سری جدید دوربین های ۷ مگاپیکسلی در فتوکینای ۲۰۰۴ روانه بازار گردید. سازندگان مطرح روز برای اینکه از این قافله عقب نباشند هر کدام با ارتقاء مدلهای قبلی، حداقل یک دوربین ساده ۷ مگاپیکسلی به نمایشگاه آوردند. کانن نیز دوربین ۷.۱ مگاپیکسلی S70 را که عملا همان S60 است و تنها رزولوشن آن بالا رفته است ارائه نموده است. لنز ۲۸-۱۰۰ mm دوربین با زوم اپتیکال ۳.۶ برابری دارای پوشش کشویی می باشد و قابلیت ضبط تصاویر با فرمت RAW یا JPEG را دارا بوده و می تواند تا ۱۵ عکس پیاپی بگیرد.


دراین دوربین با استفاده از مواد جدید UA اندازه لنز کاهش یافته و با وجود لنزی با فاصله کانونی بالا و ماکروی ۴ سانتیمتری بدنه ای نازک را ایجاد نموده است. از دیگر مشخصات جالب S70، سرعتهای شاتر از ۱۵ ثانیه تا ۲۰۰۰/۱ ثانیه، قفل فوکوس و نورسنجی خودکار، فوکوس دستی و امکان عکاسی خودکار با فواصل زمانی مشخص در زمان طولانی می باشد. تجهیزات انتخابی دوربین شامل کنترل کننده بیسیم، مبدل تله ۲ برابر و پوشش ضد آب تا عمق ۴۰ متر است.
کانن حاصل تجربه ۶۰ ساله خود در ساخت لنزهای دقیق را در ساخت لنز زوم ۳.۶X این دوربین با دیافراگم f2.8-f5.3 بکار برده است. این دوربین دومین دوربین کانن است که از المان آسپریک قالبگیری شده با شیشه ultra-high refractive در آن استفاده شده است. لنز جدید UA اجازه طراحی لنزی جمع و جورتر را بدون کاهش کیفیت تصویر ایجاد نموده و باعث شده که با وجود زاویه بازتر ۲۸ م.م. این دوربین و زوم بالاتر بدنه ۸ درصد باریکتر ازدوربین S50 شود.
یاد گرفتن کنترلهای دوربین برای استفاده کننده راحت است و با پیچ تنظیم بالای دوربین بسادگی می توان بین ۱۳ مد عکاسی انتخاب نمود. S70 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA تا ۳۰ ثانیه را دارا می باشد. با باتری NB-2LH Li-ion روی دوربین می توان تا ۱۴۰ عکس گرفت یا ۲۱۰ دقیقه مرور عکس ها را انجام داد. پردازنده اصلی دوربین DIGIC می باشد که بااستفاده از الگوریتم های پردازشی پیچیده با سرعت وظیفه پرداز شو ذخیره اطلاعات را با کیفیت بالا انجام می‌دهد. سسرعت عکاسی دوربین ۲ عکس در ثانیه بوده و دارای سیستم فوکوس ۹ نقطه ای AiAE می باشد
این دوربین چند مشخصه را از دوربین های SLR کانن به ارث برده که از آن جمله می توان به ضبط تصاویر RAW و کنترل کننده بی سیم اشاره نمود.


مشخصات دوربین
سنسور: ۷.۱ مگا پیکسل موثر،” ۱.۸/۱ CCD
لنز: F2.8-F5.3، ۳.۶ برابر زوم نوری، ۲۸-۱۰۰ م.م. (معادل ۳۵ م.م.)
فوکوس: TTL، ۹ نقطه ای، فوکوس یک نقطه ای به انتخاب کاربر در هر جای کادر، دستی
دارای لامپ کمکی فوکوس
ماکرو: ۴ سانتیمتر
نورسنجی: سنجشی، متوسط گیر مرکزی، نقطه ای(مرکز یا روی نقطه فوکوس)
حساسیت: خودکار، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰
جبران نوری: +/-۲EV، با گامهای ۳/۱
سرعت شاتر: ۱۵ تا ۲۰۰۰/۱ ثانیه، دارای سیستم کاهش نویز بالاتر از ۱.۳ ثانیه
جلوه‌های تصویر: رنگهای غنی شده، خنثی، شارپنس کم، سپیا، سیاه سفید، کاربر
مدهای عکاسی: خودکار، نورسنجی خودکار برنامه ریزی شده، اولویت شاتر و دیافراگم، دستی، تنظیم کاربر، پرتره، منظره، منظره شب، شاتر سریع، شاتر آهسته، پانوراما، فیلمبرداری با صدا
تراز سفیدی: خودکار، نور روز، ابری، تنگستن، فلورسنت، فلورسنت قوی، فلاش، زیر آب و تنظیم کاربر
تایمر: ۲ تا ۱۰ ثانیه
عکاسی پیوسته: سریع ۲ عکس در ثانیه تا ۱۵ عکس، معمولی ۱.۲ عکس در ثانیه تا ۲۳ عکس
فلاش: خودکار، دستی، روشن خاموش، کاهش قرمزی چشم
برد فلاش: ۵۵ سانتیمتر تا ۴.۲ متر (واید) و ۲ متر (تله) در حساسیت ISO 100
منظره یاب: نوری
مانیتور: ۱.۸ اینچ TFT LCD با ۱۱۸۰۰۰ پیکسل
اتصالات: USB، خروجی AV
پرینت: DPOF، PicyBridge
نوع حافظه: CF II/I و میکرودرایو ، کارت ۳۲ MB روی دوربین
منبع تغذیه: باتری قابل شارژ لیتیوم یون NB-2LH/NB-2L همراه با شارژر
وزن:۲۳۰ گرم بدون باتری
ابعاد: ۱۱۴ x 57 x 39mm
قیمت: ۶۰۰ دلار