  • هنر و عکاسی
  • تاریخ عکاسی
  • این، کار من است!
  • آنگاه - شماره ۵
  • عکاس؛ استودیو
  • مجموعه عکس چیست؟
  • عکاسی مقدماتی
  • عکاسی - نشر ماهی
  • درباره نگاه به عکس‌ها
  • پامنار
  • انزلی
  • باران شغال
  • دیده و درون
  • عکاسی مستند
  • شیب تند عصر پنج‌شنبه
  • نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران - ۲ جلدی
  • تحولات تصویری هنر ایران: بررسی انتقادی
  • عکاسی دیجیتال - نشر دوژه
  • نگاهم کن! خیالم کن!
  • در جهت عکس
  • عکس و دیدن عکس
Powered by Practicalidea