بدینوسیله خبر برپایی یکی دیگر از نمایشگاه‌های پیشرو آلمان را به آگاهی می‌رساند. نمایشگاه تخصصی تجهیزات و لوازم تصویری که نخستین بار در سال۱۹۵۰میلادی شکل گرفت، به زودی پس از گذشت ۲ سال، جدیدترین نوآوری‌های این صنعت را در معرض دید و قضاوت عموم بازدیدکنندگان قرار خواهد داد. دوره بعدی این نمایشگاه از ۳۰  شهریور تا ۴ مهر ۱۳۸۹ (۲۱ تا ۲۶ سپتامبر۲۰۱۰) برپا خواهد بود.
نمایشگاه فتوکینا که در بین سایر نمایشگاه‌های تخصصی در سطح جهان مقام نخست را به خود اختصاص داده است، در دوره قبلی (سال ۲۰۰۸) با حضور ۱۵۲۳ غرفه‌گذار از ۴۹ کشور و بیش از ۱۶۹ هزار بازدیدکننده برگزار شد. نمایشگاه فتوکینا محلِ نمایش آخرین نوآوری‌ها و دستاوردها در زمینه‌های دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری آماتور و حرفه‌ای، قطعات و لوازم انواع دوربین، تکنیک و لوازم تصویربرداری دیجیتالی، تکنولوژی و لوازم فیلم‌سازی، تصویربرداری و نورپردازی و نرم‌افزارهای مربوطه، انتقال اطلاعات، تکنولوژی سمعی-بصری، خدمات، تجهیزات لابراتوار، سیستم‌های کنترل، سینماهای خانگی، تجهیزات عکسبرداری، مالتی مدیا، تصویربرداری متحرک، تکنولوژی اسلاید، تجهیزات استودیوهای عکاسی، چاپ عکس در قطعات بزرگ، لابراتوارهای ظهور معمولی و مینی لب، پروژکتورهای ویدئوئی، تکنولوژی کنترل و شبکه است. نمایشگاه فتوکینا فرصت مغتنمی است که هر دو سال یکبار فراروی متخصصین صنایع تصویری قرار می‌گیرد.
 از این رو، با توجه به اهمیت این نمایشگاه و لزوم آشنایی صاحبان صنایع، تجار و متخصصین با آخرین دستاوردها، از شما دعوت می‌شود تا با اقدامِ به هنگام یکی از هزاران بازدیدکننده این نمایشگاه بی‌نظیر باشید. اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان خرسند است خدمات خود

در راستای دریافت روادید نمایشگاهی از سفارت آلمان در تهران را، به شما عزیزان ارائه کند.

استدعا داریم برای دریافت روادید اروپا از سفارت آلمان در تهران، حداکثر تا ساعت ۱۴:۰۰ چهارشنبه ۰۶/۰۵/۱۳۸۹ مدارک ذیل را به این مجموعه تحویل فرمائید:
 معرفی‌نامه از یکی از مراکز: وزارتخانه، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، اتاق تعاون، یا هر اتحادیه یا انجمن دیگر
 فتوکپی مدرک شغلی نظیر: روزنامه رسمی، کارت بازرگانی، جواز کسب، لیست بیمه، …
 گذرنامه جدید و قدیمی
– با توجه به تراکم درخواست روادید از سفارت آلمان احتمال تکمیل ظرفیت قبل از تاریخ مذکور وجود دارد. لذا تقاضا دارد اتخاذ تصمیم را به روزهای پایانی واگذار نکنید.
جهت اطلاع بهای کارت ورودی نمایشگاه برابر-/۷۳۰۰۰۰ ریال (هفتصد و سی هزار) است.
همچنین شما می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر درباره این نمایشگاه از پایگاه اینترنتی  www.photokina-cologne.com بازدید فرمائید.
با امید به دیدار در نمایشگاه فتوکینا و با تجدید احترام

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان
رها رامین‌فر
نماینده مرکز نمایشگاه کلن

ایام و ساعات کاری:
یکشنبه تا چهارشنبه۸:۳۰ تا۱۶:۳۰، پنج شنبه۸:۳۰ تا۱۳:۰۰
 جمعه و شنبه تعطیل است.