AHK_Logo2.jpg

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در سال ۱۹۷۵ با هدف خدمت گذاری به اقتصاد دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در تهران تأسیس شد.
اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در سال ۱۹۷۵ با در اختیار داشتن ۱۰۰ شرکت عضو در تهران تأسیس شد و این در حالی است که تعداد اعضا امروز به بیش از هزار و ۸۵۰ عضو حقیقی و حقوقی رسیده است. شایان ذکر است که اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان یکی از پنج اتاق بازرگانی خارجی بزرگ آلمان به شمار می‌رود.
روابط دو کشور به سال ۱۶۰۲ میلادی، یعنی زمانی که پادشاه وقت آلمان رودلف دوم، نخستین پیک کشورش را به کاخ ایران اعزام کرد، باز می‌گردد. در سال ۱۸۵۷ میلادی، اولین قرارداد دوستی، تجاری و کشتیرانی بین ایران و پروس منعقد شد. بین سال های ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۱ متخصصین و تجار آلمانی بی‌شماری در ایران زندگی می‌کردند و باعث شهرت صنعت آلمان در ایران شدند. شایان ذکر است دو کشور قراردادهای دوجانبه بسیاری منعقد کردند. همکاری موفقیت‌آمیز دو کشور حتی در دشوارترین شرایط نیز همواره ادامه داشته است. اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در نظر دارد بر پایه موفقیت‌های حاصله، با کمک و همیاری نهادهای مهم ایرانی و آلمانی، در تقویت و بهبود بیش از پیش روابط اقتصادی به ویژه در همکاری‌های بین شرکت‌های ایرانی و آلمانی در راستای تولید تحت لیسانس و سرمایه گذاری‌های مشترک همکاری نماید. اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در زمینه ایجاد همکاری‌های موفقیت‌آمیز بین دو کشور و برقراری روابط تجاری گسترده، سهم به سزایی داشته ‌است.
همچنین در هر سال به ۲۲ هزار مورد درخواست تجاری پاسخ‌های مناسب ارایه می‌کند. این امر مبین نیاز فراوان شرکت‌ها به کسب اطلاعات اقتصادی است. این اتاق به انواع پرسش‌های مراجعه کنندگان در مورد  مسائل تجاری پاسخ داده و آنها را راهنمایی می‌کند.
از جمله:
• راهنمایی در مورد یافتن شرکای تجاری در آلمان و ایران
• راهنمایی در مورد بهترین و مناسب‌ترین نمایشگاه‌های ایران و آلمان
برای عرضه محصولات
• راهنمایی در مراجع ذیصلاح در صورت به وجود آمدن مشکلاتی با یکی از شرکای تجاری ایران و آلمان
• اطلاعاتی در مورد گمرک و مجوز ورود اجناس به هر دو کشور و بسیاری موارد دیگر که با مراجعه به دفتر اتاق بازرگانی و یا مکاتبه با آن می‌توان از آنها بهره مند شد.
اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان خدمات متنوع فراوانی به اعضا و غیر عضو ارایه می‌دهد. فهرست خدمات در این اتاق موجود است.

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان
نشانی:
خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان‌کودک، کوچه ناوک، پلاک ۱۶، طبقه اول
صندوق پستی: ۶۱۱۸-۱۵۸۷۵
تلفن:  81331000
مستقیم: ۸۱۳۳۱۲۰۴ رها رامین‌فر- نماینده مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کلن
فکس: ۸۸۷۹۴۴۰۱
پست الکترونیکی:  r_raminfar@dihk.co.ir


Deutsch-Iranische Industrie-und Handelskammer
AHK Tehran-Africa Ave.-Navak st-No 16
۱st Floor-15875-6118
Email:r_raminfar@dihk.co.ir