شرکت Canon بعد از چند ماه سکوت به یکباره با موجی از محصولات جدید آتش رقابت دنیای دوربین های دیجیتال را شعله ورتر ساخته است. این محصولات از رده دوربین های ساده اتوماتیک گرفته تا دوربین های پیشرفته را در بر میگیرد.
کانن در رده دوربین های جمع و جور مدلهای Canon Powershot A400 با رزولوشن ۳.۲ مگاپیکسل و زوم اپتیکال ۲.۲ برابر را با قیمت ۱۸۰ دلار عرضه نموده است. در رده دوربین های پیشرفته تر دوربینهای Canon Powershot A95 با ۵ مگاپیکسل رزولوشن و زوم ۳ برابر را با قیمت ۴۰۰ دلار جایگزین دوربین محبوب و موفق A80 و نیز Canon Powershot S70 را با ۷ مگاپیکسل وضوح و زوم نوری ۳.۶ برابر و قیمت ۶۰۰ دلار جایگزین دوربین S60 نموده است.
در رده دوربین های آماتوری پیشرفته دوربین Canon Powershot G6 را با وضوح ۷ مگاپیسکل و زوم ۴ برابر و با بدنه‌ای کوچکتر و سبکتر از دوربین قبلی خود یعنی G5 تولید نموده و با قیمت ۷۰۰ دلار روانه بازار کرده است. و اما در رده دوربین های حرفه‌ای کانن کارت برنده خود را رو کرده و با نمایش Canon EOS 20D با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و بدنه ای سبکتر و کوچکتر از ۱۰D و با حدود ۳۰ تغییر و بهبود یا اصلاح نسبت به آن و با قیمتی عالی، یعنی ۱۵۰۰ دلار به علاقمندان عرضه نموده است. با توجه به قیمتهای اعلام شده تمام دوربین ها نسبت به مدلهای پیشین خود کاهش قیمت قابل ملاحظه و افزایش کیفیت و عملکردهای جالبی را نشان می دهند. اکنون باید ببینیم رقبای سرسخت کانن که عمدتا نیکون و فوجی و در بعضی رده‌ها سونی، مینولتا و کداک می‌باشند برای مقابله با این تهاجم جدید چه کار می‌کنند.
بقول دوست عزیز آرش هر چه باشد نتیجه این نبرد به نفع مشتریان است و با این روند امید می رود که در طی چند سال آینده قیمت دوربین های دیجیتال معادل قیمت دوربین های آنالوگ امروزی شود. به امید آن روز!
در طی یکی دو هفته آینده سعی می کنیم مروری دقیق بر روی این دوربین‌ها داشته باشیم.