نوکیا تلفن هوشمند جدیدی به نام لومیا ۹۳۰ را معرفی کرده است. این تلفن هوشمند دارای پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۰۰ و ۲ گیگابایت رم می‌باشد. ظرفیت داخلی این تلفن ۳۲ گیگابایت است و دارای شکاف کارت حافظه نیست. نمایشگر ۵ اینچی این تلفن از نوع ClearBlack AMOLED و فول اچ‌دی است. ظرفیت باتری ۲۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و از نانو سیم کارت برای اتصال با شبکه استفاده می‌کند.

image001


 با توجه به مشخصات فنی ارایه شده، به نظر می‌رسد دوربین استفاده شده در لومیا ۹۳۰‌‌ همان دوربینی است که قبلا در لومیا ۱۵۲۰ استفاده شده بود. سنسور۱/۲.۵ اینچی از نوع BSI CMOS دارای رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل بوده و دیافراگم f/۲.۴ با سیستم ضد لرزش اپتیکی و فلاش دوتایی LED از دیگر مشخصات دوربین این تلفن است. کیفیت فیلم‌برداری این تلفن، فول اچ‌دی ۳۰ فریم بر ثانیه است. 


    همانند لومیا ۱۵۲۰ و ۱۰۲۰، هم می‌توانید از رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل استفاده کنید و هم رزولوشن را برای مصارفی مانند ایمیل و به اشتراک‌گذاری به ۵ مگاپیکسل کاهش دهید. هر چند در مشخصات اعلام شده ذکر نشده اما انتظار می‌رود لومیا ۹۳۰ عکس‌ها را با فرمت خام DNG نیز ذخیره کند.

image003

   همراه با مدل‌های ارزان قیمت لومیا ۶۳۰ و ۶۳۵، لومیا ۹۳۰ اولین تلفن هوشمندی است که از سیستم عامل ویندوز نسخه ۸.۱ استفاده می‌کند. این سیستم عامل همراه با دستیار صوتی جدید میکروسافت به نام Cortana، نسخه جدید camera roll، Creative Studio و نرم افزار Nokia Storyteller عرضه می‌شود.