اختصاصی «سایت عکاسی» – اگر حتی دلیل خوبی هم برای خرید یکی از آنها را نداشته باشید، قبول دارید که پهپادها ابزاری جذاب هستند! بعضی مدل‌ها آنها از تکنولوژی‌های ویژه‌ای برخوردار هستند، اما مدل‌هایی که ما اینجا معرفی می‌کنیم پهپادهای مناسب برای تصویربرداری و عکاسی هستند. اگر فکر می‌کنید از یک پهپاد در پروژه‌ی بعدیتان استفاده کنید، خبر خوب این است که تکنولوژی پهپادها در مدت کم راه زیادی را طی کرده، مدل‌های امروزه از نظر کیفیت و لرزش‌گیری مدل‌های قدیمی‌تر را خجالت‌زده می‌کنند.

   و حالا خبر بد! همانقدر که پول بدهید آش می‌خورید! اگر می‌خواهید تصاویر هوایی خیره‌کننده بگیرید، باید پول خرج کنید! پهپاد خوب و با دوربین با کیفیت ابزار گرانی است و قبل از خرید باید خوب راجع به آنها تحقیق کنید. ما مدل‌های زیادی از پهپادهای موجود در بازار را تست کردیم تا مشخص کنیم هنگام خرید به چه چیزهایی باید توجه کرد.

   پهپادهای ارزان هم در بازار هستند، اما همچنان باید برای خرید یک پهپاد قابل اطمینان بیش از ۲ میلیون تومان خرج کنید. در بین مدل‌های ارزان، دی-جِی-آی فانتوم ۳ بهترین مدل اقتصادی است که کیفیتی بالاتر از ۱۰۸۰ فیلمبرداری می‌کند، و جای مقداری بریدن تصویر را دارد و می‌توان با آن پروژه‌های اچ-دی را فیلمبرداری کرد. پهپادهایی که ما بررسی کردیم مدل‌های آماده‌ی پرواز هستند که نیاز به اسمبل و لحیم‌کاری ندارند. پس کافیست آن را از جعبه بیرون بیاورید و برای دید زنده نرم‌افزار آن را روی گوشی خود نصب کنید.

امنیت و قوانین

   همه مدل‌های بررسی شده، امکانات امنیتی دارند. حتی آنهایی که برای مسیرهای طولانی طراحی نشده‌اند هم جی-پی-اس و بازگشت خودکار دارند. اگر سیگنال کنترلی شما به هر دلیلی قطع شود یا باطری پهپاد کم شود (بیشتر پهپادها با یک بار شارژ کامل ۲۰ دقیقه پرواز می‌کنند)، پهپاد شما به صورت خودکار شروع به بازگشت به نقطه‌ی شروع پرواز می‌کند.

   باید حواستان به فرودگاه، مناطق نظامی، غیر قابل پرواز و عکس‌برداری ممنوع باشد، چرا که اگر مجوز لازم برای فیلم‌برداری از آن منطقه را نداشته باشید می‌تواند منجر به بازداشت و زندانی شدن شما شود.

پهپاد بزرگ و پهپاد کوچک

   برای مدت‌ها مدل‌های فانتوم کوچک‌ترین مدل‌های قابل اطمینانی بودند که می‌توان خرید. اما امروزه مدل‌های کوچک‌تر و سبک‌تری هم هستند که برای مسافرها و عکاسان سفر بسیار مناسب‌اند، مدل‌هایی که می‌توانند درون کوله قرار گیرند.

   اما همه مدل‌های کوچک قابل اطمینان نیستند، بعضی از آنها حتی به سختی بلند می‌شوند. اواخر ۲۰۱۶ گو-پرو اولین دروان خود را (کارما) روانه بازار کرد، اما زود آن را از بازار خارج کرد، چراکه برخی از آنها سقوط می‌کردند. پس ساخت پهپاد امن حتی برای شرکت‌های بزرگ هم سخت است.

DJI Inspire 1 – 4K Sample Footage

در مقابل مدل‌های حرفه‌ای نظیر اینسپایر ۲ هم هست که با داشتن دوربینی باکیفیت k۵٫۲ برای پروژه‌های سینمایی می‌توان روی آن حساب کرد.
 


«برای بزرگنمایی عکس کلیک کنید»


– DJI Phantom 4


آخرین مدل فانتوم ارئه شده به مشتریان، فانتوم ۴، نسبت به مدل‌های قبلی خود بسیار ارتقا یافته و بهترین پهپاد از نگاه خریداران است، پس کاملاً ارزش پولی که می‌پردازیم را دارد.

– DJI Inspire 2


اگر قیمت مهم نباشد، اینسپایر ۲ بهترین پهپادی است که می‌توان خرید، کیفیت فیلمبرداری k۵٫۲، قابلیت ذخیره‌ی تصاویر خام (Raw)، کیفیت ساخت فوق‌العاده و کارایی عالی در عمل باعث برتری این محصول نسبت به بقیه پهپادهای موجود در بازار است.

– DJI Phantom 3 Professional

فانتوم۳ پروفشنال پرواز بهتر و تصویر باکیفیت‌تری نسبت به ورژن‌های قبلی خود ارائه می‌دهد و به‌عنوان بهترین پهپاد از نگاه تحلیل‌گران شناخته‌شده است.

– DJI Phantom 4 Pro


در فانتوم ۴ پرو سنسورهای تشخیص موانع بیشتری اضافه شده تا از برخورد و سقوط پهپاد جلوگیری شود و دوربین آن به مقدار قابل‌توجهی بهبود یافته تا در میان بقیه فانتوم‌ها بدرخشد.

–  DJI Phantom 3 Standard

فانتوم۳ استاندارد حداقل امنیت، اطمینان و کیفیت تصویری که انتظار می‌رود را داراست و با قیمت حداقل با باقی محصولات موجود در بازار رقابت می‌کند.

– DJI Mavic Pro


ماویک پرو، با تصویر شفاف، لرزه‌گیر قوی، بدون اعوجاج و باکیفیت ۴k خیلی بیشتر از چیزی که از اندازه‌اش انتظار می‌رود را ارائه می‌کند. انتخاب مناسبی است برای کسانی که به‌اندازه‌ی کوچک پهپاد اهمیت می‌دهند.

– DJI Phantom 3 Advanced


فانتوم۳ ادونسد یکی از بهترین پهپادهای موجود در بازار است در دسته‌ی پرامکانات و با کیفیت تصویر ۲٫۷k است.

– Yuneec Typhoon H Pro


این پهپاد با داشتن تکنولوژی ریل‌سنسور اینتل پتانسیل بزرگی دارد، اما رابط پرواز و کیفیت تصویر آن جای رشد زیادی دارد.

– Parrot Bebop 2 FPV


این پهپاد جذاب و کوچک برای فواصل کوتاه و روستایی بسیار مناسب است اما برای فواصل طولانی و جاهایی که سیگنال وای-فای زیادی در منطقه هست ممکن است دچار مشکل شود.

– Parrot Disco FPV

این پهپاد هم بسیار جذاب است و تجربه پرواز ویژه‌ای را به همراه دارد اما زاویه محدود دوربین آن در مواردی باعث اشکال می‌شود.