samsung_gx20.jpg

 

در ابتدای سال ۲۰۰۸ میلادی و همزمان با شرکت پنتاکس ، سامسونگ هم مدل جدید دوربین تک عدسی انعکاسی دیجیتال خود را با نام Samsung GX-20  به بازار معرفی کرد.این دوربین که کار مشترکی است بین شرکت پنتاکس و سامسونگ دومین محصول سامسونگ در این رده محسوب می شود و جانشین دوربین محبوب Samsung GX-10 خواهد بود.این دوربین دارای قابلیت های بسیاری است و مشخصات ویژه ای دارد.در زیر به اختصار چند مورد از این ویژگی ها را توضیح داده شده است. ­

سنسور این دوربین از نوع CMOS  و از ساخته های شرکت سامسونگ بوده و به غیر از این مدل در دوربین های دیگری از شرکت های دیگر نیز استفاده شده است.رزلوشن این سنسور در حدود ۱۴.۶ مگاپیکسل است.این سنسور یکی از جدید ترین سنسور ها و یکی از کم نویز ترین سنسور ها در رده خود است و از نظر رزلوشن تا این تاریخ بالاترین رزلوشن را در این رده از دوربین های عکاسی دارد.این سنسور در حساسیت های بالا ISO  قابلیت بسیار بالایی دارد و کمترین میزان نویز را ثبت می‌کند.

این دوربین دارای لرزه گیر OIS مخفف Optical Image Stabilisation حداکثر ۴ استاپ تاثیر در سرعت شاتر است که باعث می شود لرزش دست عکاس به هیچ وجه بر روی عکس تاثیر مخربی نداشته باشد و خروجی حداکثر شارپنس را دارا باشد و عکاس بتواند از سرعت های پایین تر شاتر استفاده کند.این لرزه گیر از نوع Sensor Shift  بوده و آخرین نوع از این مدل می باشد.این لرزه گیر بر روی تمامی لنز ها اثر گذار است.بیشترین کارایی این سیستم در مکان هایی با نور کم است.

این دوربین دارای سیستم تماشای زنده تصاویرLive View می باشد.این سیستم به شما اجازه می دهد در شرایطی که امکان مشاهده تصاویز از طریق ویزور مقدور نمی باشد شما از طریقLCD  دوربین تصاویر را ببینید و حتی عمل اتوفوکوس را انجام دهید و سپس شاتر را بچکانید. تا پیش از این در رده دوربین های تک عدسی انعکاسی این مشکل وجود داشت و عکاس همیشه بایستی از ویزور سوژه را می دید.اما با پیشرفت تکنولوژی این سیستم در دوربین هایDSLR  نیز فراهم شد.بیشترین کارایی این سیستم در هنگام عکاسی در حالت ماکرو و یا در جاهایی مثل کنسرت ها و یا اجتماعات و یا عکاسی در زوایایی که امکان مشاهده ویزور وجود ندارد می باشد.

این دوربین دارای سیستم Dual Dust Reduction  و یا همان سیستم گردگیر سنسور دو مرحله ای می باشد.این سیستم یکی از مشکلات دایمی عکاسان حرفه ای را بر طرف کرده است.در دوربین های DSLR به جهت تعویض دایم لنز ها سنسور دوربین به شدت در معرض ورود گرد و غبار است.این سیستم که به صورت دو مرحله ای و یکی از پیشرفته ترین انواع آن است در مرحله اول از ورود گرد و غبار جلوگیری کرده و در مرحله بعد گرد و غبار موجود بر روی سنسور که یکی از بزرگ ترین مشکلات عکاسی دیجیتال است را بر طرف می کند و تصاویری عاری از Dust را برای شما فراهم می سازد.

این دوربین دارای عایق بندی بسیار مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت است.این عایق بندی به عکاس اجازه می دهد بدون نگرانی در شرایط کاری سخت حاضر شود و بدون کوچکترین حساسیتی عکاسی کند.بدنه این دوربین از نوع آلیاژی و بسیار سبک و مقاوم ساخته شده و تمامی کلید ها و دکمه ها دارای عایق مجاز و رینگ بندی می باشند.

این دوربین از نسل جدید سیستم اتوفوکوس سامسونگ استفاده می کند که نوید یک فوکوس بسیار سریع و دقیق به کمک ۱۱ نقطه طراحی شده در ویزور را به شما خواهد داد.در این سیستم سعی شده است به حداکثر کارایی در حداقل زمان ممکن برسد.وجود ۱۱ نقطه باعث شده تا عکاس بتواند به راحتی کادربندی کرده و بسیار سریع تر از قبل عکاسی کند.در این سیستم از سنسور ها و پردازنده های جدید تری و سریع تری استفاده شده است.

