DiMAGE Z3 مدل جدید سری Z دوربین‌های کانیکا مینولتا است که اخیرا به بازار عرضه شده است. این دوربین دارای لنزی با زوم اپتیکال ۱۲ برابر و یک سنسور CCD 4 مگاپیکسلی دارای لرزه‌گیر می باشد. بااین خصوصیات این دوربین مستقیما در رقابت با دوربین مورد توجه Panasonic DMC-FZ10 قرار میگیرد. از دیگر مشخصات این دوربین این است که مینولتا کانیکا سیستم لرزه‌گیر با جابجایی CCD خود را برای اولین بار از دوربین‌های پیشرفته سری A، روی دوربین‌های متوسط خود بکار می‌گیرند. همچنین این دوربین دارای امکان فیلمبرداری با کیفیت VGA بوده و دارای زوم بی سر و صدایی می باشد که اجازه میدهد دوربین بدون ایجاد نویز در حالت فیلمبرداری زوم هم بنماید. برخلاف دیگر دوربین‌های سری Z این دوربین از نمایش آینه‌ای مشترک مانیتور و منظره یاب استفاده نمیکند و هر کدام مستقل تصویر را نشان می‌دهند.

Z3 دارای فوکوس سریعی می‌باشد که عکاس را قادر می‌سازد از اتفاقات سریع عکس بگیرد. بنا برگفته کانیکا این دوربین دارای سریعترین فوکوس خودکار در بین دوربین های همرده خود می باشد. فوکوس خودکار این دوربین همچنین دارای یک سیستم پیش‌بینی کننده کنترل فوکوس برای فوکوس سریع می باشد که در Z3 خوب جواب داده است و این دوربین قادر به فوکوس سریع روی اجسام متحرک می‌باشد.
کیفیت فیلمبرداری این دوربین بسیار خوب است و فیلم گرفته شده با آن قابل رقابت با دوربین‌های فیلمبرداری می‌باشد. رزولوشن فیلمها VGA بوده و دارای کیفیت ۳۰ فریم در ثانیه می‌باشد.
بدنه دوربین سبک و جمع و جور می‌باشد و با دستگیره‌ای که روی بدنه دارد نگه داشتن دوربین و استفاده از آن را بسیار راحت نموده است.


نمای ظاهری







مشخصات دوربین
سنسور: ۲.۵/۱ ” نوع CCD با ۴.۲ مگاپیکسل با ۴ مگاپیکسل موثر
فیلمبرداری: کیفیت VGA در مدهای عالی، و استاندارد با ۱۵ و ۳۰ فریم در ثانیه حداکثر تا ۲۸ ثانیه در مد استاندارد با ۱۵ فریم با صدا
فرمت فایل: JPG و MOV برای فیلم
لنز: F2.8 – F4.5
لرزش‌گیر: CCD-shift ‘Anti Shake’
فاصله فوکوس: عادی: ۰.۶ m در واید تا بینهایت، تله ۲ متر تا بینهایت، سوپر ماکرو: واید ۱ سانت
مدهای فوکوس: AF تک فریمی، AF پیوسته (با کنترل پیش‌بینی کننده)، AF همیشگی، فوکوس دستی
نواحی فوکوس: ناحیه گسترده ۵ نقطه‌ای، ناحیه نقطه‌ای
نورسنجی: چند بخشی (۲۵۶ بخش)، متوسط‌گیر مرکزی، نقطه‌ای
حساسیت: خودکار، ISO های ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰
جبران نوری : ۲ +/- EV با گامهای ۳/۱
شاتر: در مدهای برنامه‌ریزی شده و اولویت دیافراگم: ۴ تا ۱۰۰۰/۱ ثانیه. در مد اولویت شاتر و دستی: ۱۵ تا ۱۰۰۰/۱ ثانیه، Bulb تا حداکثر ۳۰ ثانیه، مد منظره: ۲ تا ۱۰۰۰/۱ ثانیه
مدهای نورسنجی: AE برنامه‌ریزی شده، اولویت شاتر ، اولویت دیافراگم، دستی، مدهای منظره
محدوده بندی نور: ۳ فریم با گامهای ۰.۳، ۰.۵ یا ۱.۰ EV
تراز سفیدی: خودکار، نور روز، ابری، تنگستن، فلورسانت، فلاش، دستی
تایمر ۲ تا ۱۰ ثانیه
عکاسی متوالی: عادی: ۲.۵ فریم در ثانیه (تا ۵ عکس با بالاترین رزولوشن و کیفیت استاندارد)، فوق سریع: ۱۰ فریم در ثانیه (تا ۱۵ فریم با کیفیت ۱۲۸۰ در ۹۶۰)، مد پیش ‌رونده (ذخیره آخرین تصویر)
پارامترهای تصویری: کنتراست (۳ سطح)، شارپنس (۳ سطح)، مد رنگ (۲ سطح، سیاه سفید، قهوه‌ای)
فلاش: جهنده الکترونیکی، مدهای خودکار، خودکار با کاهش قرمزی چشم، فلاش اجباری و تاخیری، دارای جبران ۲ +/- EV با گامهای ۳/۱، دارای محل نصب فلاش خارجی
منظره یاب: الکترونیکی، ۰.۳ ” با ۱۱۸۰۰۰ پیکسل
مانیتور: ۱.۵″ TFT LCD با ۷۸۰۰۰ پیکسل
حافظه: ۱۶ MB همراه دوربین نوع SD
منبع قدرت: ۴ باتری AA، بدون باتری شارژی و شارژر

مرجع:
http://www.dpreview.com/news/0407/04070703dimagez3.asp