nikongaller-y1.jpg

نمایشگاه فتوکینا ۲۰۰۶ یکشنبه گذشته به کار خود پایان داد اما گزارش های سایت عکاسی از بخش های مختلف این نمایشگاه ادامه دارد.
در نمایشگاه امسال نیکون در کنار معرفی دوربین و لنزهای جدید خود به نمایش عکس های ۱۲ عکاس مشهور در برنامه ای با نام “گالری نیکون” پرداخته بود.
دیوارهای راهروی اصلی منتهی به سالن نیکون به نمایش عکس های این عکاسان اختصاص داشت.
هولگر ماس، فرانس لنتینگ، لسی پرنی، لس زرکوسکی، فرانک وارتنبرگ، پاتریزیو دی رنزو، ماریان کامبیچ، داس وینکل، ریموند راتینگ، و مایکل لیچتر عکاسانی بودند که کارهایشان در “گالری نیکون” به نمایش درآمد. دو مجموعه عکس نیز با عنوان ” عکس طبیعت” و “آلدابرا” از عکاسان مختلف در این گالری نشان داده شد.
هر مجموعه عکس درون یک جعبه نور قرار داشت و بر بالای هر مجموعه نام عکاس آن نوشته شده بود. در کنار این عکس ها دوربین و لنزمورد استفاده هر عکاس به همراه نظرش در مورد دوربین و تجهیزات نیکون قرار داشت.
مسابقه ای هم در کنار نمایش این عکس ها برگزار شده بود که سوالات ۳ جوابی آن در مورد زندگی و کار این عکاسان بود. به نفر اول یک دوربین نیکون D80 به همراه لنز، کارت حافظه و یک کیف در مجموع به ارزش ۲ میلیون تومان و به ۲۵ نفر، کتاب گالری به ارزش ۶۰ هزار تومان اهدا می شود.