“تصویر سازی چیزی بیش از این است”. چیزی بیش از یک عکس پرینت شده یا به صورت دیجیتالی ذخیره شده. امروز تصویر سازی با نوآوریهای بیشماری در بیرون و درون خود درآمیخته است. تصویر سازی تقریبا تمام نواحی زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده، در هر زمان و هر مکان، اما برای اینکه ببینید آسمان دنیای تصویرسازی فردا چه رنگی است به آنچه که در فتوکینای ۲۰۰۴، کلن می گذرد نگاه کنید.

مصرف کنندگان دوست دارند تماسی مصور داشته باشند و شانس آنان برای دستیابی به این آرزو به سرعت در حال گسترش است. بازار تصویر سازی تجاری متشکل است از دوربین های عکاسی دیجیتال، دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال، کاغذهای پرینت جوهر افشان، جوهر، فتوپرینترها، کارتهای حافظه، کیوسکهای تصویر به علاوه محدوده وسیعی از تولیدات عکاسی آنالوگ که هنوز در بازار موجود است. اما دستگاههای ضبط دیجیتالی DVD، صفحات مانیتور تخت، پروژکتورهای LCD، تلفن دوربین‌ها، تصویر سازی پزشکی و فن آوری محصولات تصویر سازی صنعتی به همراه الگوریتمها و سیستمهای پردازش تصویری دیجیتال اکنون بازیگران اصلی بازار به شدت همگرای شاخه های مختلف فن آوری – شامل آمیزه‌ای از فن آوری اطلاعات، الکترونیک وسایل مصرفی، ارتباطات راه دور و عکاسی – می‌باشند. هم اکنون بازار اروپا در این زمینه حجم معاملاتی بیش از ۱۲۰ میلیارد یورو دارد.

با توجه به تنوع بخشهایی که تصویر سازی بر آن موثر است، برای مشاهده تمام جنبه هایی که این نیروی محرک بر آن تاثیر گذار است گرد آمدن در یک زمان و مکان واحد الزامی است. و ضروری است که این نمایش چشم اندازی جهانی داشته باشد تا بهترین موضوعات، اتفاقات، نمایش دهندگان و بازدید کنندگان را گردآورد. فتوکینا ۲۰۰۴ در کلن بر روی چشم اندازهایی که توسط تصویر سازی باز شده است تمرکز نموده و قدرت توامان اقتصادی و فرهنگی آن را در یک دنیای دلربای تصویر سازی نشان می دهد. و ارتباطات بیشماری را بین فن آوریها و محصولات، مردم و ایده‌هایشان، دنیای تصویرسازی و اتفاقات ایجاد می نماید. در فتوکینا هر بازدید کننده ای دقیقا مشاهده می نماید که چگونه تصویر سازی چیزی “بیشتر” از این است و طول و عرض نوآوریهای موجود در این پهنه هیجان انگیز را مشاهده می نماید.

مطلب کامل را در اینجا بخوانید