دوربین IXA دارای قابلیت‌های لازم برای استفاده در عکسبرداری هوایی توسط شرکت دانمارکی فیزوان (PHASEONE) معرفی و به بازار عرضه شد. 

این دوربین توسط متخصصان و مهندسان شرکت فیزوان، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دوربین‌های قطع متوسط دیجیتال، تحت نام IXA طراحی و ساخته شده و دارای بدنه‌ای از جنس آلومنیوم ۶۰۶۱ بسیار سبک و مقاوم با وزن ۱. ۷ کیلوگرم (بدنه و بک دیجیتال)، بدون آینه و با کمترین قطعات حرکتی است تا از لرزش در هنگام ثبت تصویر جلوگیری شود. همچنین این دوربین قابلیت عکاسی با رزولوشن‌های ۶۰ مگاپیکسل و ۸۰ مگاپیکسل در حالتRGB و نزدیک به مادون قرمز (NIR) را دارد. 

دوربین IXA از گسترهٔ وسیعی از لنزهای اشنایدر (Schneider-Kreuznach) با فاصلهٔ کانونی ۲۸ تا ۲۴۰ میلی‌متر که مجهز به شاترمرکزی۱/۱۶۰۰ ثانیه هستند برای ثبت تصویر استفاده می‌کند. همچنین علاوه بر شا‌تر مرکزی تعبیه شده در داخل لنز یک شا‌تر پرده‌ای نیز در بدنهٔ این دوربین قرار دارد که عکسبرداری تا سرعت ۱/۴۰۰۰ ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند. 

گفتنی‌ست دوربین IXA مجهز به CCD تولید شده توسط شرکت DALSA است و با کمک این CCD قدرتمند و گسترهٔ دینامیکی وسیع (۱۳ استاپ) می‌تواند نسبت به ثبت دقیق‌ترین جزئیات هم در نقاط روشن و هم در نقاط تاریک اقدام کند. 


این دوربین با نرم‌افزارهای مدیریت عکسبرداری پرواز (FMS) و نرم‌افزار جبران حرکت انتقالی به جلو (FMC) سازگاری کامل دارد. برای ذخیرهٔ همزمان عکس‌ها نیز می‌توان آن را با نرم‌افزار SDK به صورت مستقیم به کامپیو‌تر متصل کرد یا بر روی CF کارت به طور مجزا و بدون احتیاج به کامپیو‌تر ثبت تصویر را انجام داد.

به منظور عکسبرداری هوایی در سطوح وسیع می‌توان با بهره‌گیری از لنزهای کالیبره شدهٔ سینک سریع فیزوان، قرار دادن چند دوربین IXA در کنار هم و هماهنگ کردن آن‌ها به راحتی عکاسی در قطع‌های بزرگ‌تر را نیز انجام داد.