قسمت اول

پروفتو

profoto

مهم‌ترین محصول پروفتو در فتوکینا، ژنراتور باتری Pro-B4 است که در برخی ویژگی‌ها بی‌نظیر می‌باشد. با زمان ۱/۲۵۰۰۰ ثانیه برای Flash Duration لقب سریع‌ترین باتری فلاش موجود را از آن خود نموده و امکان ثابت نمودن حرکات بسیار سریع را فراهم کرده است. می‌تواند تا ۳۰ شلیک فلاش در ثانیه داشته باشد و محدوده قدرت بسیار وسیعی در حد ۱۱ f stop دارد. این محصول برگزیده Star Award فتوکینا ۲۰۱۲ شد.

لایکا

M_1

 Leica M جدید‌ترین محصول لایکا در سری M است که مجهز به سنسور CMOS فول فریم با دقت ۲۴ مگاپیکسل، امکان Live View و نیز فیلمبرداری ۱۰۸۰ است که تاکنون در دوربینهای لایکا وجود نداشته است. نامگذاری این مدل جدید، تغییر کرده است و بعد از M9 به سادگی فقط M نامیده می‌شود.


ME_1

Leica M-E یک مدل ارزان‌تر از Range-Finderهای سری M لایکا است که‌‌ همان سنسور ۱۸ مگاپیکسلی CCD سری قبل (M9) را دارد و نسبت به قیمت ۷۰۰۰ دلاری Leica M با قیمت ارزان‌تر ۵۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

leica_con

لایکا همچنین یک مبدل نیز عرضه کرد که امکان نصب لنزهای سری R خود را بر روی دوربینهای سری M فراهم می‌کند.

Leica S

LeicaS_1


نام این مدل نیز به سادگی S گذاشته شده است در حالیکه این مدل به محصول به‌روزرسانی شده‌ای از مدل S است که چند سال پیش عرضه شد.‌‌ همان سنسور مدیوم فرمت ۳۷ مگاپیکسلی قبلی را دارد اما از لحاظ پردازش، بافر و سرعت انتقال، بهبود یافته است. حتی مجهز به ماجول GPS نیز شده است. قیمت دوربین ۲۲۰۰۰دلار است

لنزهای سری S لایکا

Leica120ASPH


سه مدل لنز نیز برای سری S معرفی شد: the Super-Elmar-S 24 mm f/3.5 ASPHو Vario-Elmar-S 30-90 mm f/3.5-5.6 ASPH و TS-APO- Elmar-S 120 mm f/5.6 ASPH. tilt/shift lens

dlux


در رده دوربینهای کامپکت، Leica D-lux6 که یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز سریع است و در رده دوربینهای سوپرزوم Leica v-lux4 با لنز زوم ۲۴x، محصولات دیگر لایکا در فتوکینا ۲۰۱۲ بودند.

پنتاکس

pentax


مهم‌ترین محصولات پنتاکس، دوربینهای K-5 II و K-5 IIs بودند که هر دو مجهز به سنسور ۱۶مگاپیکسلی هستند اما مدل S که ۱۰۰ دلار گران‌تر نیز می‌باشد، فاقد فیل‌تر Anti-aliasing جلوی سنسور است و باعث بهبود شارپنس کلی تصویر خواهد شد (مانند Nikon D8۰۰E). ویژگی دیگر این مدلهای جدید بهبود سیستم فوکوس آن‌هاست که امکان فوکوس خوب در نور کم و Focus Tracking را فراهم می‌کند.

پاناسونیک

pana_GH3


از زمان معرفی دوربین GH1 در سال ۲۰۰۹، سری GH در پاناسونیک معادل دوربینهای پیشرفته در زمینه عکاسی و فیلمبرداری در یک بدنه نسبتاً کوچک‌تر از DSLRهای معمول بود. GH۳ نیز این روند را ادامه داده است و بخصوص در زمینه فیلمبرداری مشخصاتی دارد که بعضا بر‌تر از سایر دوربینهای DSLR موجود است. امکان فیلمبرداری Full HD 60p/50p همراه با بیت ریت ۷۲Mbps با فشرده‌سازی پیشرفته، چیزی است که در کمتر دوربین DSLR‌ای پیدا می‌شود. بدنه آلیاژمنیزیوم همراه با درزگیری و نیز امکان کنترل دوربین با اپلیکیشنهای iOS و آندروید از دیگر مشخصات این بدنه پیشرفته پاناسونیک است.

سامسونگ

samsung_Angle_white_resized

محصول جدید سامسونگ ترکیبی از دوربین و یک Smart-Device بر پایه اندروید Jelly Bean است. یک دوربین کامپکت ۱۶ مگاپیکسلی با زوم ۲۱ برابر، صفحه لمسی ۴.۸ اینچی و یک پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۴GHz مانند Galaxy SIII  همراه با اتصال ۳G – 4G  و Wi-Fi.

GalaxyCamera_rear

 این محصول جدید در دنیای عکاسی، تلاشی است در جهت ادغام دوربینهای کامپکت و Smart-Device‌ها که مطمئناً با توجه به اقبال عمومی علاقمندان عکاسی برای به اشتراک گذاری عکس‌ها، از سایر شرکت‌ها و در سال‌های آتی، محصولات دیگری نیز در این زمینه خواهیم دید.