پاریس- امسال برای چهارمین سال، جشنواره هفته فرهنگهای خارجی به مدت یک هفته در پاریس برگزار شد. رایزنی فرهنگی ایران در پاریس نیز هفته فرهنگهای خارجی را با نمایشگاهی از عکسهای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران آغاز می کند، در برپایی این نمایشگاه سعی شد تا حضور و برخورد ملت ایران امروز با موضوع انتخابات ریاست جمهوری، به جامعه فرانسوی معرفی شود. این نمایشگاه از تاریخ ۲۶ سپتامبر  آغاز و تا ۲ اکتبر ادامه خواهد داشت.
از آنجایی که در حوزه عکاسی خبری در ایران، شاهد حضور چشمگیر عکاسان جوان، مشهور و یا گمنام، هستیم، رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه در نظر گرفت تا طی فراخوانی از تمامی علاقه مندان به حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آورد. به دنبال این فراخوان، رایزنی با استقبال بی نظیری از عکاسان ایرانی مواجه گردید که نهایتا" تعداد شصت و یک اثر از هفده عکاس برگزیده شد که عبارتند از:آزاده نوزاد، ساغر امیر عظیمی، آذین زنجانی، سارا ساسانی، علی آقاربی، مجید ناجی، حسین نیکوپور، مرتضی نیکوبذل، منصور نصیری، احسان میرباقری، کاوه بازرگان، میردامادی، احمد نریمانی، حمیدرضا بازگشا، محمد بابایی، علی موءذن، عادل پازیار.

iran.jpg

سایت عکاسی: به چیدمان عکسها دقت کنید! آیا در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس (زادگاه هنر عکاسی) هیچ فرد آگاهی نبوده که این عکسها را در برابر دید بازدید کننده گان و نه در نزدیکی سقف نمایشگاه ارایه نمایند!