faani.jpg

نمایشگاه عکس علیرضا فانی با عنوان «در پی معنا» از ۳۰ آذر ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری خاک برگزار می‌شود. عکس‌های این نمایشگاه در اندازه‌های متفاوت و سیاه و سفید با تن سپیا (خاکستری گرم) به نمایشگاه گذاشته می‌شوند.
فانی درباره این عکس‌ها توضیح داد: در تمام عکس‌ها مدل ثابت است که در کنار یک‌سری حروف فارسی قرار گرفته. در ابتدا ممکن است به نظر آید که عکس‌ها نوعی تایپوگرافی ست اما در واقع تمام آن حروف فارسی مقوایی هستند که من هنگام عکاسی روی آن‌ها نورپردازی و بعد اکسپوز کردم.
او در باره این‌که آیا این حروف طبق قاعده خاصی انتخاب شده‌اند، گفت: برای عکاسی از این حروف، فرم آن‌ها و ماهیت‌شان مدنظر بوده است و من به آن‌ها به یک شکل خاص نگاه کردم و ترکیب آن‌ها با انسان برایم مهم بود. این حروف معنای مشخصی را ارائه نمی‌کنند و شعار خاصی نیز نمی‌خواهند بدهند. بیننده آزاد است که هر برداشتی از عکس‌ها و ترکیب انسان با حروف فارسی بکند.
فانی درباره علت انتخاب عنوان نمایشگاه «در پی معنا» گفت: آدم‌ها در مواجهه با تصویر اصرار دارند که یک معنایی را بیرون بیاورند و من هم به همین علت این اسم را انتخاب کردم.
علیرضا فانی، متولد ۱۳۵۴ و از سال ۷۹ عضور رسمی انجمن طراحان گرافیک ایران است. او از سال ۸۶ به عضویت انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی نیز در آمده است. وی که دوره عکاسی تبلیغاتی را نزد مسعود معصومی گذرانده، تا کنون در سه نمایشگاه گروهی شرکت کرده است.
نمایشگاه «در پی معنا» تا ۱۱ دی‌ در گالری خاک برپا است.
گالری خاک: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره یک
ساعات بازدید: ۱۶ تا۲۰