این دوربین قادر است در هر ثانیه ۳ تصویر با حداکثر رزلوشن و با فرمتRaw  تهیه کند.این قابلیت به شما اجازه می دهد که به راحتی از صحنه های سریع و ورزشی عکاسی کنید.

دینامیک رنج این سنسور بسیار بیشتر از نسل های گذشته می باشد و شما قادر هستید تصاویری را که دینامیک رنج وسیعی دارند و نقاط روشن و تیره شدیدی در تصویر وجود دارند را به بهترین نحو ثبت کنید.

شما قادر هستید با حداکثر سرعت ۱۸۰/۱ ثانیه سرعت شاتر را با فلاش های خارجی هم زمان کنید.این دوربین دارای یک عدد سوکت استاندارد از نوع X Sync می باشد که به شما کمک می کند دوربین را به صورت مستقیم به فلاش های خارجی و استودیی متصل کنید.حداکثر سرعت همزمانی با فلاش های خارجی در حدود ۱۸۰/۱ ثانیه می باشد.که برای استفاده در استودیو های عکاسی بسیار مناسب است.­

 

 

 

نوع دوربین تک لنز انعکاسی دیجیتال  DSLR
 بیشترین ابعاد تصویر (پیکسل) ۴۶۸۸×۳۱۲۰
 کمترین رزلوشن ۴۶۷۲×۳۱۲۰, ۳۸۷۲×۲۵۹۲, ۳۰۰۸×۲۰۰۰, ۱۸۲۴×۱۲۱۶
نسبت تصویر ۳:۲
تعداد پکسل موثر (رزلوشن) ۱۴.۶ million Pixel
تعداد پیکسل کل سنسور ۱۵.۱ million Pixel
ابعاد سنسور ۲۳.۴ x 15.6 mm (3.65 cm²)
نوع سنسور CMOS
سازنده سنسور Samsung سامسونگ
حساسیت سنسور Auto, 100 -3200 in 1/3EV or 1/2EV stops, plus 6400
بزرگنمایی اپتیکال ( زوم ) به نوع لنز بستگی دارد
کمترین فاصله کانونی n/a
 بیشترین فاصله کانونی n/a
بزرگنمایی دیجیتال No
لرزشگیر تصویر (سنسور جابجا می‌شود)
سیستم فوکوس خودکار بله
سیستم فوکوس دستی بله
نوع فوکوس خودکار و دارای ۱۱ نقطه SAFVOX VIII AF
حداقل فاصله فوکوس n/a
حداقل فاصله فوکوس ماکرو n/a
تراز سفیدی ۸ مدل به همراه تنظیمات دستی بر حسب کلوین
دیافراگم به نوع لنز بستگی دارد
حداقل سرعت شاتر ۳۰ ثانیه و مدل بالب
حداکثر سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ sec
فلاش سرخود بله (از نوع جهنده)
برد فلاش ۱۳ m , at ISO 100
فلاش خارجی بله (دارای کفشک استاندارد)
مدهای فلاش Auto, Red-Eye, Slow, Red-Eye Slow, Rear curtain, wireless
 جبران نوردهی -۳ to +3 EV in 1/2 or -2 to +2EV in 1/3 EV steps
نورسنجی ۱۶-segment Multi, Center weighter, Spot
تقدم دیافراگم بله
تقدم شاتر بله
نسبت برش سنسور ۱.۵
نوع لنز Pentax KAF2
عکاسی پیاپی بله، ۳ کادر در ثانیه و تا ۹ تصویر
فیلمبرداری خیر
ریموت کنترل بله
Self-timer ۲ or 10 sec
مدیای ذخیره سازی SD/MMC/SDHC card
حافظه داخلی خیر
فرمت بدون فشرده سازی RAW (DNG)
 فرمت فشرده شده JPEG (EXIF 2.21)
 درجه کیفیت تصویر  
منظره یاب Optical (Pentaprism, 95% coverage, 0.95x magnification)
مونیتور ۲.۷ "
رزلوشن مونیتور ۲۳۰,۰۰۰
Live View بله
خروجی کابل ویدیوئی بله
 USB Yes, 2.0 Hi-Speed
 Firewire (IEEE 1394) خیر
باطری و شارژر بله (همراه با دوربین عرضه می شود)
نوع باطری Lithium Ion (SLB-1674) & charger
وزن ۸۰۰ g
ابعاد ۱۴۲×101×71.5 mm
توضیحات و امکانات دیگر بدنه مقاوم در مقابل گرد و غبار و رطوبت و عایق بندی شده