من Kazuhiko OCHI مدیر کل اجرایی شرکت DNP Photo Marketing هستم. و از این‌که مرا برای شرکت در این گردهمایی دعوت کرده‌اید، تشکر می‌کنم.
ازطرف کمپانی Dai Nippon Printing و بخش عکاسی شرکت DNP خوشحالم در فرصت بدست آمده نکاتی را به استحضار حضار گرامی برسانم.

امروز یکی از روزهای فراموش نشدنی برای شرکت DNP محسوب می‌شود چون اولین روز معرفی و عرضه محصولات DNP شامل کاغد عکاسی و پرینترهای حرارتی Dye-Sublimation در بازار ایران است.
در ابتدا مایلم مطالبی را در مورد شرکت Dai Nippon Printing خدمت شما میهمانان گرامی عرض کنم.

شرکت Dai Nippon Printing شرکتی مشهور، با فروش سالیانه معادل ۱/۳ میلیارد دلار و با دارا بودن ۷۶ شرکت وابسته و ۳۶ هزار کارمند در سراسر جهان، مشغول به تولید و ارائه انواع کامل محصولات چاپی است. این شرکت در سال ۱۸۷۶ تاسیس شد و سال گذشته ما صد و سی‌امین سالگرد تاسیس‌اش را جشن گرفتیم.
در حال حاضر هدف و منظور اصلی تجارت این شرکت ایجاد فناوری‌های اطلاعات و چاپ است که از طریق ارائه این فناوری‌ها سعی بر حل مشکلاتی که ممکن است بر سر راه مشتریهایمان قرار گرفته باشند، دارند.
تاکنون ما مشغول به تولید و پردازش اطلاعاتی درباره‌ صنایع ارتباطات و صنایع اطلاعات بوده‌ایم و اکنون حیطه فعالیت‌های تجاری این شرکت گسترش پیدا کرده است. ایده نهفته در این گسترش، توسعه صنعت چاپ است، که در هسته اصلی آن فناوری‌هایی قرار دارد که ما در زمینه‌های مختلف آن موفقیت‌های بسیاری را بدست آورده‌ایم.
فعالیت ما تنها به چاپ بر روی کاغذ محدود نشده است، بلکه ما در تلاش بوده‌ایم تا تا بر روی هر نوع سطحی به جز آب و هوا، چاپ و پردازش کنیم. یکی از دستاوردهای تلاش شبانه‌روزی ما، دستیابی به ساخت الگو‌های بسیار دقیق شکل‌دهی است. این الگوها، سبب شده است تا ما یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان مواد بسته بندی، وسایل تزئینی داخلی منزل، تجهیزات الکترونیکی، صفحه‌های نمایش و ‌کارت‌های هوشمند باشیم.
شاید بعضی از شما تعجب کنید که چگونه یک شرکت چاپ اکنون در زمینه عکاسی فعالیت می‌کند. این کار برای ما از آن جهت جالب بود چون چاپ و عکس رابطه بسیار زیادی با هم دارند . عمل چاپ فرایندی است که می‌تواند تعداد بسیار زیادی تصویر از یک فیلم عکاسی شده را بوسیله صفحه‌ای پردازش شده، تکثیر کند. به عبارت دیگر عکسبرداری فرایندی است که با آن از جسمی خارجی تصویری تهیه می‌کنیم و معمولاً از آن تصویر به تعداد اندک چاپ می‌شود. ما وابستگی بسیاری را بین عکاسی و چاپ احساس می‌کنیم، چرا که هر دو فن‌آوری در ادامه همان است که ما می‌خواهیم آن را باز تولید کنیم.
وارد شدن DNP به دنیای عکاسی به ۲۰ سال پیش بر می‌گردد. زمانی که ما شروع به تولید مواد چاپ حرارتی Dye Sublimation کردیم. از زمانی که فن‌آوری در اختیار کلوپ‌های چاپ قرار گرفت و مصرف کارت چاپ شده رو به افزایش گذاشت. در همین زمان گسترش دوربین‌های عکاسی دیجیتال موجب شد تا به سیستم چاپ حرارتی Dye Sublimation جهت چاپ عکس‌های با دوام برای این نوع دوربین‌ها توجه بسیاری شود. دیجیتال‌گرائی پیشرفت‌های بسیار بزرگی را داشته و ما هم در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی را داشته‌ایم. در حالی که ما این تجارت را ادامه می‌دهیم، بنابر عزم راسخ ما برای نگهداری و گسترش صنعت و فرهنگ عکاسی در بین فعالیت‌های تجاری خود، خود را وارث چرخه تولید کاغذهای حساس عکاسی با سیستم «سیلور هلاید» و همچنین دیگر صنایع وابسته به آن از کارخانه کونیکا-مینولتا از ماه اکتبر سال ۲۰۰۶ می‌دانیم.
