یک سال گذشت! یک سال که لحظه لحظه اش را با لذت با شما بودن و هر روزش را با لطف و محبت شما طی نمودیم و راهی هر چند نه چندان راحت، ولی زیبا و پرخاطره را پشت سر گذاشتیم.

راستش را بخواهید باید اعتراف کنم که از ابتدا تصورم از وبلاگ دوربین دیجیتال چیزی که اکنون شده است نبود! من خیلی ساده‌تر به موضوع نگاه می کردم و "تنها گناهم!" این بود که می خواستم اطلاعات اندکی را که داشتم در اختیار دیگران هم قرار بدهم، چون باور دارم اربابان علم و تکنولوژی امروز دنیا _ که بعضیها به غلط از ما بهترانشان می‌دانند _ بواسطه گشاده‌دستی و سخاوتی که در نشر و به اشتراک گذاردن علمشان دارند (حداقل در بین خودشان) به چنین مراتبی رسیده‌اند و ما بواسطه بخلی که در انتشار علم قلیل‌مان (اگر داشته باشیم) داریم، رفته رفته، اینچنین از قله‌ی دانشی که روزگاری همه‌اش در تسخیر ما بود، به ریزه‌خواری سفره علمی که "دیگران" گسترده‌اند افتاده‌ایم. همین باعث شد که ناآگاه از "مشکلاتی که خواهد افتاد" قدم در چنین مسیری بگذارم و بر تعهدی نا نوشته و نا نهاده با شما اسیر شوم. اسارتی چون عشق شیرین، سخت و خشن!

البته این مسیر سخت اگر کمک یاران یکدل نبود، هرگز پیموده نمی‌شد. علیرضا نیک نژاد که سایت سایت عکاسی را بنا نهاد مرا با چنان سماجتی (که فقط مخصوص جماعت ژورنالیست از نوع نیک‌نژادش است!) از پرشین بلاگ به دام سایت عکاسی کشید که نگو! و هر آنچه امکان داشت برای بهبود شرایط سایت از لحاظ امکانات و هماهنگیها و این ور و آن ور زدن انجام داد، پهنای باند سایت را در عرض چند ماه چندین برابر نمود و برای تامین امکانات و مخارج سایت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و بسیاری زحمات دیگر که اگر کسی کمی از این کارها کرده باشد از سختی و وسعت آن اطلاع دارد و واقعا جای تشکر و قدردانی داشته و جامعه عکاسی و مطبوعاتی کشور باید قدر چنین افرادی را بداند.

همچنین باید تشکر مخصوص خودم را نثار دوست بسیار عزیز نعما محمدیان روشن از مشهد نمایم، که هر چند تا بحال یکدیگر را ندیده‌ایم، ولی قلبا ارادت خاصی به ایشان دارم. کمک بسیار مثمر ثمر نعما و تهیه مقالاتی عمیق و قابل استفاده از مراجع متنوع و معتبر و دقت نظر و وسعت کار اثرگذار او، در زمانی که تهیه یکنفره این حجم نسبتا وسیع از مطالب داشت طاقتم را طاق می‌کرد، جانی دوباره به کار بخشید و خود من شخصا روزهای سه شنبه را که عموما نعما مطلب می‌نویسد، برای خواندن مقاله جالب دیگری از او، بی صبرانه انتظار می‌کشم. امیدوارم که او و همسرش شاد، سلامت و کامیاب باشند.

در این مدت حمایتهای معنوی، تشویقها، پیشنهادات، انتقادات و اظهار نظرات مفید بسیاری از دوستان دیگر همراهمان بود و در بهبود کار کمک بسیاری کرد و به ادامه کار تشویقمان نمود. ایجاد انجمن مجازی عکاسی که اکنون فراتر از دیجیتال، به کل مقوله عکاسی پرداخته است و همکاری دوستانی چون آرش و دیگران که با حضور فعالشان موجب رونق و زنده ماندن انجمن هستند نیز از مراحل دیگری بود که با پیشنهاد دوستان و همکاری علیرضا نیک نژاد در طی سالی که گذشت ایجاد گردید و مکانی را برای گردهمایی مجازی علاقمندان عکاسی و بحث و گفتگوهای جالب و مفید فنی فراهم آورد.

سعی ما بر این است که الگویی برای تولید محتوای "مفید" فارسی در اینترنت ایجاد نماییم و فکر می‌کنم در حد توان و امکانی که داشته‌ایم، نتیجه کار حداقل از نظر خودمان تا حدودی رضایت بخش بوده است. انتشار بیش از ۱۵۰ مطلب به زبان فارسی در ۵۰۰ صفحه استاندارد (همراه عکسها) در زمینه تخصصی عکاسی و تصویربرداری دیجیتال در طی یکسال گذشته توانسته است حدود یکصدهزار بار مراجعه به سایت را ایجاد نماید که با توجه به جامعه کوچک عکاسان دیجیتال و تخصصی بودن کلیه مطالب سایت تعداد قابل توجهی به نظر می‌رسد.

به هر حال، امیدوارم بتوانیم بیش از پیش رضایت علاقمندان و مخاطبان عزیز این سایت را فراهم آوریم. باز هم از دوستانی که توانایی همکاری با این سایت در زمینه‌های مختلف (تهیه مطالب، ترجمه و یا نگارش مطلب در زمینه جنبه‌های مختلف تصویربرداری دیجیتال) را دارند دعوت به همکاری می‌نماییم.

موفق و سرسبز باشید.