مطلب زیر شنبه ۸ بهمن ۸۴ در سایت عکاسی منتشر شده است.

نگاهی به وضعیت وبلاگ ها و فتوبلاگ ها در سایت عکاسی

از زمان راه اندازی اولین وبلاگ در سایت عکاسی یک سال و نیم می گذرد، در این مدت سعی و تلاش بسیاری نمودیم تا بتوانیم با راه اندازی ساده و سریع این رسانه شخصی و موثر، برای عکاسان و علاقه مندان عکاسی به گسترش و تولید محتوای تخصصی عکاسی کمک کنیم. بر این باور بوده و هستیم که در جامعه بزرگ عکاسی ایران، هستند بسیاری از عکاسان فعال که توان نوشتند دارند و می توانند یک وبلاگ بروز و فعال داشته باشند و یا هستند بسیاری از عکاسانی که روزانه حجم قابل ملاحظه ای عکس تولید می کنند. اما متاسفانه تجربه ای که در طول یک و نیم سال گذشته داشتیم غیر از این بود.
یک بار در مطلبی با عنوان کارکرد های وبلاگ و فتوبلاگ در جامعه عکاسی ایران نگاهی داشتیم به وضعیت وبلاگ ها و فتوبلاگ های عکاسی که در زمان انتشار بسیار مورد توجه رسانه های مختلف قرار گرفت ولی هیچ باز تاب عملی در خود وبلاگ ها و فتوبلاگ های عکاسی نداشت.
سایت عکاسی با ارج نهادن به زحمات تمامی عکاسانی که با جدیت به تولید محتوا و عکس در وبلاگ و فتوبلاگ خود می پردازند اعلام می کند که از این پس از میزبانی وبلاگ و فتوبلاگ غیرفعال و غیرعکاسی در سایت عکاسی معذور است.
همچنین برای واگذاری وبلاگ و فتوبلاگ جدید مقرراتی از سوی سایت تهیه شده که فعال و بروز بودن و پرداختن به مباحث عکاسی از اهم آن است.[لینک]


حال با گذشت بیش از ۵۰۰ روز از انتشار مطلب بالا متاسفانه شاهدیم که اکثر وبلاگ ها و فتوبلاگ های سایت عکاسی مدت ها است که به روز نشده است. با توجه به درخواست زیاد وبلاگ و فتوبلاگ در سایت عکاسی وبلاگ های موجود تا اول مرداد ۸۶ فرصت دارند تا فعالیت مستمر خود را از سر گیرند. در غیر اینصورت از اول مرداد از فهرست وبلاگ ها حذف و پس از یک ماه غیر فعال می شوند.

متقاضیان وبلاگ در سایت عکاسی هم می توانند درخواست خود را به همراه بیوگرافی و شماره تماس ایمیل کنند. متقاضیان وبلاگ در سایت عکاسی توجه داشته باشند که شرط مهم و اصلی در اختیار داشتن وبلاگ در سایت عکاسی به روز و فعال بودن وبلاگ و انتشار مطالب شخصی عکاسی است.