Martin Parr و lorenzo Castore عکاسان سرشناسی هستند که کارهایشان در Visual Gallery امسال فتوکینا در کنار عکس‌های عکاسان جوان و با استعداد به نمایش در می‌آید.
عکس‌هایی که Bryan Adams خواننده معروف موسیقی راک از Mickey Rourke هنر پیشه سینما گرفته است نیز در همین بخش از نمایشگاه فتوکینا قرار دارند.
Michael Schnabel و Patric Fouad هم از عکاسان جوان و با استعدادی هستند که نمایشگاهی از عکس‌هایشان در Visual Gallery بر پا می‌شود.
در نمایشگاه امسال به عکاسی مستند نیز پرداخته شده است. در این بخش عکس‌های Jurgen Escher که طی ۲۰ سال آنها را تهیه کرده است نمایش داده می‌شوند.
امسال اولین سالی است که نمایشگاه فتوکینا بدون حضور پروفسور فریتز گرابر، بنیان‌گذار فتوکینا برگزار می‌شود. گرابر سال پیش درگذشت و امسال برای یادبود او عکس‌های Charles Fraser از دوره‌های مختلف فتوکینا در کنار عکس‌هایی از فریتز گرابر بر دیوار گالری قرار گرفته اند.
در بخش دیگری از نمایشگاه امسال عکس‌های برگزیده مسابقه استعداد جوان که توسط شرکت کداک برگزار شد نمایش داده می‌شوند.

photokina5.jpg

کار آماده سازی سالن‌ها و انتقال عکس‌ها به گالری شروع شده است و هم زمان با افتتاح نمایشگاه Visual Gallery گزارش و عکس‌های اختصاصی هر یک از این نمایشگاه‌ها در بخش فتوکینا منتشر می‌شود.