بین الملل – گالری ملی هنر واشنگتن از ۲۹ خرداد میزبان عکسهای ایروینگ پن است. این نمایشگاه شامل کلیه آثار وی از جمله پرتره هایی از افراد معروف یا ناشناس، عکسهای مد و مطالعات نژادشناسی، طبیعت بیجان و همچنین کلاژهای پلاتینیوم این هنرمند امریکایی است.
ایروینگ پن در سال۱۹۱۷ در نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد و در ۱۹۳۴ وارد مدرسه هنر های صنعتی فیلادلفیا شد. وی نخستین فعالیتهای هنری اش را از سال ۱۹۳۸ به عنوان یک گرافیست آغاز کرد و تنها کمی بعد به عنوان چهره ای شاخص درنیویورک مطرح گردید. وی پس از یک سال نقاشی در مکزیکو به نیویورک بازگشته و در مجله Vogue آغاز به کار کرد. با تشویق آلکساندر لیبرمان مدیرهنری این مجله، پن اولین عکسهای رنگی خود را گرفت. عکسی از طبیعت بیجان که اول اکتبر ۱۹۴۳روی جلد مجله Vogue چاپ شد و پایه های همکاری پرثمری را در زمینه عکاسی مد و ویرایش همین مجله که تا کنون نیز ادامه دارد، بنیان گذاشت.
collage-of-platinum-palladi.t.jpg

ایروینگ پن از سالهای آغازین دهه۶۰ مطالعات زیادی روی چاپهای پلاتینیم و پالادیوم انجام داد و عکسهای معروفش را به صورت اثرهنری ای مستقل با تونالیته های رنگی بسیار دقیق و غنی روی کاغذهای عکاسی با کیفیت بسیار بالا چاپ کرد. در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ پن ۱۷ کلاژ منحصر به فرد با عنوان Platinum Test Materials و ۸۵ اثر چاپی پلاتینیم و پالادیوم از آثار خود را به گالری ملی هنر تقدیم کرد. مجموعه ای که در محدوده زمانی ۱۹۴۰ تا ۱۹۸۰ شامل آثارمختلف پن درکلیه زمینه هایی که وی عکاسی کرده، از عکسهای مد، طبیعت بیجان تا پرتره هایی از افراد مشهور قرن بیستم مانند پابلو پیکاسو، دیوید اسمیت، مارسل دوشان و کولت است و در گالری ملی هنر برای اولین باربه نمایش درآمده است.
علاوه بر عکسهای هدیه شده به موزه ملی هنر واشنگتن، آثار دیگری از پن در موزه هنر متروپلیتن، موزه هنر مدرن استکهلم، موزه هنر مدرن نیویورک-که در ۱۹۸۴نمایشگاهی از آثار وی برپاکرد-وجود دارد. وی همچنین در ۱۹۹۷ تعدادی از چاپهای نفیس خود را به موسسه هنر شیکاگو تقدیم کرد.
وی تا کنون ۹ کتاب به چاپ رسانده است. Moments Preserved (1960); Worlds in a Small Room (1974); Inventive Paris Clothes (1977); Flowers (1980); Passage (1991); Irving Penn Regards The Work of Issey Miyake (1999); Still Life (2001); Earthly Bodies از آثار به چاپ رسیده وی است.
ایروینگ پن در حال حاظر در نیویورک، مشغول به فعالیت است.
نمایشگاه عکسهای ایروینگ پن تا ۱۰ مهر ماه سال جاری در گالری ملی هنر نیویورک ادامه خواهد داشت.

Still-Life.t.jpg Irving_Penn_10.t.jpg 2001-penn.t.jpg Pablo-Picasso-at-La-Califor.t.jpg Portraite.t.jpg Young-Berber-Shepherdess.t.jpg woman.t.jpg ErnestTanning.t.jpg penn-woman1.t.jpg Cuzco-Children.t.jpg Ethnographic-Studies.t.jpg Two Cretan Women.t.jpg