بازار دوربین‌های اکشن و ورزشی در نمایشگاه «فتوکینا ۲۰۱۶» داغ داغ است. روزی نیست که خبری از یک دوربین اکشن جدید با قابلیت‌های پیشرفته نظیر فیلمبرداری ۴K به گوش نرسد. گوپرو که در بازار دوربین های اکشن و ورزشی پیشتاز است، در اولین روز نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶، مدل‌های جدید دوربین‌های اکشن خود را معرفی کرد. اما شرکت Rollei حدود یک ماه پیش آخرین دوربین جدید خود را معرفی کرد که در ادامه جزئیات بیشتری را درباره این دوربین می‌خوانیم:

   دوربین Actioncam 430 ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند ویدئو ۴K تا ۳۰ فریم بر ثانیه، ۲K تا ۶۰ فریم بر ثانیه و ۱۲۰ فریم برثانیه با رزولوشن Full-HD و تا ۲۰۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل ضبط کند. در واقع با این دوربین می‌توان ویدئوهای اسلوموشن را با کیفیت بسیار عالی ضبط کرد.

   در حالت عکاسی، حسگر سونی دوربین عکس‌هایی با ۱۲ مگاپیکسل گرفته و لنز هم زاویه دید ۱۸۰ درجه را پوشش می‌دهد.عکس‌ها را می توان روی نمایشگر TFT 2 اینچی با رزولوشن ۳۲۰×۲۴۰ مشاهده کرد. یک نمایشگر دیگر هم وضعیت تنظیمات را نشان می‌دهد تا عکاس از حالت عکاسی فعلی، زمان باقیمانده ضبط و وضعیت باتری اطلاع داشته‌باشد. 

   دوربین Actioncam 430 را می‌توان با اپلیکیشن و یک ریموت وایرلس دستبند شکل از راه دور کنترل کرد. برد این ریموت دستبندی ۱۵ متر است و در جعبه موجود است. Rollei ضد آب نیست اما یک کیس ضد آب دارد که تا عمق ۴۰ متر زیر آب را تحمل می‌کند. این دوربین با تجهیزات جانبی گوپرو سازگار است و هم‌اکنون با قیمت حدود ۲۷۵ دلار در اروپا موجود است. اطلاعاتی درباره عرضه این دوربین در مناطق دیگر ارائه نشده است.