در آغاز فعالیت سایت عکاسی بر این باور بودیم که تولید محتوای فارسی در زمینه‌های مختلف فنی، آموزشی، هنری و نظری ‏‏عکاسی بیش از تولید و انتشار عکس مورد نیاز مخاطبان و علاقه مندان عکاسی فارسی زبان است. همه تلاش خود را در این سه سال و نیم ‏‏متوجه تولید محتوا کردیم و همانطور که در کارنامه سایت مشاهده می‌کنید حجم مطالب منتشر شده در این مدت قابل توجه ‏‏است.
از اواخر سال ۸۴ اعضاء سایت، اعضاء تالار گفتگو و بسیاری از کاربران علاقه‌مند فراگیری عکاسی پس از مطالعه مطالب ‏آموزشی و ‏مقالات تخصصی منتشر شده در سایت و بحث و پرسش و پاسخ در تالار گفتگو تقاضای ایجاد فضایی برای به نمایش ‏‏گذاشتن عکس‌ – دریافت نظر کارشناسی درباره عکس و آگاه شدن به معایب و محاسن عکس خود داشتند.
با افزایش این درخواست‌ها کمیته بررسی و کارشناسی موضوع در سایت عکاسی تشکیل و با تحلیل سایت‌های مشابه ‏‏طرح اولیه گالری عکس اینترنتی با هدف ارتقاء سواد بصری و آگاهی فنی، تخصصی علاقه‌مندان راه‌اندازی شد. هدف ‏در این فضای ‏تخصصی نمایش عکس‌های مناسب و با کیفیت به همراه نقد، بررسی و تجزیه و تحلیل حرفه‏ای بر پایه مباحث فنی، تخصصی ‏و زیبایی‌شناسی در نظر گرفته شد و اجرای پروژه در دستور کار قرار گرفت.

با نهایی شدن طرح اولیه در بهار ۸۵ طراحی و برنامه نویسی این بخش با مشارکت شرکت ‏Persiantools‏ آغاز شد و پس از ۶ ماه ‏کار مستمر و محاسبه دقیق و علمی از آبان ۸۵ نسخه آزمایشی برای ارزیابی ‏عملکرد این بخش با همکاری تعدادی از ‏اعضاء سایت به بهره‌برداری رسید. پس از چند مرحله رفع نقص‏ از اوایل اسفند ۸۵ فعالیت گالری قابل قبول ‏ارزیابی و به تایید مدیر اجرائی گالری مهندس محمدرضا شهبازی و تیم برنامه نویسی رسید.‏

در طراحی و برنامه نویسی این گالری ایجاد یک فضای کاملا” حرفه‌ای، تخصصی و آموزشی مورد توجه قرار ‏داشته و با بهره‏گیری از همه امکانات سعی در مدیریت، بر اساس اهداف و برنامه‌های تعریف شده ‏داریم.‏

سایت عکاسی با دعوت از عکاسان حرفه‌ای به انتشار عکس‌های خود در این گالری امیدوار است ‏شاهد به نمایش در ‏آمدن آثاری با کیفیت، متفاوت و متمایز باشیم. همچنین درج دیدگاه و نظر کارشناسی و تخصصی درباره عکس‌های منتشر شده می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء سطح کیفی آثار داشته باشد.
ذکر این نکته ضروری است آنچه تاکنون در گالری منتشر شده صرفا” به منظور بررسی و آزمایش ‏عملکرد گالری است و نمی‌تواند ملاک و معیار صحیح از سطح کیفی عکس‌ها باشد.
در پایان لازم می‌دانیم از همکاری،صبر و حوصله همه عزیزانی که ما را در راه اندازی ‏گالری یاری کردند خصوصا” تیم برنامه نویسی و اعضاء فعال سایت نهایت سپاس و ‏تشکر را داشته باشیم.‏

گالری عکس سایت عکاسی