شرکت رنگ سیستم به عنوان نمایندۀ محصولات ایکس رایت (X-rite) در ایران به اطلاع می‌رساند که طبق اطلاعیه شرکت ایکس رایت، علاقه‌مندان می‌توانند به مدت محدود (فقط تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۱۷)، با خرید یک دستگاه کالیبراسیون کالر مانکی ColorMunki Photo Promotion، یک عدد نور Grafilite برای دیدن رنگ واقعی چاپ و یا یک عدد هود مونیتور Pchood قابل نصب روی انواع مانیتور به صورت رایگان دریافت نمایند.

   هر دوی این محصولات متعلق به شرکت Color Confidence انگلیس بوده که از شرکت‌های پیشتاز مدیریت رنگ در دنیا است.
 


 

توضیحاتی در مورد دستگاه کالر مانکی ایکس رایت:

   همانگونه که معمول است، عکاسان حرفه‌ای پس از عکاسی فایل‌ عکس‌های خود را در کامپیو‌تر بررسی می‌کنند. گاهی مشاهده می‌شود که عکس گرفته شده از لحاظ نور و رنگ با آنچه در واقعیت دیده‌اند متفاوت است. مانیتور، موبایل و یا پروژکتور شما بایستی فایل شما را با‌‌ همان رنگ واقعی نشان دهند، اگر غیر از این باشد، دستگاه خطای نمایش داشته و باید تصحیح شود، زیرا هرگونه تغییر بعدی با نرم‌افزار مانند نور، رنگ و … یک خطای مضاعف به شمار آمده و کیفیت فایل اصلی را  بشدت پایین می‌آورد.

   انواع صفحه‌های نمایش از زمان خرید و در فاصله‌های معین زمانی، به علت افت نور ال سی دی و قطعات، مرتب باید کالیبره شوند تا بتوانند صحیح کار کنند و رنگ درستی را به شما نمایش دهند یا در برخی مانیتور‌ها نقاط مختلف صفحه به علت افت، شدت نور متفاوتی دارند.

   دستگاه کالیبراسیون کالر مانکی با عملکرد خود، طی مراحلی رنگی را که از فایل شما ایجاد می‌شود با رنگ استاندارد مقایسه کرده و با ایجاد پروفایل، خطا را جبران می‌کند. به بیان ساده این دستگاه در مرحلۀ کالیبراسیون، مرحله به مرحله، دستور نمایش رنگ‌های اصل را به کامپیو‌تر می‌دهد و آن را با رنگی که صفحۀ مونیتور نمایش می‌دهد مقایسه می‌کند. به عنوان مثال، ۱۰۰M که رنگ ماژنتا محسوب می‌شود، رنگ استانداردی است که در تمام دنیا  شاخص ثابتی دارد، حال اگر یک صفحه نمایش طی مرحلۀ کالیبراسیون آن را ۹۵M نمایش دهد، به این معنا است که مانیتور افت کرده و باید در پروفایلی که دستگاه ایجاد می‌کند، مقدار ۵M جبران شود و مانیتور رنگ درست و اصل را نمایش دهد.

   در صورتی که بخواهید فایل عکس خود را چاپ کنید، در چاپ نیز باید‌‌ همان رنگ اصلی سوژه را ببینید. مسلما اگر پرینتر درست کار خود را انجام ندهد رنگ چاپ مناسبی نخواهید داشت، خصوصا اگر کاغذ و جوهر اصل و درجه یک استفاده نشده باشد، چراکه هر نوع کاغذ و جوهر مصرفی، رنگ متفاوتی را در عکس به شما خواهند داد. مرحله کالیبراسیون پرینتر نیز همانند مانیتور است. همچون مثال فوق اگر در فایل، رنگ ۱۰۰M را داشته باشیم، در چاپ نیز باید ۱۰۰M را ببینیم، مقدار خطای چاپ نیز توسط دستگاه که تصویر را اسکن می‌کند مشخص شده و جبران آن توسط پروفایل با دستور به پرینتر انجام می‌شود و مقدار جوهر ماژنتا در چاپ زیاد یا کم می‌شود تا در ‌‌نهایت‌‌ همان رنگ فایل، چاپ شود.

   در سیستم‌های دیجیتال این خطا‌ها قابل تصحیح است و می‌توان آن‌ها را به صفر رساند.

   دستگاه «کالر مانکی فوتو» تولید شرکت ایکس رایت آمریکا است که مخصوص کالیبره کردن رنگ مانیتور، لپ تاپ، پروژکتور و پرینتر است. به همراه  دستگاه یک عدد کالرچارت وجود دارد تا بتوانید رنگ سوژه را در کل مراحل عکاسی، از دیدن عکس در صفحه نمایش تا مرحله چاپ آن، به صورت رنگ اصلی و به شکل یکسان واستاندارد ببینید.

   قابلیت دیگر این دستگاه، تنظیم خودکار شدت نور مانیتور با محیط کار است که می‌تواند با تغییرات نور محیط در روز یا شب نور مناسب برای مانیتور شما را تنظیم کند.

   برای دریافت اطلاعات بیشتر با شرکت رنگ سیستم (نمایندگی ایکس رایت در ایران) تماس گرفته یا عضو کانال تلگرام رنگ سیستم شوید.

شماره تماس: ۶۶۴۲۰۹۰۰
کانال تلگرام:  rangesystem@