در سال ۱۹۷۵ میلادی اتاق بازرگانی و صنایع رسمی ایران و آلمان تاسیس شد و از آن پس این اتاق بازرگانی در صدد برقراری روابط تجاری بین دو کشور بوده است. شایان ذکر است تعداد اعضای اتاق در اواسط سال ۲۰۰۴ میلادی به بیش از هزار و ششصد رسیده است.

ارتباطات دوستانه دو کشور، به گذشته ای دور باز می گردد.در سال ۱۸۵۷ میلادی نخستین ارتباط میان پرویسن (Preussen) و سرزمین پادشاهی پارس (Persia) بوجود آمد. . از سال ۱۹۲۹میلادی یک سری معاهدات دوطرفه منعقد گردید که تا به امروز نیز معتبر است:
قراردادهای دوستانه، توافق نامه در خصوص تأسیس و تشکیل شرکت یا شعبه آن، قرارداد در خصوص همکاری های اقتصادی و فنی و سرانجام در سال ۲۰۰۲ میلادی قراردادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در خصوص حمایت و پشتیبانی متقابل در سرمایه گذاری منعقد گردید.
اتاق بازرگانی و صنایع رسمی ایران و آلمان در زمینه ایجاد همکاری های موفقیت آمیز بین دو کشور و برقراری روابط تجاری گسترده، سهم بسزایی داشته است. همچنین در هر سال به ۲۲ هزار مورد درخواست تجاری پاسخ های مناسب ارائه می نماید. این امر مبین نیاز فراوان شرکت ها به کسب اطلاعات اقتصادی می باشد.
اتاق بازرگانی مفتخر است خدمات خود را در زمینه های زیر ارائه نماید:
انتخاب شریک تجاری مناسب در ایران و یا آلمان
حمایت از بازدیدکنندگان و غرفه گذاران ایرانی در نمایشگاه های آلمان
همکاری برای حضور رسمی آلمان در نمایشگاه های ایران
تعیین مرجع دعاوی حقوقی در زمان بروز مشکل و اختلاف با طرف تجاری ایرانی یا آلمانی
و…
اتاق بازرگانی و صنایع رسمی ایران و آلمان خدمات متنوع فراوانی به اعضاء و شرکت های غیرعضو ارائه می دهد. فهرست خدمات اتاق در دفتر اتاق بازر گانی ایران و آلمان موجود است

اتاق بازر گانی و صنایع رسمی ایران و آلمان
خیابان آفریقا، شماره ۲۴ ، ساختمان ناوک ، طبقه اول و دوم ، تهران – ایران
صندوق پستی: ۳۴۷۸-۱۴۱۵۵
تلفن: ۶۹-۸۸۷۹۰۶۶(۲۱-۰۰۹۸)
فکس: ۸۷۹۰۰۸۱(۲۱-۰۰۹۸)
اینترنت : www.dihk-ir.com
پست الکترونیک : AHK_Iran@dihk.co.ir