در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۰۴ شرکت کانن باز هم از معرفی یک فرزند جدید غیر دیجیتال سخن می‌گوید: EOS 300X ، فرزندی که در زمانه فعلی باید نکات مثبت بسیاری داشته باشد تا آنرا ناخوانده ننامند.
این دوربین سریع SLR با تمام لنزهای EF و نیز فلاشهای Speedlite سازگار بوده و واجد مشخصات عالی زیر میباشد:
-فوکوس: سه سیستم فوکوس خودکار سریع در این دوربین وجود دارد که با یک دکمه قابل انتخاب است. فوکوس One-Shot AF (برای اجسام ثابت) ، فوکوس AI Servo AF (برای اجسام متحرک) و AF/AI Focus (فوکوس خودکار برای دو حالت قبل). سیستم فوکوس ۷ نقطه ای این دوربین می‌تواند حتی برای اجسامی که در مرکز کادر نیستند نیز فوکوسی سریع داشته باشد. البته نقطه فوکوس نیز براحتی در منظره یاب قابل انتخاب است.
-کانن برای ظاهر و ارگونومی این دوربین نیز تلاش زیادی کرده: امکان بدست گیری راحت، انجام تمامی اعمال با یک دست، مشاهده تمام تنظیمات از طریق LCD بزرگ و نیز رنگ جذاب متالیک آن
-فلاش: سیستم نورسنجی فلاش سرخود و نیز فلاشهای Speedlites با دقت بسیار عمل می‌کنند. اطلاعات نوری نادرست حاصل از انعکاسات محیطی توسط دوربین تصحیح میگردد. فلاش سرخود دوربین نیز بسیار خوب عمل می‌کند و برای لنزهای واید ۲۸ میلیمتری کفایت میکند. حداکثر سرعت همزمانی فلاش ۱/۱۲۵ ثانیه است.
-نورسنجی: سیستم نورسنجی دوربین ۳۵ ناحیه‌ای است و قادر به تصحیح اشتباهات ناشی از انعکاسات روشن محیطی میباشد. دوربین دارای حالات مختلف الویت شاتر، الویت دیافراگم، برنامه ریزی شده ، کاملا دستی و حالت عمق میدان خودکار می‌باشد. همچنین میتوان تا ۶ حالت تنظیمات دلخواه را در دوربین ذخیره نمود
-سرعت شاتر ۳۰ ثانیه تا یک چهارهزارم ثانیه است.
-قابلیت عکاسی پی‌درپی با سرعت ۳ فریم درثانیه دارد
در نهایت بنظر می‌آید که این دوربین علاقمندان جدی به عکاسی فیلمی را کاملا راضی خواهد کرد.