D-535 با رزولوشن ۳.۲ مگاپیکسل کیفیت و راحتی استفاده را با هم جمع نموده است. در این دوربین عملکردها بصورتی طراحی شده که تمام تنظیمات با یک دکمه انجام می‌شود.
D-535 برای کاربران مبتدی طراحی شده که در گذشته بواسطه پیچیدگی نمی توانستند از تمام امکانات دوربینشان استفاده نمایند. در این دوربین انتخاب گزینه های عکاسی و مرور عکس در منوها با استفاده از یک سیستم Help که در مورد هر مد و عملکرد توضیح خلاصه ای می دهد ، راحت شده است. بااین دوربین افراد مبتدی بزودی درخواهند یافت که از کار کردن با تمام توانایی های دوربین و نه فقط بعضی از آنها لذت می‌برند و اینکه تواناییهای دوربین برای بهترین تجربیات عکاسی دیجیتال کافی است. لنز این دوربین دارای زوم نوری ۳ برابر با فاصله کانونی معادل ۳۸-۱۱۴mm و دیافراگم f2.9 – f5.0 می‌باشد. ماکروی این دوربین قادر به گرفتن عکسهایی از فاصله ۰.۸ اینچی می‌باشد.
D-535 دارای ۶ مد عکاسی می‌باشد که عبارتند از مد برنامه ریزی شده، پرتره، منظره، منظره شب، خود پرتره و فیلمبرداری. دوربین دارای ۱۲ مگابایت حافظه داخلی است، بنابر این هنگام کار با این دوربین نگرانی بابت جاگذاردن کارت حافظه و از دست دادن عکسی مهم وجود ندارد. این دوربین با دو باتری AA تغذیه شده و قیمت تعیین شده برای آن ۱۵۰ دلار است.