NX3000  آخرین محصول از رده دوربین‌های بدون آینه سری NX سامسونگ است. این دوربین علاوه بر یک نمایشگر با قابلیت چرخش به بالا برای گرفتن عکس‌های پرتره از خود، دارای سنسور ۲۰MP از نوع CMOS سایز APS-C و سرعت عکاسی پی‌در‌پی ۵fps و سرعت شاتر حداکثر ۱/۴۰۰۰ است.

    ضمنا این دوربین دارای امکان  ارتباط Wi-Fi و NFC  است. این دوربین همراه با لنز جدید سامسونگ ۱۶-۵۰mm F3.5-5.6 power zoom ED OIS که دارای زوم الکترونیکی است عرضه خواهد شد.


NX3000_005_R_Perspactive_Black
    مشابه با دیگر دوربین‌های هوشمند سامسونگ که در سال ۲۰۱۴ تولید شده‌اند، NX3000 دارای Wi-Fi و NFC است که به اشتراک گذاری عکس‌ها را ساده می‌کند. امکان Tag & Go اتصال این دوربین به وسایل دارای NFC  مانند گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها را ساده کرده و تنها با تماس دو وسیله با هم اتصال بین آنها برقرار می‌شود.

   این دوربین می‌تواند به وسایلی که متصل شده‌اند تصاویر متعددی را انتخاب و ارسال کند، همزمان می‌تواند به چهار وسیله متصل و فایل ارسال کند و با یک گوشی هوشمند می‌توان به این دوربین متصل شد و آن را با نرم افزار Remote View Finder Pro کنترل کرد.

NX3000_003_Back_Black

      این دوربین در رنگ‌های مشکلی، سفید یا قهوه‌ای همراه با لنز ۱۶-۵۰mm OIS power zoom و فلاش SEF-8   به قیمت ۵۲۹ دلار فروخته می‌شود. کیت دیگری نیز همراه با لنز ۲۰-۵۰mm و فلاش SEF-8 به قیمت ۴۷۹ دلار عرضه شده است.

NX3000_007_Top_Black

مشخصات کلیدی
بدنه: بدون آینه مشابه رنج فایندر
پیکسل‌های موثر: ۲۰MP
نوع سنسور: ۲۲MP CMOS APS-C (23.5 x 15.7 mm)
ایزو: Auto, ۱۰۰-۲۵۶۰۰
فرمت فایل خام: DNG
تعداد نقاط فوکوس: ۳۵
صفحه نمایش: ۳ اینچی نوع TFT-LCD رزولوشن ۸۰۰×۴۶۰
فلاش سرخود ندارد. همراه با فلاش خارجی عرضه می‌شود.
مشخصات فیلمبرداری: فول اچ دی ۳۰p
اتصالات: USB 2.0 (480 Mbit/sec)، micro-HDMI، Wi-Fi 802.11b/g/n، NFC
باتری: باتری پک لیتیوم یون، ۳۷۰ عکس در شرایط استاندارد با یک بار شارژ