اختصاصی «سایت عکاسی» – شرکت ژاپنی Mamiya Leaf طبق رسم قدیمی خود همزمان با گشایش نمایشگاه فتوکینای آلمان، جدیدترین محصول خود را رونمایی کرده است. این دوربین به نام Leaf Credo 50 به قیمت ۳۱ هزار دلار روانهٔ بازار شده است. بک دیجیتال تنهای این محصول با نام Credo 50 هم ۲۷ هزار دلار قیمت دارد. 

    شرکت Mamiya، که یکی از معتبرترین تولیدکنندگان دوربین‌های قطع متوسط است، اعلام کرده در جدیدترین محصول خود از یک سنسور CMOS استفاده کرده و گسترهٔ حساسیت، سرعت عکسبرداری پیاپی، عملکرد دوربین در حالت نمایش زنده و همچنین محدودهٔ دینامیکی دوربین نسبت به مدل‌های قبی همین سری بهبود یافته است. 



     این دوربین از سنسور SONY CMOS در ابعاد ۴۴×۳۳ میلیمتر و ضریب برش ۱:۱.۳ با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است و بنابراین سایز دهانهٔ هر پیکسل این سنسور ۵۳.۲ میکرون است. این مدل می‌تواند با سرعت ۱.۲ فریم در ثانیه عکاسی کند و هر عکس آن هم ۸۲۸۰×۶۲۰۸ پیکسل بزرگی دارد. 

   گسترهٔ حساسیت این مدل هم بین ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ متغیر است و دست عکاسان را در فضاهایی با نور کم باز می‌گذارد. سنسور این دوربین از محدودهٔ دینامیکی حدود ۱۴ استاپ برخوردار است که می‌تواند عکس‌هایی با طیف رنگ غنی، تنالیتهٔ مطلوب و وضوح بالا ثبت کند. 
 
   عکس‌های این محصول بر روی CompactFlash inc. UDMA 6 ثبت می‌شود که قابلیت کار با FireWire 800 و USB 0.2 و USB 0.3 را داراست. همچنین این دوربین با نرم‌افزار Capture One 7.2.4 ارائه می‌شود. 



    دوربین Leaf Credo 50 به دلیل استفاده از سنسور CMOS در حالت مد نمایش زنده عملکرد بسیار خوبی دارد و با کمترین نویز ممکن کار می‌کند. بیشتری سرعت شاتر این دوربین ۱/۱۰۰۰ ثانیه و کمترین آن یک ساعت است. به گفتهٔ مهندسان این شرکت، جتی در نوردهی‌های طولانی مانند یک ساعت هم این سنسور نویز بسیار کمی ایجاد می‌کند. 
 
   سنسور این دوربین از عمق رنگ ۱۴ بیتی برخوردار است و بنایراین هر کانال رنگ آن ۱۶، ۳۸۴ طیف خواهد داشت. هر فایل RAW بزرگ این دوربین حدود ۵۰ مگابایت و فایل RAW کوچک آن ۳۳ مگابایت حجم دارد. این دوربین همچنین با فرمت Tiff و ۳۰۰ dpi می‌تواند عکس‌هایی با حجم ۳۰۰ مگابایت بگیرد. 



    باطری مورد استفاده در این مدل از نوع  4300mAh Li-ion قابل شارژ مجدد است. دوربین Leaf Credo 50 در ابعاد ۹۸×۸۰×۶۱.۵ میلیمتر ساخته شده و ۵۶۲ گرم وزن دارد. LCD این مدل هم ۳.۲ اینچی لمسی است و وضوح و شفافیت بسیار چشمگیری دارد. 

   گفتنی است شرکت ژاپنی Mamiya Leaf در سری دوربین‌های قطع متوسط Credo خود سه مدل ۴۰، ۶۰ و ۸۰ مگاپیکسلی هم دارد ولی این دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدیدترین محصول از این سری محبوب به شمار می‌رود. 



    این عضو جدید دنیای ابزار و تجهیزات عکاسی در صورت تمایل خریداران علاقه‌مند به عکاسی با فیلترهای Near IR و UV قابلیت عرضه در ورژن Wide-Spectrum را هم دارد. 

     شرکت Mamiya سال ۱۹۴۰ در ژاپن تاسیس شده و هم‌اکنون دفتر مرکزی آن هم در توکیو قرار دارد. این شرکت در طول فعالیت خود به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین سازندگان دوربین در جهان شناخته شده و محصولاتش از اعتبار ویژه‌ای برخوردار هستند. این شرکت از چندی پیش در محصولاتش از تکنولوژی تصویری Leaf استفاده می‌کند که به عنوان نخستین سازندهٔ بک‌های دیجیتال شناخته می‌شود. 

    بروشور مرتبط با دوربین دوربین Leaf Credo 50 را می‌توانید در فرمت PDF (با حجم ۱۲.۳ مگابایت) از اینجا و برگهٔ حامل اطلاعات فنی بیشتر درباره این محصول (با حجم ۱.۸ مگابایت) را از اینجا دانلود کنید. نمونه‌هایی از عکس‌های این دوربین هم در این لینک قابل دسترسی است.