به دلیل کاهش تقاضای فیلم که منشاء بروز آن دیجیتالی شدن دوربین‌های عکاسی است، حجم بازار چاپ عکس نیز به شدت کم شده، هرچندکه به دلیل گسترش صنعت چاپ دیجیتال، وضعیت این سیر نزولی ثابت مانده است.
با وجود روش‌های چاپی متنوع مانند دستگاه‌های چاپ عکس خانگی که از دستاوردهای فناوری دیجیتالی هستند، هنوز میزان استفاده از کاغذ عکاسی Silver Halide بسیار بالاست. امروزه انتظارات عموم نسبت به چاپ Silver Halide افزایش یافته است و ما نیز در تجارت خود از این نکته مهم غافل نشده‌ایم.
ما در صدد آنیم تا با اجرای مسئولیت‌هایی که خود را موظف به انجام آن می‌دانیم، بازار کاغذ Silvr Halide را توسعه و رونق بخشیده واز این طریق از شما حمایت کنیم.
همانگونه که گفتم، DNP شرکتی است که با «گسترش صنعت چاپ» شکل گرفته و هسته مرکزی آن تکنولوژی چاپ است. اکنون ما می‌خواهیم از تجربه‌های تجاری به جای مانده از Konica Minolta بهره گیریم و با یک هدف جدید که «گسترش صنعت چاپ عکس» است، فعالیت‌های خود را گسترش دهیم. در حقیقت می‌خواهیم همراه با سیستم پرینترهای dye Sub و مواد مختلف، کالاهای جدیدی همچون «کارت شناسایی» با عکس چاپ شده بر روی آن و یا «یک کارت شناسایی با ضریب امنیتی بالا» به بازار ارائه کنیم.
بعلاوه ما می‌خواهیم در رشد و توسعه فعالیتهای افتصادی شما نیز سهیم باشیم و با ارائه پیشنهادات اساسی از حوزه فعالیتی شما در اجرای امور تجاری چاپ عکس همچون نصب سیستم کنترل پخش محصولات چاپی با بهره گیری از IC کارت‌های خود از شما حمایت کنیم.
درباره بازار ایران نیر باید بگویم که این نخستین دیدار من از تهران است و من بسیار تحت تاثیر این واقعیت قرار گرفته‌ام که ایران کشوریست با سابقه عکاسی طولانی و درخشان و مردمان‌ش همواره لحظات شاد و فراموش نشدنی خود را با گرفتن عکس‌های یادگاری ثبت می‌کنند. به عقیده من هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از تماشای یک عکس یادگاری نیست. در زمان کونیکا مینولتا، ما از پشتیبانی همه جانبه و تلاش‌های بی‌وقفه شرکت آفومار برخوردار بوده‌ایم و حضور فعالی در بازار ایران داشتیم. همانگونه که قبلاً نیز به آن اشاره کردم، ما اداره کارخانه کاغذ کونیکا مینولتا را به عهده گرفته‌ایم و قول می‌دهیم تا محصولات و خدماتی را با کیفیت بهتر تحت عنوان DNP به شما ارائه کنیم. امیدواریم تا DNP نیز بتواند جایگاهی مهم و قابل اعتماد در زمینه چاپ عکس کسب کند.
قبل از اینکه سخنانم را به پایان برسانم، مایلم دوباره یادآور این نکته شوم که DNP با تولید و ارائه هر دو راهکارهای فرایند چاپ تصاویر یعنی فرایند ظهور با داروی عکاسی (توسط محلول‌های شیمیائی) و فرایند ظهور خشک (توسط ریبون‌های رنگی)، می‌کوشد تا کلیه نیازهای شما را برطرف کرده و مشکلات و موانع قرار گرفته بر سر راه شما را از میان بردارد.