برای صدور روادید شنگن نمایشگاهی
(مراجعه حضوری در سفارت)

هیچ یک از مدارک نیاز به ترجمه ندارد.

۱. دو قطعه عکس رنگی تمام‌رخ با زمینه روشن، بدون لبخند در ابعاد ۳۵×۴۵ میلیمتر که در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.

Photokina_Final_6.jpg


۲. فرم درخواست صدور روادید را به یکی از زبان‌های آلمانی یا انگلیسی تکمیل و سپس از آن یک سری فتوکپی تهیه فرمائید.
۳. ارائه اصل مدارک شغلی از قبیل: روزنامه رسمی، کارت بازرگانی، جواز تولید، پروانه کسب، فیش حقوقی، گواهی دانشجویی‌، لیست بیمه به همراه فتوکپی آن. ارائه لیست بیمه و دفترچه بیمه برای همگان صرف نظر از سمت / پست سازمانی الزامی است.
۴. چنانچه متأهل هستید و همسر شما شاغل است، ارائه اصل مدرک شغلی وی به همراه فتوکپی الزامی است.
۵. اصل بیمه درمانی مسافری برای طول مدت سفر به همراه فتوکپی (قابل تهیه در اتاق بازرگانی ایران و آلمان با احتساب تخفیف ویژه)
۶. ارائه اصل سند مالکیت به نام متقاضی و یا همسر وی به همراه فتوکپی
۷. گذرنامه (قدیمی و جدید) متقاضی به همراه فتوکپی از صفحات ۲، ۳ (گذرنامه‌های قدیمی) یا صفحه ۱ (گذرنامه‌های جدید)گذرنامه باید از زمان پایان روادید درخواستی، به مدت حداقل ۳ ماه معتبر باشد.
خیلی مهم: گذرنامه خود را در محل مخصوص تحت عنوان «امضاء دارنده گذرنامه» امضاء کنید. ضمناً افراد بالای ۱۶ سال باید دارای گذرنامه جداگانه باشند.
۸. اصل شناسنامه متقاضی و اصل شناسنامه و گذرنامه همسر وی به همراه فتوکپی
۹. پرداخت هزینه صدور روادید به مبلغ -/۷۲۰۰۰۰ ریال.
لطفاً اسکناس‌های -/۲۰۰۰۰ یا -/۵۰۰۰۰ ریالی به همراه داشته باشید.
۱۰. ارائه اصل معرفی‌نامه خطاب به اتاق بازرگانی از یک سازمان دولتی و یا وابسته به دولت یا انجمن صنفی حاوی نام، نام خانوادگی و عنوان نمایشگاه به همراه فتوکپی
۱۱. ارائه تائیدیه رزرواسیون هتل از آلمان: این تائیدیه باید بر روی سربرگ هتل واقع در شهر نمایشگاهی صادر، مهر و امضاء شده و از طریق فاکس برای شما ارسال شود. فاصله بین هتل تا محل نمایشگاه نباید بیش از ۴۰ کیلومتر باشد. سفارت آلمان از پذیرش رزرواسیون‌هایی که از طریق Email ارسال شده باشد، معذور است. خواهشمند است برای کل مدتی درخواست روادید، هتل رزرو کنید.
۱۲. متقاضی ملزم به خرید کارت ورودی نمایشگاه از اتاق بوده و باید در زمان مراجعه به سفارت آلمان اصل و فتوکپی کارت و تائیدیه پرداخت را به همراه داشته باشد.
۱۳. تائیدیه رزرو بلیط هواپیما به همراه فتوکپی
۱۴. چنانچه از گردش بانکی خوبی برخوردار هستید، گزارش (پرینت) بانکی را به همراه داشته باشید.

توجه: مدت روادید شنگن نمایشگاهی حداکثر ۲ روز قبل از شروع نمایشگاه تا ۴ روز پس از پایان نمایشگاه است. خواهشمند است به هنگام تکمیل فرم درخواست صدور روادید، رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل به این نکته توجه کنید. بدیهی است روادید به تعداد روزهای رزرو هتل صادر خواهد شد.
ممکن است سفارت آلمان به غیر از مدارک فوق، خواستار ارائه مدارک دیگری نیز باشد.